Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Ökennamn? Nedvärderande? Personangrepp?

Du kan väl sluta gå 10000 mil off-topic och bara klaga, tryck ner ynglingarna på din arbetsplats istället för oss på ett forum där vi faktiskt försvarar oss själva...

// peakk

Vadå, ska vi bara låta folk gå crazy och skriva vad dom vill du förtiden? Anledningen till jag gick offtopic var för att du anklagar honom för personangrepp när det i verkliga fallet är du som bidrar med den biten. Kanske om du ber om ursäkt till både honom och moderatorerna så kanske det blir bättre.

Så bara för du sitter bakom en dator så tror du att du har rätt att försvara dig med sådana metoder genom att hitta på ökennamn åt folk. Tycker du det verkligen är okej att trycka ner på folk?

Jag trycker inte ner ynglingarna på min arbetsplats, jag vet vad som är rätt och fel. Jobbar inom ett stort service företag och jag har fått jobbet för att jag vet vad som är skillnad på rätt och fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Vadå, ska vi bara låta folk gå crazy och skriva vad dom vill du förtiden? Anledningen till jag gick offtopic var för att du anklagar honom för personangrepp när det i verkliga fallet är du som bidrar med den biten. Kanske om du ber om ursäkt till både honom och moderatorerna så kanske det blir bättre.

Så bara för du sitter bakom en dator så tror du att du har rätt att försvara dig med sådana metoder genom att hitta på ökennamn åt folk. Tycker du det verkligen är okej att trycka ner på folk?

Jag trycker inte ner ynglingarna på min arbetsplats, jag vet vad som är rätt och fel. Jobbar inom ett stort service företag och jag har fått jobbet för att jag vet vad som är skillnad på rätt och fel.

Det är väl vad du anser, det kunde väl ha räckt att med naivitet anmält inlägget så kunde moderatorn tagit tag i det istället för att du tar "lagen i egna händer" och dömer, men det ser man ju ofta tendenser till hos väktare...

Mina ståndpunkter skulle inte skilja sig så om jag satt framför datorn eller stod framför dig som person, i och försig skulle man väl bli nerslagen med en 26" batong om man sa något...

Förövrigt måste jag återigen påpeka den svagsinthet som försigår när du anser att jag målar upp ökennamn, när det enda jag gör är att svara på ett påhopp till den stora massan. Att du och Kilroy tar åt er kan jag inte förstå!

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Det är väl vad du anser, det kunde väl ha räckt att med naivitet anmält inlägget så kunde moderatorn tagit tag i det istället för att du tar "lagen i egna händer" och dömer, men det ser man ju ofta tendenser till hos väktare...

Mina ståndpunkter skulle inte skilja sig så om jag satt framför datorn eller stod framför dig som person, i och försig skulle man väl bli nerslagen med en 26" batong om man sa något...

Förövrigt måste jag återigen påpeka den svagsinthet som försigår när du anser att jag målar upp ökennamn, när det enda jag gör är att svara på ett påhopp till den stora massan. Att du och Kilroy tar åt er kan jag inte förstå!

// peakk

Jag anmälde det långt innan till moderatorerna. Men eftersom du helt plötsligt ifrån tomma intet anklagade honom för personangrepp ville jag bara informera att du intog den positionen långt innan.

Jag bryr mig inte vad du tycker om väktare, dom åsikterna kan du behålla för dig själv. Lägg istället ut en tanke på att be om ursäkt för ditt påhopp istället så löser sig nog allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Jag har nog inte kallat dig för kommunist utan bara jämfört dina handlingar med en kommunists, som stämmer överrens mycket väl må jag säga...

Jag antar att du är runt 14 år och just målat sin palistana-sjal grön....

Men det är ju svårt för vänsterextremister, istället för att debattera så tar ni till aggressiva tillämpningar som att kasta stenar, sparka på poliser och tända eld på diverse saker. Tyvärr tänker jag inte sänka mig till deras nivå...

// peakk

Jag skulle uppskatta om jag fick uttrycka mina åsikter och du dina...

Jag bara undrar, hur gammal är du?

Det är en enkel fråga, vill du inte svara så, ok.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Hur FAN kan du jämföra Rädda barnen och DH?

Vad är det vi diskuterar då?

Förövrigt måste jag säga att ni klagar på att de tar ut högre avgifter för att få in mera pengar åt de själva, MOHAHAHAHA.....Bara det att ni har ingen aning varför och jag tror verkligen inte att de höjer inträdet bara för de ska få högre lön

// peakk

Lägg ner, Peak! Ändra inte hans namn varje gång du quotar!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurZik
Men nu är vinsten enligt min mening oetisk. Å andra sidan då målgruppen är en drös fjortisar och rikemansbarn nästan förtjänar de att bli av med sin mammas/pappas "hårt förtjänta" pengar... lol
Om jag skulle fixa lan skulle jag ta ut en MINDRE vinst åt mig själv varje år och istället satsat på att komma över med lite så att man inte går med förlust. Sedan göra det större och större och då efterhand kanske höja biljetpriset (pga RIKTIGA konstnadeR)

Okej, men tänk att du behöver jobba heltid med ditt lan för att planera? Är det inte då rimligt att du tar ut en lön du kan leva på?

Visa signatur

iMac 27" i7 3.4 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Okej, men tänk att du behöver jobba heltid med ditt lan för att planera? Är det inte då rimligt att du tar ut en lön du kan leva på?

Eftersom det finns människor i vårt samhälle som lever på 10-12000:-/mån så är det en okej lön då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Men gott folk, som vanligt är det tillgång och efterfrågan som styr priset. Det optimala är ju ett pris som är så högt att man precis fyller alla platser. Vad man sen tycker om detta är ju en helt annan sak...

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Men gott folk, som vanligt är det tillgång och efterfrågan som styr priset. Det optimala är ju ett pris som är så högt att man precis fyller alla platser. Vad man sen tycker om detta är ju en helt annan sak...

Som vanligt när man sålt sig menar du...

Sen om det är bra eller dåligt är en helt annan diskussion...

Permalänk
Medlem

Jag har inte orkat läsa igenom hela denna debatt men vill bara säga att närmare 700 kronor tycker jag är för mycket! Jag åkte inte på dreamhack nu i höstas enbart pga att jag tyckte att dåvarande 650 kronor var för dyrt och bestämde mig att istället åka i juni. När jag nu läste att det blir 650+30 så är jag inte längre så säker... 30 kronor är väl inte så mycket men det måste finnas någon smärtgräns.

Visst tror jag att man får ut väldigt mycket och att det är en kanontillställning, men det är fortfarande så för mig som bor i sthlm, att jag måste släpa min dator 30 mil ner- plus bensinkostnader för ca 500 kronor, sedan mat och parkering - då skenar det genast iväg! För er som redan bor i södra sverige är det ju lite annorlunda!

Sedan om det är motiverat ur företagsekonomisk synpunkt för att företaget skall kunna överleva, det vet jag inte och kan jag inte utreda! Tycker endast att det blir mycket pengar för någon som är student (enbart syftande på inträdet)....

Permalänk
Medlem

men herregud, so what om dom "sålt sig"? Allt är inte som det var, "det var bättre förr" yadda yadda. Välkommen till verkligheten.
Sätt er själva i situationen, om ni började köra lan som växte och växte och tillslut kommer ni till en punkt när det visar sig att ni faktiskt kan leva på det, skulle ni då inte gjort det? Helt ärligt, den som säger "nej" sitter garaneter och ljuger!
Skruvis, bara för att det finns folk som lever på 12k i månaden så betyder int det att alla måste göra det, jag kommer garanterat inte gå till min chef och säga att jag bara vill ha 12k i månaden av solidaritet till bidragstagare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
men herregud, so what om dom "sålt sig"?

Skönt att du iaf inte säger emot detta faktum...

Permalänk
Medlem

Bara en liten fråga..... de material som DH AB köper in... slänger dom det efter åt eller ?

Högts troligt inte ... alltså skulle det teoretiskt bara vara högt biljetpris den gången man köpt in allt.... sen ska väll priset igentligen sjunka då det endast är mindre uppgraderingar som ska göras.

DH ska öppet gå ut o säga att deras främsta uppgift nu, när det blivit så stora, är att tjäna pengar. Det är absolut inget fel på det, men att skylla på att inköps material och att det är därför påriserna på biljetter stigit så enormt är bara patetiskt.

Sen att dom gnidar sig på gratis arbetskraft är lite kasst, ge killarna/ tjejerna gratis biljett och 500sek eller något sådant för de hjälper till.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Skönt att du iaf inte säger emot detta faktum...

Det är ju inte så mycket att orda om, om man utgår från att dom säljer sig om dom ändrar sitt upplägg.
Det känns dock som att det de flesta opponerar sig emot är att dom ju faktiskt tjänar pengar på det.
Problemet för många är att dom faktiskt inte _vet_ hur mycket jobb det ligger bakom. Och återigen, det är ju inte direkt några fantasi summor vi pratar om...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Bara en liten fråga..... de material som DH AB köper in... slänger dom det efter åt eller ?

Nej, vi slängre inget som inte måste slängas. Mycket av mtrlen är dock så sliten efter två event så att ny måste köpas in. Fram till Winter 04 så har dessutom DH expanderat storleksmässigt, därav så behövs inköp göras regelbundet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Sen att dom gnidar sig på gratis arbetskraft är lite kasst, ge killarna/ tjejerna gratis biljett och 500sek eller något sådant för de hjälper till.

Vi har faktiskt fritt inträde, gratismat och dusch under tiden vi är där.

Jag hade gärna sett att jag skulle få betalt för den tiden som jag spenderar på och kring DH, men med över 200pers i crew och många som är studerande/arbetslös/motsv så kan en ersättning skapa mer bekymmer än lycka.
Men det är min tanke kring det. Jag tänker inte sluta crewa på DH bara för att jag inte får pengar eller större ersättning.

Jag har trots allt själv valt att delta som crew, jag väljer själv vilka tider jag är där.
Och jag gör det för att det är roligt. Av samma anledningar är jag crew på OptiHack och RixHack med. Jag kör på samma värderingar kring arbetet med Lanen som jag har när jag är Scoutledare hemma på kåren. Bara för att kåren har pengar och tjänar pengar så betyder det inte att dom ska betala ut lön/mostv till mig.

Ideellt arbete kallas det tydligen. Och det är det som driver hela den svenska idrottsrörelsen mfl.

/erik

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Ökennamn? Nedvärderande? Personangrepp?

Du kan väl sluta gå 10000 mil off-topic och bara klaga, tryck ner ynglingarna på din arbetsplats istället för oss på ett forum där vi faktiskt försvarar oss själva...

// peakk

snackar du om att gå off-topic när du börjar prata om palestinasjalar och kommuninster.... geeez

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Det är ju inte så mycket att orda om, om man utgår från att dom säljer sig om dom ändrar sitt upplägg.
Det känns dock som att det de flesta opponerar sig emot är att dom ju faktiskt tjänar pengar på det.
Problemet för många är att dom faktiskt inte _vet_ hur mycket jobb det ligger bakom. Och återigen, det är ju inte direkt några fantasi summor vi pratar om...

Jo, jag tycker inte heller det är så mycket att orda om, men vissa tycker visst det...

Jag tycker inte alls dom flesta opponerar sig mot att dom tjänar pengar på det, utan snarare hur dom gör det...

Men det är en annan fråga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikcn
Nej, vi slängre inget som inte måste slängas. Mycket av mtrlen är dock så sliten efter två event så att ny måste köpas in. Fram till Winter 04 så har dessutom DH expanderat storleksmässigt, därav så behövs inköp göras regelbundet.

Men det är väll isåfall billigare ersättningsmaterial som köps in, har svårt att tänka mig att DH köper in nya switchar etc varje gång. Visst expanderar DH, men absolut inte i så stor skala numera att de måste köpa in så hemskt mycket material som i början.

Jag kan förövrigt pma min adress och telefonnummer så kan jag avlasta "er" ifrån dom där slitna och ålderdomliga ZYXEL switcharna ni använder

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Som jag kopierade in förut så är dom sponsarade med 275st slavswitchar, + allt stort som är i bakbenet...

EDIT: DH-hatare = kommunister, skärp dig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
snackar du om att gå off-topic när du börjar prata om palestinasjalar och kommuninster.... geeez

Men snälla, var kom du ifrån?
Att alla DH-hatare är kommunister är väldigt grundläggande men ökennamn inte...

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk

Oj, ett vinstmaximerande företag. Sånt är läskigt. Nej, tacka vet jag företag som Microsoft som tillhandahåller gratis tjänster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Okej, men tänk att du behöver jobba heltid med ditt lan för att planera? Är det inte då rimligt att du tar ut en lön du kan leva på?

Det sa jag ju att jag skulle göra. 600 000 som DHstyrelsen tar ut är ingen "fin liten summa" dock.

Visa signatur

/MurZik

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Men snälla, var kom du ifrån?
Att alla DH-hatare är kommunister är väldigt grundläggande men ökennamn inte...

// peakk

var jag kom ifrån?
ummh. jag skapade tråden?

sen att du verkar ha snöat in på det här med kommunister får stå för dig. tönt.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bigmac_macuser
Okej, men tänk att du behöver jobba heltid med ditt lan för att planera? Är det inte då rimligt att du tar ut en lön du kan leva på?

Man BEHÖVER inte jobba heltid för att planera ett lan. Det är vad dom själva valt...

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Hedersmedlem

peakk fråntas härmed rättigheterna att posta i den här tråden.

För er övriga gäller fortfarande netiketten. Håll diskussionerna på en rimlig nivå, annars låser jag tråden

peakk: frågor om detta tas privat via mail (garlandgreene@sweclockers.com) eller pm

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk

Tacka vetja Huddinge-partyt och Uppsala-partyt 1989/1990.
Då var det lite klass på grejerna... hehe

Amiga 100%

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk

Efter närmare tre sidor med skällsord så kanske vi kan återgå till det viktiga igen. Ställde en fråga på första sidan som ingen tyvärr varit i närheten av att besvara och det känns som att denna fråga är ganska central för att avgöra om de är sellouts, på ett sätt iaf..

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/dreamhack-bok... är bokslutet för 2003 om jag inte missminner mig, nedan är min fråga/fundering.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Enligt bokslutet så har de en intäkt på ~4.8MKR och en kostnad på ~4.1MKR så har de inte överdrivet mycket utrymme att leka på.
Det som är värt att notera är på sidan tre "Övriga externa kostnader" (Not 2) som ska vara ~2.6MKR men tittar man på Not 2 på sidan 6 så ser man endast saker för ~37 000 KR... En miss eller något kanske men så vitt jag kan se så saknas det redovisning för i runda slängar 2.5MKR.

Någon som kan redovisning bättre ön mig kanske kan förklara?

Det saknas som sagt redovisning för närmare ~2.6 miljoner kronor i noten, är detta okej bokföring undrar jag? Det lilla jag kommer ihåg av företagsekonomin på gymnaiset så är det inte det. Så man undrar ju om de smusslat undan ~2.6MKR så där utan vidare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Det saknas som sagt redovisning för närmare ~2.6 miljoner kronor i noten, är detta okej bokföring undrar jag? Det lilla jag kommer ihåg av företagsekonomin på gymnaiset så är det inte det. Så man undrar ju om de smusslat undan ~2.6MKR så där utan vidare.

Ett aktiebolags bokslut måste godkännas av en revisor, så det stämmer nog.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RulerOfHeck
Ett aktiebolags bokslut måste godkännas av en revisor, så det stämmer nog.

Även en förenings bokslut måste godkännas av en revisor.

Och bara för att det är godkänt så behöver det inte vara ok...

Permalänk
Medlem

Det finns inga fel vad jag kan se.
Resultaträkningen stämmer.

Utgifterna behöver nog inte specificeras närmare. Däremot måste revisorerna kolla upp så att dessa utgifter är godkända vilket de också har gjort.