Datorn är helt konstigt. omgwtf.

Permalänk
Medlem

Datorn är helt konstigt. omgwtf.

Nu är det så att jag häromdagen formaterade C: och installerade om windows xp pro sp1 pga. att internet la ner några gånger om dagen så man fick starta om datorn (det löste OFTAST problemet).

Men, formateringen löste egentligen ingenting, jag fick spywarez och virus med en gång nästan.
Då laddade jag ner Panda Antivirus och en del antispyware program och la på min andra hårddisk och gjorde om igen (hade ju inte behövt formatera då, men det tänkte jag inte på). Men nu, så är datorn relativt seg för att vara nyformaterad. Och panda hittar ganska många saker att ta bort, relativt ofta. Och efter formateringen så var ljudet konstigt. Om jag hade igång t.ex. winamp och guitar pro samtidigt så la lJUDEt av och om man tryckte på volymkontrollen så kom det upp någonting om att en mixer(?) inte var installerad etc. :0. Jag fick tips om att intsallera SP 2 istället, men den slutar installera på c:a 40%.

Är det nån som vet nånting som kan vara fel? Speciellt med internet som ständigt dör. Fast nu har det inte dött på ganska länge. PLZ.

/ Mikael.

Permalänk
Medlem

Installera antispyware och antivirus INNAN du kopplar upp datorn mot internet! Det kan räcka med 8 sek mot internet oskyddat så har du virus!

Och det där med ljudet... Se till att du har nya fräscha drivisar till det kort du har! Även om det är integrerat i ditt mobo.

Glad Posck og god nytt hjul

Visa signatur

... om jag får säga det själv!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på det. Och jag gjorde det också :0. Hade till och med spywareblaster. Förresten, kom just och tänka på en sak. Är det en brandvägg i PAV 2004? Jag hade nån annan Panda Antirvirus innan, så jag antog att det var i detta med. Nån som vet?

Nån som har nån aning om vad det kan vara som dödar mitt internet?

Permalänk
Medlem

Skaffa Windows 2000.

1. Dra ur TP:n
2. Formatera
3. In med Outpost Firewall
4. In med NOD 32.
5. Hurray

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem

1. TPn?
2. -
3. -
4. Vad är det?
5. Omg.
6. Du menar att jag ska köra med win2k?

Sen kom jag på ett till problem. När jag ska ta fram taskmanager, även känt som ctrl + alt + del-menyn. Så försvinner den med en gång. Den ploppar upp och försvinner. Nån som vet vad?

Och, nu när internet dör, och jag testar att skriva "login1.telia.com" så står det något i stil med: "Ändsystemets IP-adress är ogiltig." Nån som vet vad som menas med det?

plz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Skaffa Windows 2000.

1. Dra ur TP:n
2. Formatera
3. In med Outpost Firewall
4. In med NOD 32.
5. Hurray

Varför i hela friden skulle han vilja köra Windows 2000 när han kör XP menar du?

Dr.Balou: scanna burken med Spybot & Adaware, kör sen gärna en onlinescan me t ex housecall lr nåt också, att taskmanagern stängs är ett säkert täck på att du har fått in "ohyra" i datorn...