Vad har hänt med mitt Viloläge??!

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med mitt Viloläge??!

Tjolaba!

Det är så att jag för ca 2 veckor installerat om datorn. Blåste i återställningsskivorna jag fått ifrån IBM. Allt funkade perfekt, installerade lite program o grejer. Men nu 2 veckor senare så funkar inte viloläget längre...helt utan förvarning. Det som händer är att när jag ska sätta datorn i viloläge...så får jag upp skärmen med texten "Datorn sätts nu i viloläge" MEN inget mera händer. Den hänger sig. Muspekaren går att flytta runt, men datorn reagerar inte på något. Enda sättet att få liv i den igen är att bryta strömmen.

Har sökt runt på forumet efter ledtrådar, men inte hittat något som hjälper mig.

Datorn är enligt nedan..men Win XP Pro SP2... med fabriksinställningen som SKA funka...dvs den gjorde det bara för ngn dag sedan.

Är väldigt tacksam för tips..vill få igång det igen. En ny omformatering är uteslutet!

/KaliZ

Edit: Lyfter tråden lite. Det kan ju inte bara vara jag som har detta problemet? Eller rättare sagt...det måste vara flera som använder vilolägesfunktionen...eller?

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk

Hej,
jag har för tillfället precis samma problem, standby funkar inte... Någon som vet mera?

---- edit ----
sorry, märkte inte att denna var så gammal, men de spelar nog ingen roll eftersom de ändå e precis samma som jag har problem med...
Väldigt frustrerande e de iaf.

Permalänk

min Stanby funkar, men det går inte att "väcka" systemet igen sen?! får bara upp "no signal" på skärmen. nån som har en aning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Datorn somnar:P

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Sötast

samma händer med min laptop, stänger jag locket så får man dra strömmen sen, lite surt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
samma händer med min laptop, stänger jag locket så får man dra strömmen sen, lite surt...

Det där med att du inte kan stänga locket kan du fixa till genom att i kontrollpanelen (windows xp) öppna Energialternativ, klicka på fliken Avancerat och ändra "När jag stänger locket..." till "Gör ingenting".

Visa signatur

Bättre slåss än illa fäkta

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Vad har hänt med mitt Viloläge??!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaliZ
Tjolaba!

Det är så att jag för ca 2 veckor installerat om datorn. Blåste i återställningsskivorna jag fått ifrån IBM. Allt funkade perfekt, installerade lite program o grejer. Men nu 2 veckor senare så funkar inte viloläget längre...helt utan förvarning. Det som händer är att när jag ska sätta datorn i viloläge...så får jag upp skärmen med texten "Datorn sätts nu i viloläge" MEN inget mera händer. Den hänger sig. Muspekaren går att flytta runt, men datorn reagerar inte på något. Enda sättet att få liv i den igen är att bryta strömmen.

Har sökt runt på forumet efter ledtrådar, men inte hittat något som hjälper mig.

Datorn är enligt nedan..men Win XP Pro SP2... med fabriksinställningen som SKA funka...dvs den gjorde det bara för ngn dag sedan.

Är väldigt tacksam för tips..vill få igång det igen. En ny omformatering är uteslutet!

/KaliZ

Edit: Lyfter tråden lite. Det kan ju inte bara vara jag som har detta problemet? Eller rättare sagt...det måste vara flera som använder vilolägesfunktionen...eller?

Hur mycket minne har du? Hur mycket ledigt på hårddisken. Frågar eftersom datorn behöver utrymme på hd för att spara ner det som finns i minnet när viloläge ska aktiveras. Sen om du har mycket minne, 1GB eller mer så kan det ta en stund att spara ner om disken är fragmenterad.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.