Permalänk
Medlem

Telefonboksproblem K700i

Hejsan!

Jag har köpt en K700i men har lite problem med telefonboken när man ska synkronisera den med samtalslistor och sms. Tex jag har matat in massor av nummer för hand. Gjort iordning telefonboken så det ser bra ut. Problemet är när det ringer och det är obesvarade samtal så ser jag bara nummret inte det namnet jag matat in i telefonboken. Det är likadant på SMS. Det konstiga är det funkar på endel nummer, jag har provat att lägga till +46 på endel och utan på vissa. Men det verkar som att det är något slump fel. Är väldigt störande så vore bra om man kunde lösa det på ngt sätt. Kan det göra skillnad på om man har telefonnummerna på sim-kortet eller om man har dom sparade på mobilen? Är även skillnad mellan samtalslistor och sms-inkorgen att det inte funkar med namnen, knepigt! Väldigt tacksam för hjälp!

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem

Har samma problem här dvs att även om jag har nummren inlaggda så visas inte vem som ringer utan det står nummret istället, dock har jag en v800. Skulle vara tacksam om någon hade ett svar på det här.

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Medlem

Prova flytta alla nummer från sim-kortet till telefonen.....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att fungera även fast jag väljer spara alla på sim-kort... Är det någon som vet säkert hur man gör? som kan förklara?

Permalänk
Medlem

så hade jag det också med min mobil innan den gick i graven. Alla nummer och namn funka som det skulle när det ringde, förutom till en kompis. Där visades bara hans nr när han ringde o skicka sms..

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

asså allvarligt! detta kan man juh inte acceptera... finns ingen lösning? isåfall så får jag ringa återförsäljaren å kolla för man blir juh tokig av detta, kan juh knappast ha alla nummer i huvvet... *SUR*

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min gamla T610a. Men det var bara till ett fåtal personer. Jag löste det genom att skriva upp numret, sedan ta bort kontakten helt och hållet. Sen ringde jag upp numret, och sen tog jag från samtalslistan och sparade numret i telefonboken. Det fungerade för mig.

Med min K700i har jag inte haft det problemet. Än.

Visa signatur
Permalänk

Dom goda nyheterna........ det går att fixa! Dom dåliga nyheterna..... det är ett jävla slitgöra hehe!

Sony Ericsson verkar ganska oförstående inför denna bugg, pratade med deras tekniska support ett antal ggr men enda svaret var att jag skulle uppdatera min firmware..... som jag gjorde.....detta hjälpte inte heller trots att jag har den senaste nu.

Efter ex antal timmars googlande efter typ "sony ericsson phonebook problems" så hittade jag lösningen i något forum.

Varför blir det fel:

Buggen uppkommer då man lägger in flera nummer på samma kontakt och sedan trycker spara. Om man köper en ny mobil så är ju det första man gör att lägga in alla kontakter i telefonboken. Man lägger tex in Sven Svensson och sedan tre st olika telefonnummer på honom, sedan trycker man spara. Sen fortsätter man så för varjer ytterligare kontakt......problemet är att det fuckar upp samtalslistorna och meddelande avsändare mm BIG TIME hehe, och SE verkar knappt känna till buggen.

Lösning:

Ok, here it goes..... ett jävla slitgöra tyvärr......

1. Skriv upp alla dina kontakter o telefon nummer i tex ett excel eller word dokument så att du inte blir av med dom. Eller synca dom till datorn.....whatever....bara du har dom kvar.

2. Radera hela telefonboken + ditt simkort

3. Nu till det tråkiga...du måste bygga upp din telefonbok från scratch igen..... men när du gör detta så gör på följande vis, mycket VIKTIGT:

Lägg till "Sven Svensson" i telefonboken.
Lägg in tel nr 1 på honom.
Tryck spara!
Gå ur telefonboken.
Gå in i telefonboken.
Gå in på "Sven Svensson" igen
Lägg till tel nr2 på honom.
Tryck spara!
Går ur telefonboken.
osv för varje nytt nr.

Denna procedur måste upprepas för varje nytt nummer som läggs till på samma kontakt, alltid trycka spara efter ett nummer, lägger du in två eller fler nummer på en gång och trycker spara så fuckar du upp telefonboken! Glöm inte att det även gäller för alla nya kontakter du lägger till fortsättningen! Aldrig lägga in mer än ett nummer utan att trycka spara i mellan.

Detta fungerade på min k500i, ska även fungera på k700i efter vad jag har hört. Vet inte hur det är med andra telefoner.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag hade telefonboksproblem med K700i, löstes dock av en uppgradering så ovanstående problem drabbar långt ifrån alla.

Verkar ha att göra med vilken telefon sim-kortet suttit i innan.

Visa signatur

My arms, your hearse