Permalänk
Medlem

3800+ Venice recenserad på xbitlabs

Permalänk
Medlem

Tack för länken!

Ja asså - man blir så trött - skall man jämföra en överklockad prolle med en annan som INTE är överklockad?

Svar: Nej!

Vaffödådå: Därför att man vill betala så lite som möjligt för prestandan och hitta bästa pris/prestanda faktorn för sina dyrt förvärvade kulor.

Permalänk
Medlem

Vadå överklockad ?

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Avstängd

Intressant, det här. Lite imponerande faktiskt.

Att AMD lyckas med att förbättra kompitabiliteten OCH prestandan på minneskontrollern.
Behålla processorn ganska sval samtidigt som dom möjliggör betydligt högre frekvenser.
Eftersom den är så relativt sval så kommer nog Dualcore processorer inte komma så jätte långt efter rent frekvensmässigt, vilket alltid är trevligt.

AMD är jäkligt skickliga på att förbättra produkter utan att behöva kompromissa. Både willamette och Prescott har ju varit 2 stora kompromisser. Hade det inte varit för northwoods framgångar hade det varit brunt för intel vi det här laget.

Permalänk
Medlem

När kommer den till butikerna.
Jag hade tänk att beställa en AMD 64 3800+ idag men man kanske ska vänta.

Permalänk
Medlem

Precis som Boris säger, det är ganska fantastiskt av AMD att kunna förbättra både överklockningsförmågan och minneskontrollern. Den största nackdelen med winchester var ju just minneskontrollern. En Venice lär vara grymt prisvärd.
Tummen upp för AMD!

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Hedersmedlem

Jäklar vad sugen man blir, skulle jag inte sitta fast på Socket 754 (kan ju inte byta nu, har bara haft burken 3 månader... och det var inte mitt val ) så skulle jag köpa en snarast möjligt. Grym överklockningskapacitet i alla venice-kärnor jag sett testade än så länge iaf.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror ni de kommer kosta?
Och kommer de finnas som 3000+ osv.?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vxl
Hur mycket tror ni de kommer kosta?
Och kommer de finnas som 3000+ osv.?

Priserna är samma som för de gamla och alla modeller kommer att ersättas med de nya kärnorna.

Allt verkar riktigt bra med Venice, förutom att den är lite varmare än Winchester. Detta kan jag dock leva med, då den verkar klara av att undervoltas extremt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jäklar vad sugen man blir, skulle jag inte sitta fast på Socket 754 (kan ju inte byta nu, har bara haft burken 3 månader... och det var inte mitt val ) så skulle jag köpa en snarast möjligt. Grym överklockningskapacitet i alla venice-kärnor jag sett testade än så länge iaf.

Turion kanske blir nått för oss med 754.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Eller en Sempron 3100+, det är ju samma som Venice fast mindre L2 cache och med 64 bit support bortkopplad. Turion är ju också samma grund fast optimerad för låg effekt och också problem med bios support på de flesta moderkort.

Permalänk

är alla venice modeller dvs 3000+ , 3200+ osv. har dom en olåst multiplayer ??

Visa signatur

[AMD 2600@3200]
[40Gb, 80Gb Maxtor]
[ABIT AN7][512 MB Kingston Hyperx till salu]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dalmatinac78
är alla venice modeller dvs 3000+ , 3200+ osv. har dom en olåst multiplayer ??

Olåst neråt precis som på Winchester.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Avstängd

För mer frågor/info om Venice/San Diego, läs här:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43871...

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!