Permalänk

Vad är starforce?

Hejsan som följande vad är starforce? är det ettskrivskydd? har hört det innan någon gång men är inte säker. finns det crackar så man kan installera spelan ändå?

Permalänk
Medlem

Starforce är väl ett skydd så att man inte kan cracka orginal spel?
Jag är dåligt på sånt där, jag köper mina spel och dom som jag är osäker på testar jag demot om något är släppt.

Permalänk

har swat 4 släppts?e det bra då?

Permalänk
Medlem

SWAT 4 har inte släppts än nej. Och ja, Starforce är ett kopieringsskydd som motverkar att man ska kunna kopiera spelet fritt, eller något

Visa signatur

Signatur

Permalänk

StarForce är ett jävligt "beight" kopieringsskydd. StarForce kopierar över filer i ditt register, UTAN att fråga om lov. Filerna ligger sedan kvar där efter att du har tagit bort spelet och kan orsaka problem med andra applikationer.
Filerna går inte att ta bort manuellt utan man måste hämta ett speciellt program för att få bort fanskapet.

Jag skulle ALDRIG köpa ett spel med StarForce. Fy fan. Så jävla naivt och tro att det inte skulle gå att knäcka StarForce eftersom det redan är gjort. Alltså förstör dom bara för dom som faktiskt köper spelet. Sad but true.

Visa signatur

I'm frantic in your soothing arms, I can not sleep in this down filled world.

Permalänk
Medlem

Har läst om starforce för ett tag sen men finns de skyddet på spel ännu?
Isf vilka spel?
Är nyfiken ifall de skitit sig för dom som piratkopierat dess spel

Permalänk
Medlem

Xpand Rally har det tror jag.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Vilka problem är det som starforce kan orsaka då? Har läst så många trådar på ett antal forum om hur dåligt starforce är och att det orsakar så många problem men jag har själv aldrig märkt av nått och jag har flertalet spel och demos som använder det.

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Medlem

GTR använder sig av det också.

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

Har inte fått några problem alls med det, det är ju bara att installera av det om man vill också, fast som sagt, har inga problem med Starforce.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Re: Vad är starforce?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaGnaR_RattmuFF
Hejsan som följande vad är starforce? är det ettskrivskydd? har hört det innan någon gång men är inte säker. finns det crackar så man kan installera spelan ändå?

Det finns program som "StarFuck". Det framgår nog av namnet vad det gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaGnaR_RattmuFF
har swat 4 släppts?e det bra då?

Finns både ett sp demo och ett mp demo.
Officiella releasen i Usa är 5 april och europa är 8 april.

Längtar som fan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Vilka problem är det som starforce kan orsaka då? Har läst så många trådar på ett antal forum om hur dåligt starforce är och att det orsakar så många problem men jag har själv aldrig märkt av nått och jag har flertalet spel och demos som använder det.

Varför skulle man ha StarForce kopieringsskydd på en demo?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Varför skulle man ha StarForce kopieringsskydd på en demo?

För att inte man ska kunna jämföra demot med retail-exen och lätt se vad som är kopieringsskydd och inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill bara påminna om att jag har tråden under uppsikt.

Tråden måste begränsas till följande:

1. Allmän diskussion kring hur starforce fungerar och hur det används.

2. Problem som folk upplever i samband med legitim använding av mjukvara som använder starforce, samt lösningar på dessa problem.

Det är INTE tillåtet att diskutera hur starforce sätts ur spel eller hur man kringgår själva skyddet.

Dessa riktlinjer sätter jag upp för att en tråd om ett vettigt ämne inte ska spåra ur pga oklarhet om hur reglerna ska tolkas.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Avstängd

bloodlines och divine divinity har starforce , eller var det beyond divinity? nåja

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 2500 mhz vcore 1.50 | Msi k8n neo2-54g Platinum | Ati Radeon 9800 pro | twinMOS pc3200 1 x 512 ddr 200mhz | 40 gig hdd | OS: winXP Pro | Hiper Type-R 480W 28 amp |

It's all about the game and how you play it

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Silent hunter 3 har oxå star force, verka inte hjälpa alltförmycket dock.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Hedersmedlem

Skydd som dessa är nog mest till för att stoppa kompis kopiering och det gör det ju effektivt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM