Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Japp, där har vi det! Riktigt bra!

Skall förstärka undersidan där hjulen skall vara med någon svetsad ram eller dyl så inte plåten som dom sitter bockas eller blir skev.

Tack!

Inga problem!
Kul att kunna hjälpa till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Menar du mitt eller Malmedahls?
Om mitt: Tack! är inte klart än men ändå, kommer skvätta på lite lack osv
Om malmedahls: Hehe håller med till 100%! riktigt grymt bygge

Menade ditt..har redan dreglat över Malmedahls...hehe

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

Fint bygge det där Malmedahl! Keep us update!

Permalänk
Medlem

Malme, undrar en sak, eftersom jag hade 2 chassin som jag fixade till så att en utav dom blev mindre, ska du försöka skaffa ett till stacker att såga i eller?

Visa signatur
Permalänk

Är den nå tyst då?
och snälla kan du avslöja hur mkt du har lagt på den?

Visa signatur

AMD 4000+ NiVida GF 7800GTX , 2048ddr 120gb, 300gb, 320gb, 250gb, 3x200gb, 2x400gb.

There Is NO IRL, Only AFK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snowrider
Är den nå tyst då?
och snälla kan du avslöja hur mkt du har lagt på den?

Varför vill du veta? vad spelar det för roll? det är vell hans ensak.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jobbar du som underhuggare till en miljardär?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Malme, undrar en sak, eftersom jag hade 2 chassin som jag fixade till så att en utav dom blev mindre, ska du försöka skaffa ett till stacker att såga i eller?

Vet inte riktigt men det vore nog antagligen det smidigaste....eller om du har något bra tips på ett RIKTIGT stort chassi så man kanske kan ha allting inuti ändå.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Vet inte riktigt men det vore nog antagligen det smidigaste....eller om du har något bra tips på ett RIKTIGT stort chassi så man kanske kan ha allting inuti ändå.

Xoxides UFO kub får plats med det mesta tex;
http://xoxide.com/ufo.html

Lite lurig att få tag på i Sverige kanske. YY har något stort kub serverchassi med, det finns några till som jag har sett men inte kommer ihåg namnen på...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Mycket fint jobb, Keep up the good work

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Hehe, jo men man vet aldrig. Jag bor i närheten av Eketrägatan.

muhaha jag bor PÅ eketrägatan (var bara tvungen o säga det)

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem

Malmedahl.. ett lian li pc-v2100.. sen pillar du bort hårdiskracken där nere, och då bör du kunna kränga in vapochillen där

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
Mycket fint jobb, Keep up the good work

muhaha jag bor PÅ eketrägatan (var bara tvungen o säga det)

Du får packa ner sticksågen och komma hit o sätta sågen i datorn min då!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Malmedahl.. ett lian li pc-v2100.. sen pillar du bort hårdiskracken där nere, och då bör du kunna kränga in vapochillen där

Jag har allt spanat lite på den för ett tag sedan, den har ju trots allt BTX, funderar bara om inte nätagget kommer vara ivägen...hm

Det är ju helt klart värt ett försök, va gårom på?
2000?

EDIT:
Här har vi det ja, 3600 kostar det med ljuddämpning, undrar om inte den kommer bara vara i vägen ändåså

http://www.overclockers.se/images?id=33816870&type=web

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Du får packa ner sticksågen och komma hit o sätta sågen i datorn min då!

Jag har allt spanat lite på den för ett tag sedan, den har ju trots allt BTX, funderar bara om inte nätagget kommer vara ivägen...hm

Det är ju helt klart värt ett försök, va gårom på?
2000?

Mitt kostade runt en 2700kr.

Men angående nätagget, så kan man "ställa" det på högkant. Dock så måste man göra ett hål för sladden, men det går säkert om man är händigt. Det som är så bra med chassiet, är att det är så enormt djupt. Så vapon borde nästan gå att klämma in där utan problem.
Och sen så har du juh en hel del 5/2 platser som du kan fästa diskarna i

Visa signatur
Permalänk

Det är på gränsen att vapon går in i stackern, det hade garanterat gått men det hade blivit FÖR trångt, Lian Li:et är 80mm längre/djupare och 60mm högre.

Händig? hehe, jovars skruva o pilla är det enda jag kan

Ja det verkar ju lovande helt klart....Köpa?

Skall man göra en omröstning byta eller inte?

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

jag tycker att du ska göra det så får du ett stilrent chassie med

Visa signatur
Permalänk

då kan jag köpa din stacker?

/Tha PuLka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
Jag har allt spanat lite på den för ett tag sedan, den har ju trots allt BTX, funderar bara om inte nätagget kommer vara ivägen...hm

Det är ju helt klart värt ett försök, va gårom på?
2000?

EDIT:
Här har vi det ja, 3600 kostar det med ljuddämpning, undrar om inte den kommer bara vara i vägen ändåså

http://www.overclockers.se/images?id=33816870&type=web

Den är inte btx.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snygggt

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

hallå malmedahl nu får du fan knäcka kidsen i 3dmark05 snart

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

vrålbygge.. det där är ju drömmen

Visa signatur

AMD Athlon 64 Newcastle 2800+ @ 2007 mhz * Adata pc 3200 2*256 ddr (512 mb) * 3 Stycken hårddiskar à 170 gb 7200 rpm * Radeon 9600 PRO @ 300/500 mhz * Samsung 52x CD/RW

Permalänk
Avstängd

Pappa betalar?

ok lite suspekt där ja:-))

man börjar ju undra lite:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snowrider
Är den nå tyst då?
och snälla kan du avslöja hur mkt du har lagt på den?

Men herregud, han har ju i princip sagt exakt vad som sitter i. Om man nu är så kåt på att veta priset är det väl bara att kolla upp vad delarna kostar?

Maffig miniräknare för övrigt. Varför inte trycka in två st Opteron när du ändå är igång? 252 eller vad värsta modellen är nuförtiden? Kanske inte skulle ge någon särskilt stor prestandavinst i daglig användning, men fan så mycket ballare.

Permalänk
Medlem

Du är cool Malmedahl! grymmt!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alban

Pappa betalar?

ok lite suspekt där ja:-))

man börjar ju undra lite:-)

Självklart, jag är ju 25 och flytta hemifrån när jag var 16 så klart han gör. Jag skall även få 2 st FX57 när dom kommer ut, som ett förskott på min namnsdag den 11 december. Får inte ni andra det av era föräldrar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Den är inte btx.

Jojjomen. Stackern jag har för tillfället, kan användas i båda formerna och jag kör BTX där för att jag vill kunna ha insticks korten åt RÄTT håll.
Man ser detta direkt på en låda då den öppnas på högersidan istället för på vänster.
Lian Li 2100 modellen likaså

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem

Jag får 50kr av mormor på min namnsdag!
Det räcker! Annar skulle jag byta namn från: Erik David Sjödin till:
Carl Erik Johan Niklas Anders David Olof Markus Bertil Sven August Magnus Lars Per Richard Peter Simon Robert Fredrik Daniel Kenneth..... Sjödin!

Då hade jag också fått 2st FX-57 när de kommer ut!

Skämt och sido..varför gnäller ni på honom? Han har ju sagt att han tjänat ihop pengarna själv! Tro på honom då! Har en kompis som lätt skulle ha råd med detta då han sparat pengarna som han jobbat ihop sen han var 15 och han köper nästan aldrig något nytt (ska bli någon gammal amerikanare snart). Så varför skulle man inte tro Malmedahl?? Börja jobba istället för att gnälla på de som ha pengar...eller bli miljonär på poker/aktier..

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

Jobba is the shit!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och vem fasen skadar det eller berör det egentligen vart tusan han fått pengarna ifrån? Nu ska vi vara glada över att få se sådana här drömprojekt många bara drömmer om men som vissa förverklar! Alla har inte Mercedes 600.. So what? Nu slutar vi upp med sura miner och funderingar om vart han fått sina slantar ifrån för det skiter nog dom flesta ärligt talat i..

Mvh Brilglam

Permalänk
Medlem

precis jag menar snälla om man bara har studiebidrag kanske man blir lite avis men jag menar alla vi som jobbar kan faktiskt köpa ett sånt här system om vi prioriterar detta tex om man sparar 4000kr i månaden så tar det 10 månader att sparar i hop,,, dock kanske man inte kan festa och köpa flashiga prylar under tiden

så sluta klaga om ni bränner pengar på sprit äter ute kör en dyr bil osv det är väll fan bara att låna pengar eller spara.

jag köpte min dator i sign på företagsköp btw betalar 12 000kr för den totalt fördelat under en 36 månaders period

då köpte jag även en scanner och 17" flatscreen på 12 msek

plexiglas 3st 120mm papst fläktar sprayfärg buntband nätagg,
+en massa annat småtjafs

detta blev 290kr i månaden i 3 år

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk

Malmedahl vad får du i 3dmark 2001se ?

Förresten en sån här dator utan vatten kylning får 10170 poäng i 3DMark05
UTAN överklockning, Och hur är de möjligt att du inte får mer ?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-DOA5WP19T-...

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Malmedahl vad får du i 3dmark 2001se ?

Förresten en sån här dator utan vatten kylning får 10170 poäng i 3DMark05
UTAN överklockning, Och hur är de möjligt att du inte får mer ?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-DOA5WP19T-...

Hm vet inte riktigt hur du räknar men jag tycker 11173 är mer iaf.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1