Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Ta vilken Socket939 Athlon64 som helst för samma pengar som Dothan och maxklocka och du har fortfarande en processor som är mycket bättre.

Det finns fortfarande t.ex FX-51 och FX-53'or att köpa, dock så tar AMD och märker om dessa processorer. T.ex resterande FX-51 säljs idag som Opteron processorer och FX-53'or som Athlon64 4000+. FX-55 blir troligtvis Athlon64 4200+, dock så kommer 4200+ att ha San Diego kärna så vad AMD gör med FX-55 återstår att se. Sen har de hänt flera gånger att FX processorerna gått ned i pris. Tillgängligheten på dessa processorer har även varit bra. T.ex datorbutiken.com har haft FX-55 så länge jag kan minnas i lager. Just nu så är den sludsåld. Jag vet att dom hade den i lager nyss och dom får in nya nu den 15'de, dvs om 2 dagar.

Det har aldrig skett att en FX har gått ned i pris nej.
Och tillgängligheten har tyvärr inte varit speciellt bra i de nordiska länderna.

Det är inte meningen att en FX ska gå ned i pris under namnet FX själva grejjen med FX är att det ska vara en "lyxigare" modell som inte ska droppa i pris så länge den lever.

Samma sak som med Intels EE modeller det är inte meningen att de ska vara "billiga" även fast kanske en modell har blivit eol.

Självklart så är tex en FX-53 otroligt "lik" en 4000+ men den heter inte FX samt har inte droppat så mycket i pris.

db.com
"AMD Athlon64 FX-55 2600MHz/2.6GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 * OBS! Tidvis dålig tillgång, oviss lev. tid *"

komplett.se
Vårt artnr.: 304050 / ADAFX55ASBOX
Tillgänglighet: Efterbeställes (Antagen leveranstid till oss: 21 dagar)
Varken techdata eller gnt smg har dem på lager.....

Detta beror på flera saker bl.a efterfrågan samt att Norden marknaden är lite mobbad

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

Måste lite hålla med dahl.
När en FX går ner i pris beror det snarare på dollarkursen än på AMDs prissättning. Och dom sätter eventuellt ned priset bara för att bli av med dom "äldre" FX som redan är ute i butik.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag skullde då aldrig välja någon intel cpu före min fx53

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Det har aldrig skett att en FX har gått ned i pris nej.
Och tillgängligheten har tyvärr inte varit speciellt bra i de nordiska länderna.

Det är inte meningen att en FX ska gå ned i pris under namnet FX själva grejjen med FX är att det ska vara en "lyxigare" modell som inte ska droppa i pris så länge den lever.

Samma sak som med Intels EE modeller det är inte meningen att de ska vara "billiga" även fast kanske en modell har blivit eol.

Självklart så är tex en FX-53 otroligt "lik" en 4000+ men den heter inte FX samt har inte droppat så mycket i pris.

db.com
"AMD Athlon64 FX-55 2600MHz/2.6GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 * OBS! Tidvis dålig tillgång, oviss lev. tid *"

komplett.se
Vårt artnr.: 304050 / ADAFX55ASBOX
Tillgänglighet: Efterbeställes (Antagen leveranstid till oss: 21 dagar)
Varken techdata eller gnt smg har dem på lager.....

Detta beror på flera saker bl.a efterfrågan samt att Norden marknaden är lite mobbad

Har du problem med att läsa?

Han skriver "Just nu så är den sludsåld". Tillgängligheten har varit god när det gäller FX serien. Jag vet själv att FX-55 har funnits i lager hos datorbutiken.com sedan den släpptes.

Däremot Intel's EE processorer har tillgängligheten varit dålig på.

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Har du problem med att läsa?

Han skriver "Just nu så är den sludsåld". Tillgängligheten har varit god när det gäller FX serien. Jag vet själv att FX-55 har funnits i lager hos datorbutiken.com sedan den släpptes.

Däremot Intel's EE processorer har tillgängligheten varit dålig på.

Håller med har aldrig varit med om att tillgänligheten varit dålig för FX CPUs. Men intels EE CPU's dock.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Har du problem med att läsa?

Han skriver "Just nu så är den sludsåld". Tillgängligheten har varit god när det gäller FX serien. Jag vet själv att FX-55 har funnits i lager hos datorbutiken.com sedan den släpptes.

Däremot Intel's EE processorer har tillgängligheten varit dålig på.

Jag kan bara hänvisa till mitt arbete där det har varit otroligt svårt att få tag på Fx samt att flera av mina kunder har stora problem med att få tag på tex FX-55. Detta beror på enl AMD att de säljer fler än vad de kan producera.

Och nej jag har inte problem med att läsa. Men jag antar att jag har lite mer koll på branschen än vad du har.... Tillgängligheten på EE är just nu god, dvs den finns att få tag på. Detta beror nog på att den inte är lika "poppis"

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Jag kan bara hänvisa till mitt arbete där det har varit otroligt svårt att få tag på Fx samt att flera av mina kunder har stora problem med att få tag på tex FX-55. Detta beror på enl AMD att de säljer fler än vad de kan producera.

Och nej jag har inte problem med att läsa. Men jag antar att jag har lite mer koll på branschen än vad du har.... Tillgängligheten på EE är just nu god, dvs den finns att få tag på. Detta beror nog på att den inte är lika "poppis"

Kan jag tala om för dig att du har FEL så vik dig nu, för du har fel. Du antar att du har lite mer koll på branchen? Du vet ingenting. Tillgängligheten på FX processorerna har varit god för jag vet också att FX-55 funnits på datorbutiken.com sedan den lanserades så mothävda inte det, för då ljuger du, som vanligt. Intel's EE processorer har tillgängligheten INTE varit bra på.

AMD's FX processorer:
http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Processor...

INTEL'S EE processorer:
http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Processor...

Bara där ser du vilken som ger mest träffar.

Sen bara för att dom inte har FX-55 just nu i lager så innebär det tydligen enligt dig att den aldrig funnits i lager eller att tillgängligheten på den är dålig.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Kan jag tala om för dig att du har FEL så vik dig nu, för du har fel. Du antar att du har lite mer koll på branchen? Du vet ingenting. Tillgängligheten på FX processorerna har varit god för jag vet också att FX-55 funnits på datorbutiken.com sedan den lanserades så mothävda inte det, för då ljuger du, som vanligt. Intel's EE processorer har tillgängligheten INTE varit bra på.

AMD's FX processorer:
http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Processor...

INTEL'S EE processorer:
http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Processor...

Bara där ser du vilken som ger mest träffar.

Sen bara för att dom inte har FX-55 just nu i lager så innebär det tydligen enligt dig att den aldrig funnits i lager eller att tillgängligheten på den är dålig.

otroligt

Du tar varje inlägg som kan verka negativt om amd som ett personligt påhopp det är helt underbart.

Samt vad är problemet? att AMD säljer mer än de kan producera? det är väll ett otroligt trevligt problem

Samt du har fel. Jag ska ge dig lager siffror från AMDs distar i Sverige under 3månaders tid.

Det har varit allokering under en längre period.... Ta en titt på GNT eller SMG eller Tech? eller vill du ha siffror? Vad spelar det för roll jag har rätt du har fel

Eller ska vi skapa en kasta pajj tråd som vi måste låsa pga att du inte kan hålla dig lugn?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Helt allvarligt sledgehammer.
Hur fan kan du länka till buggy ?
Den visar inte vilka produkter dom har hemma i lager, den visar ju bara vilka som säljer en produkt.
Sen har ditt AMD prat gått över styr.
Du skämmer ut dig offentligt och vägrar ge upp.
Ju mer rätt du vill ha ju mer gör du bort dig, i slutändan är du bannad och illa omtyckt.
Allt detta för en Prolle ?

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl

otroligt

Du tar varje inlägg som kan verka negativt om amd som ett personligt påhopp det är helt underbart.

Samt vad är problemet? att AMD säljer mer än de kan producera? det är väll ett otroligt trevligt problem

Samt du har fel. Jag ska ge dig lager siffror från AMDs distar i Sverige under 3månaders tid.

Det har varit allokering under en längre period.... Ta en titt på GNT eller SMG eller Tech? eller vill du ha siffror? Vad spelar det för roll jag har rätt du har fel

Eller ska vi skapa en kasta pajj tråd som vi måste låsa pga att du inte kan hålla dig lugn?

"Vi". ?

1. Det är min tråd och det är inte jag som börjar pajkastningen som vanligt så håll dig ur tråden.
2. Du HAR FEL. Skall man behöva logga statistik på datorbutiken.com's lagerstatus för att du skall förstå?

3. Om du tycker att det verkar som att jag tar det som ett personlogt påhopp så får du tycka det. Jag tycker att du är en fjant rent ut sagt med ditt beteende och är mycket trött på dig sedan tidigare, så håll dig undan istället, för jag tycker inte att personer som medvetet ljuger hör hemma här överhuvud taget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubermann
Helt allvarligt sledgehammer.
Hur fan kan du länka till buggy ?
Den visar inte vilka produkter dom har hemma i lager, den visar ju bara vilka som säljer en produkt.
Sen har ditt AMD prat gått över styr.
Du skämmer ut dig offentligt och vägrar ge upp.
Ju mer rätt du vill ha ju mer gör du bort dig, i slutändan är du bannad och illa omtyckt.
Allt detta för en Prolle ?

Bara för skoj skull så länkade jag till buggy för att visa hur många butiker som lagt upp FX processorer och EE processorer.

"Mitt AMD prat". Nästa gång så kanske du skall lära dig att citera exakt det som är fel som jag skriver istället för att bara svamla en massa.

Och nej, det är inte jag som gör bort mig när det gäller mig och dahl, det finns många här på forumet som kan stryka det, du har tydligen inte sett hans tidigare beteende. Jag är varken bannad eller illa omtyckt och jag kommer inte bli heller. Sen om jag är illa omtyckt av personer som lever i sin lilla värld och inte kan se verkligheten eller kan erkänna att dom har fel struntar jag högaktningsfullt i (utan att nämna namn).

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
"Vi". ?

1. Det är min tråd och det är inte jag som börjar pajkastningen som vanligt så håll dig ur tråden.
2. Du HAR FEL. Skall man behöva logga statistik på datorbutiken.com's lagerstatus för att du skall förstå?

3. Om du tycker att det verkar som att jag tar det som ett personlogt påhopp så får du tycka det. Jag tycker att du är en fjant rent ut sagt med ditt beteende och är mycket trött på dig sedan tidigare, så håll dig undan istället, för jag tycker inte att personer som medvetet ljuger hör hemma här överhuvud taget.

Bara för skoj skull så länkade jag till buggy för att visa hur många butiker som lagt upp FX processorer och EE processorer.

"Mitt AMD prat". Nästa gång så kanske du skall lära dig att citera exakt det som är fel som jag skriver istället för att bara svamla en massa.

Och nej, det är inte jag som gör bort mig när det gäller mig och dahl, det finns många här på forumet som kan stryka det, du har tydligen inte sett hans tidigare beteende. Jag är varken bannad eller illa omtyckt och jag kommer inte bli heller. Sen om jag är illa omtyckt av personer som lever i sin lilla värld och inte kan se verkligheten eller kan erkänna att dom har fel struntar jag högaktningsfullt i (utan att nämna namn).

som på beställning kommer det du efterfrågade.

"truls@shopping säger:
vi har fått totalt 32st fx-55
Johan[IM] säger:
och hur många vill du ha tag på
truls@shopping säger:
över 500st beställda av kund
"

Detta är inköparen på Datorbutiken.com

Men som sagt jag vet inget om branschen jag jobbar som åf på ett litet bolag i skogen

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
som på beställning kommer det du efterfrågade.

"truls@shopping säger:
vi har fått totalt 32st fx-55
Johan[IM] säger:
och hur många vill du ha tag på
truls@shopping säger:
över 500st beställda av kund
"

Detta är inköparen på Datorbutiken.com

Men som sagt jag vet inget om branschen jag jobbar som åf på ett litet bolag i skogen

Jag struntar i vad du säger och hänvisar till datorbutiken.com's website där lagerstatus står.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Jag struntar i vad du säger och hänvisar till datorbutiken.com's website där lagerstatus står.

hehe du är otrolig...

Det är inköparen som admin deras website.

Edit

Vill du snacka med han?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
hehe du är otrolig...

Det är inköparen som admin deras website.

Edit

Vill du snacka med han?

Nej, det är du som är otrolig som ljuger, jag ljuger inte. Och det finns flera som kan intyga det.

Just därför kan man kolla på websiten istället för att läsa ditt BS.

Om jag vill snacka med honom? Jag har ingen direkt fråga till honom/henne så jag ser inte att jag behöver det.

Tillgängligheten på FX processorerna har varit god tycker jag och vad du tycker är en helt annan sak. Som sagt jämfört med Intel's EE processorer så har AMD's FX processorer i alla fall funnits i lager.

Datorbutiken.com får in FX-55 imorgon.

Lagerstatus: Kommer 2005-04-20

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Nej, det är du som är otrolig som ljuger, jag ljuger inte. Och det finns flera som kan intyga det.

Just därför kan man kolla på websiten istället för att läsa ditt BS.

Om jag vill snacka med honom? Jag har ingen direkt fråga till honom/henne så jag ser inte att jag behöver det.

Tillgängligheten på FX processorerna har varit god tycker jag och vad du tycker är en helt annan sak. Som sagt jämfört med Intel's EE processorer så har AMD's FX processorer i alla fall funnits i lager.

Datorbutiken.com får in FX-55 imorgon.

Lagerstatus: Kommer 2005-04-20

Antar att du menar den här? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64S939-FX...

Titta på länken igen efter klockan 14,00. Det kommer att stå "kommer 2005-05-01" istället.

Och nej du kan inte ett skit om branschen jag börjar bli trött på dina inlägg.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Antar att du menar den här? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64S939-FX...

Titta på länken igen efter klockan 14,00. Det kommer att stå "kommer 2005-05-01" istället.

Och nej du kan inte ett skit om branschen jag börjar bli trött på dina inlägg.

Han är gamer helt enkelt.. FX-5x är löjligt dyra i mina ögon ändå så de kvittar..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Antar att du menar den här? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64S939-FX...

Titta på länken igen efter klockan 14,00. Det kommer att stå "kommer 2005-05-01" istället.

Och nej du kan inte ett skit om branschen jag börjar bli trött på dina inlägg.

Jag kan betydligt mer än vad du kan överlag om allt när det gäller datorer och dess like, och det är jag tillsammans med fler som _ÄR_ trötta på dina inlägg. Du har inget att komma med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Han är gamer helt enkelt.. FX-5x är löjligt dyra i mina ögon ändå så de kvittar..

Precis som Intel's Extreme Edition så är AMD's FX processorer i ett eget segment som kallas för "High End desktop". Där kostar det.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Du Dahl, skulle du fixa ett test mellan fx-55 och 3,73EE? Eller var resultaten inte som du väntat dig?

OnT: Lite surt om tråden blir låst på grund av en diskussion om huruvida tillgängligheten på fx-55 är bra eller dålig.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Sledge du håller på att förlora förståndet inser du inte det ?
Du låter dom gubben i club goa när han vart utröstad och skrek fusk!
Du lyssnar inte på en enda människa nått mer utan du kör bara ditt eget race.
Kan du inte ta en paus och se lite objektivt på det du skriver ?
Du länkar till saker som oftast är rätt men det är inte det som är grejjen.

Fast det är endå roligt o läsa trådarna.
Ett big brother hus fast på internet, fortsättning följer.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Antar att du menar den här? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64S939-FX...

Titta på länken igen efter klockan 14,00. Det kommer att stå "kommer 2005-05-01" istället.

Och nej du kan inte ett skit om branschen jag börjar bli trött på dina inlägg.

Jag sätter faktiskt mina pengar på Dahl i den här frågan. Det står faktiskt 2005-05-01 på sidan nu, jag antar att det krävs en hel del inside information för att förutspå något sådant

För övrigt är just frågan om huruvida FX varit tillgänglig eller inte relativt ointressant, det som fångade mig var frågan om vem av dessa två bråkstakar som faktiskt är insatt i branchen.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Var det tillgången eller efterfrågan som denna tråd handlar ?
Att det råkar vara 2 veckor som man får vänta på en AMD cpu, oj oj vilken katastrof.
Tydligen så är det "Intel-Lovers-until-I-Dye" som tycker att detta är ett stort problem !

Om en överklockad cpu slår en annan cpu i en test med några procent, vad spelar det för någon roll.
Inom 4-6 månder så finns det en ny processor som är snabbare.
En del tester som genomförs är inte mer än en pappers tiger, och kan ibland vara konstruerat för att framhäva en viss processor typ.

Än så länge har inte AMD gjort en Cpu som inte kunnat räkna rätt !

Stå på dig Sledge.

Permalänk
Medlem

Jag sökte på Fx-55 på buggy och gick in på dessa butiker;
datorbutiken
JME Data
kylning.com
komplett
mycom
dustin
Samtliga listade fx-55 som 'inte-i-lager'. Är det någon som har länk till någon butik som faktiskt har processorn i lager?

OffT: Sledge, i ett par trådar nu har du skrivit att eftersom du har skapat tråden i fråga är det personer som ifrågasätter dig som borde sluta skriva tråden eftersom du skulle äga rättigheterna till tråden? Eller något sådant, formuleringen är bara min uppfattning av vad du sagt. Skulle du vilja med egna ord utvecka vad du igentligen menar?

Sen tycker jag även att du stakt bör fundera på att sluta med person angrepp. Vill du hålla dina trådar ifrån att spåra ur bör du föregå med gott exempel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubermann
Sledge du håller på att förlora förståndet inser du inte det ?
Du låter dom gubben i club goa när han vart utröstad och skrek fusk!
Du lyssnar inte på en enda människa nått mer utan du kör bara ditt eget race.
Kan du inte ta en paus och se lite objektivt på det du skriver ?
Du länkar till saker som oftast är rätt men det är inte det som är grejjen.

Fast det är endå roligt o läsa trådarna.
Ett big brother hus fast på internet, fortsättning följer.

Det är inte jag som börjar pajkastningen i trådar, även om du tror det. Ta du och kolla upp lite trådar så skall se se. Du verkar se saker ur en död vilkel många gånger med ditt sätt att svara på. Nu råkar det vara dahl som tjafsar emot och jag ser den personen som ett enda stort hån rent ut sagt, för han har inget att komma med. Precis som MrTT. Lögner och bara rent skitsnack dom flesta gånger. Sen så kom inte och påstå att jag inte lyssnar på andra bara för att du inte tycker det, för det gör jag. Dock inte dahl eller MrTT.

"Oftast" visa mig ett fel. "Det är inte det som är grejen". Vad är grejen då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Jag sätter faktiskt mina pengar på Dahl i den här frågan. Det står faktiskt 2005-05-01 på sidan nu, jag antar att det krävs en hel del inside information för att förutspå något sådant

För övrigt är just frågan om huruvida FX varit tillgänglig eller inte relativt ointressant, det som fångade mig var frågan om vem av dessa två bråkstakar som faktiskt är insatt i branchen.

Sätt du dina pengar på dahl, innan så stog det ett annat datum. Bara för att dahl råkar känna datorbutiken.com's inköpare som har hand om lagerstatus osv på siten så innebär inte det att han är en gud. I mina ögon så vill jag säga att han är en ynkrygg, och det är vad jag tycker utan att vara otrevlig. Finns som sagt fler och är det så att dahl vill fortsätta diskussionen så får han gärna göra det, för han har inget att komma med. Han vet heller ingenting om processorer och dyl.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mev
Jag sökte på Fx-55 på buggy och gick in på dessa butiker;
datorbutiken
JME Data
kylning.com
komplett
mycom
dustin
Samtliga listade fx-55 som 'inte-i-lager'. Är det någon som har länk till någon butik som faktiskt har processorn i lager?

OffT: Sledge, i ett par trådar nu har du skrivit att eftersom du har skapat tråden i fråga är det personer som ifrågasätter dig som borde sluta skriva tråden eftersom du skulle äga rättigheterna till tråden? Eller något sådant, formuleringen är bara min uppfattning av vad du sagt. Skulle du vilja med egna ord utvecka vad du igentligen menar?

Sen tycker jag även att du stakt bör fundera på att sluta med person angrepp. Vill du hålla dina trådar ifrån att spåra ur bör du föregå med gott exempel.

Jag har inte tidigare kollar vilka butiker som har haft FX-55 i lager, dock så vet jag att tillgängligheten på den var god för en kort tid sedan. Den fanns i lager på både datorbutiken.com och på komplett.se.

Sen din sistnämna formulering blir lite snurrig när man läser den, hur som helst, jag bryr mig inte för fem öre. Vad jag tycker om dahl vet dom flesta och jag vet också vad dom flesta tycker om dahl. Jag ljuger inte och är inte otrevlig från början. Så man behandlar blir man behandlad.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer

Sen din sistnämna formulering blir lite snurrig när man läser den, hur som helst, jag bryr mig inte för fem öre.

Är det mitt språkbruk eller mina åsikter som gör att du inte svarar? För jag kan formulera om mig tydligare men bryr du dig ändå inte för fem öre lägger jag ingen energi på det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mev
Är det mitt språkbruk eller mina åsikter som gör att du inte svarar? För jag kan formulera om mig tydligare men bryr du dig ändå inte för fem öre lägger jag ingen energi på det.

Givetvis så läser jag det du skriver, jag menade, framför det lite tydligare med en annan formulering.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Det är inte jag som börjar pajkastningen i trådar, även om du tror det. Ta du och kolla upp lite trådar så skall se se. Du verkar se saker ur en död vilkel många gånger med ditt sätt att svara på.

Jag måste skriva här. Jag har läst igenom hela tråden och vad jag kan se är det du som börjar pajkasta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer Kan jag tala om för dig att du har FEL så vik dig nu, för du har fel. Du antar att du har lite mer koll på branchen? Du vet ingenting. Tillgängligheten på FX processorerna har varit god för jag vet också att FX-55 funnits på datorbutiken.com sedan den lanserades så mothävda inte det, för då ljuger du, som vanligt. Intel's EE processorer har tillgängligheten INTE varit bra på.[/B]

Jag tycker en Intel mot AMD-diskussion kunde utföras med den kunskap man har, men tydligen så finns det alltid någon hackspett på någon sida som förstör hela trådar. Jag syftar inte genrellt, men när du försvarar AMD till varje pris oavsett vad folk skriver blir det bara tråkig stämning, speciellt när du pajkastar.

Om du inte gillar Dahl - svara inte på hans inlägg, kanske han borde göra det samma. Men faktum är att trådar bara förstörs av meningslöst tjafs som inte leder någonstans och inte tillför ett skvatt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Hedersmedlem

i rest my case

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Det är upp till oss alla att föra ett resonabelt resonegemang i trådarna.

Och det borde vara att undvika aggresivetet som triggar igång andra.
Om Sledgehammer och dahl har en historia, så ligger det på båda att undvika varandra.
Båda har delat ansvar att tagga ner och inte provocera varandra.

Sledge startade denna tråd för att uppmärksamma oss att AMD Athlon-57 fanns i butiken,
den växlade över till en jämnförelse emellan hurvida FX-55 får spö av en Intel processor eller ej.

Korgan har uttryckligen erkänt att han la sig i denna tråd för att "ge igen" på Sledge för
vad han har gjort i Intel trådar. Rätt eller fel men det triggade igång Sledge.

SledgeHammer är en engagerad person som gillat AMD, och ibland kan det vara svårt att bromsa
sig själv när man tror på något. Vissa personer gillar tydligen att utnyttja detta.

Edit.
Dahl kan fundera på vad han menar med "I rest my case".
Jag tolkar bara det som så att det är Dahl's sista ord till Sledge
Jag vann för jag fick en Nyhetsredaktör på min sida !

/ Esso

Permalänk
Medlem

Kan ingen kolla med Ingram Micro hur många FX-prollar dom har? Såvitt jag vet så är dom den största grossisten i sverige (världen förövrigt också).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kan ingen kolla med Ingram Micro hur många FX-prollar dom har? Såvitt jag vet så är dom den största grossisten i sverige (världen förövrigt också).

Ingram Distar inte AMD endast Intel vad jag vet....

Visa signatur

Gammal är gubbe