Permalänk

Motorola A925 startfilm....

hur får man bort den satans långa "Motorola 3G" filmen???

Permalänk
Medlem

http://a925.info.se/
Kolla under kategorin 'Ta bort 3 sakerna'

Visa signatur

Vi radioamatörer gör det i vågor... ~~~~73 de SM4XSN
AMD64 3200+@2450Mhz| H2O-kylning | LG Electronics 915FT 19" | Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade | Seagate 7200.7 160gig x 2

Permalänk
Medlem

Det är ingen "film", den tar så lång tid på sig att starta.

Permalänk

det måste ju va en "film" för den ändrar ju på sig.... lr det kanske bara är en animation....... men går den inte att få bort..... den är dryg

Permalänk
Medlem

Det gå att ta bort den, dock tar det (iaf. för mig) lika lång tid att starta telefonen ändå, dvs. telefonen jobbar när filmen går så borttagande gör ingen skillnad.

Permalänk

ok.... men isf får den va

Permalänk
Medlem

Det tar för mig ca 5sek mindre att starta telefonen utan filmerna. Nu tar det ju iofs fortfarande över minuten för att boota upp telefonen så av den anledningen kan det kvitta. Däremot tycker jag det är fruktansvärt irriterande att en telefon börjar tjuta o pingla när man ska starta upp den (vilket kan vara högst olämpligt i vissa lägen) så jag har plockat bort filmerna av den anledningen.

Permalänk

ok... jo jag tror typ åxo boprt dem pga ljudet.....
en till fråga varför har telefonen en benägenhet att starta om sig sj då å då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter
ok... jo jag tror typ åxo boprt dem pga ljudet.....
en till fråga varför har telefonen en benägenhet att starta om sig sj då å då?

För den är buggig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeCarter
varför har telefonen en benägenhet att starta om sig sj då å då?

Händer ibland när man laddar eller sätter i telefonen i bordsladdaren. Kanske är den känslig för strömspikar på nätet? Eller bara allmänt buggig i laddningsdelen.

Permalänk

Japp. Tråkigt nog kommer inga fler uppdateringar heller till telefonen, så vi får lära oss att leva med buggarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Japp. Tråkigt nog kommer inga fler uppdateringar heller till telefonen, så vi får lära oss att leva med buggarna.

Jag har version:

REL 30.80.15
A925_BP_30.88.00
SE8110AC3W8008
SE8110AC3W8_002A

I min A920.

Jag vet att det finns åtminstonde en nyare (30.80.20), hur får jag min uppgraderad till den?

Permalänk

Jag fick 30.80.20 i min A925'a när jag köpte den. Lämna in din A920 till en Tre-butik så uppgraderar de den helt gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Jag fick 30.80.20 i min A925'a när jag köpte den. Lämna in din A920 till en Tre-butik så uppgraderar de den helt gratis.

Tror du dom gör uppgraderingar mellan olika versioner i samma modell gratis? Jag vet att dom uppgraderar från A920 till A925 gratis, men detta är ju redan en A925 i mjukvaran.

Får gå dit och fråga.

En liten fråga till bara, upplåsningen försvinner väl inte om dom uppgraderar den?

Permalänk

Ja, det tror jag att de gör, och nej, upplåsningen försvinner ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Tror du dom gör uppgraderingar mellan olika versioner i samma modell gratis? Jag vet att dom uppgraderar från A920 till A925 gratis, men detta är ju redan en A925 i mjukvaran.

Ja, både A920 & 25or med gamal mjukvara uppgraderas gratis i en trebutik (hade med mig min kompis A920 med 30.80.15 till Malmö för ett tag sedan).
Se till att ta backup på allt du har på mobilen dock för allt försvinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Ja, det tror jag att de gör, och nej, upplåsningen försvinner ej.

Gött

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil

Ja, både A920 & 25or med gamal mjukvara uppgraderas gratis i en trebutik (hade med mig min kompis A920 med 30.80.15 till Malmö för ett tag sedan).
Se till att ta backup på allt du har på mobilen dock för allt försvinner.

Doh! Jag som har installerat en jäkla massa program nu med noPEX och allt, aja, det kanske är värt att få den nya versionen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Doh! Jag som har installerat en jäkla massa program nu med noPEX och allt, aja, det kanske är värt att få den nya versionen.

Ta ut minneskortet innan du lämnar in den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Ta ut minneskortet innan du lämnar in den

Sant, men tror du det funkar när man sätter i det igen då? Behöver den inte vissa filer från C:?

Permalänk

Några få program behöver filer på C:, så som NetFront och BlueEyes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albatorsk
Några få program behöver filer på C:, så som NetFront och BlueEyes.

Ok, NetFront är redan helt installerat på C: så det är ingen fara och BlueEyes har jag inte.

Men det var ju bra då försvinner inte så många program ändå