Permalänk
Medlem

Tre hål i väggen?

Det var fullt på telestationen så jag får säga upp mitt 24mbit/s Adsl och skaffa ett pissigt genom antennutaget.

Nu till frågan. Till lägenheten jag flyttar till finns det tre hål i väggen varav det översta ser ut att vara för bredband. Jag ringde comhem eftersom jag trodde att det var deras tjänst jag skulle ha men enligt dem så hitta de inget bredband på min adress. Kommer flytta in till stockholm inner stad.

Be inte att jag hör med hyresvärden för jag hyr svart. Jag skulle däremot gärna vilja veta lite förslag på vilka bredbandstjänster det också kan vara förutom comhem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Yes, det var UPC. Tack så mycket

Permalänk
Avstängd

Re: Tre hål i väggen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mugatu

Be inte att jag hör med hyresvärden för jag hyr svart.

Ajabajja, inte säga sånt på swec.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad gör det då?

Permalänk
Medlem

3 hål i väggen, ett skott i nacken ?

Skämt åsido, lycka till med bredbandet!

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Tackar... Har börjat fundera på att köra trådlöst. Är det någon som vet om man bara kan koppla in en sådan där lång antennsladd till det trådlösa nätverkskortet och hänga ut genom fönstret? Kanske är knepigare än så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mugatu
Tackar... Har börjat fundera på att köra trådlöst. Är det någon som vet om man bara kan koppla in en sådan där lång antennsladd till det trådlösa nätverkskortet och hänga ut genom fönstret? Kanske är knepigare än så?

va?

Att koppla in en antennsladd på TRÅDLÖSA nätverkskortet motsäger sig sin mening...och varför ska du hänga ut den via fönstret.....vad menar du???

För mig verkar det som du ska koppla en antennsladd till "TRÅDLÖSA" nätverkskortet och sedan hänga ut antennsladden utanför fönstret och tro att du kan surfa.....lixom....va?

Så här gör du:
UPC antennuttag -> Antennsladd -> Kabeltv modem -> Nätverkskabel -> Trådlös switch -> Nätverkskabel/Trådlöst -> Nätverkskort/Trådlöst Nätverkskort -> surf surf...internet...

Permalänk
Medlem

Har en kompis som gör det, vete fanken hur han gör men han har någon speciell antennsladd och en mottagare längst ut på antennen som han pejlar in internet med. Mycket enklare, vet dock inte hur lagligt det är? Går att surfa sålänge nätverken som man pejlar in inte har lösen eller kryptering.

Permalänk

tomtenirc, det är inte fråga om nån slags antennkabel som går ut nånstans likt TV-antennkabeln i ett kabel-TV-nät. Det är en extern antenn med en liten kort antennkabel på, och med den får man in svagare signaler än med den som följer med original.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Min kompis antennkabel är ca 2-3 m, blir tydligen sämre signal om kabeln är för lång. Det är kontorslokaler under hans lägenhet så jag antar att det är deras nät han får in? Själva motagaren som sitter på sladden är tydligen rätt känslig så man får hänga ut den genom fönstret och rikta den rätt för att få in en bra signal. Han får in kanske 5 olika nätverk fast vissa är låsta. Man får surfa då det är bra väder då, och inte glömma den ute i regnet.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10280
Antenner att köpa separat ifrån router, accesspunkt