Permalänk
Medlem

HÄDARE!!!!!!

Nej men akta så att inte piggarna river hål i fickorna och det inte gör extremt ont att trilla med det, vill inte tänka på hur det såret skulle se ut om du lyckades få sidan med alla piggar intryckt i låret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
Haha Du borde nog slipa till de där piggarna för snoppens skull ;D (kan bli obehagligt om bollarna får punktering )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
HÄDARE!!!!!!

Nej men akta så att inte piggarna river hål i fickorna och det inte gör extremt ont att trilla med det, vill inte tänka på hur det såret skulle se ut om du lyckades få sidan med alla piggar intryckt i låret

Haha usch på er!
Vill ju inte ta bort pinnarna den kommer bara se ful ut, förresten har jag alltid nycklarna i västen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Testade lite med dremel, ett 3-4mm kulformat diamantslipstift till att göra hålet, ett rakt stift till att runda av kanterna på hålen samt en 3,2mm hårdmetallpinnfräs till att ta ner pinnarna med.
Jag våtslipade med diamantstiften.
Det kan inte ha tagit mer än 3 minuter att komma igenom med diamantstiftet på 30 000 rpm.

Tycker resultaten blev rätt bra för att vara ett första försök, det var också därför jag gjorde 2 hål, för att testa.

Om nån annan ska testa detta, glöm inte att man nästan måste våtslipa med diamantstiften samt att skyddsglasögon och andningsskydd är nödvändigt, andningsskydd särskilt när man tar ner benen då det flyger koppardamm överallt då, glasögonen behövs hela tiden eftersom det kan flyga keramikflagor om man skär fel.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Jäklar det blev ju snyggare än med benen kanske också tar bort de som sitter på min CPU
Förresten hur fixar man en NB?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag tog med mig lite prollar till träslöjden idag, och på en sådan som du använde sågade jag bort allt runt om själva kärnan oså ska jag borra hål i den, ville inte ha hela prollen den var lite för stor

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk

Är det inte risk för att processorn går sönder om man träffar fel?

Visa signatur

11. Thou shall obey Da mighty Swing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
Jag tog med mig lite prollar till träslöjden idag, och på en sådan som du använde sågade jag bort allt runt om själva kärnan oså ska jag borra hål i den, ville inte ha hela prollen den var lite för stor

på en sån som vem använde?

Sir_Xerxes:
träffar fel med vad på vilken del av vilken sorts processor?

fan vad folk är otydliga

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Modd? det e ju fan bara ett litet hål! tanken var god men att kalla det där för modd det funkar fan inte...

Visa signatur

Intel Core i7 6700K
MSI Z170-S02
GeForce GTX 1070 8GB, SLI
Corsair VENGEANCE DDR4 2133Mhz 32 GB
Samsung SSD EVO-serien, 3TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
på en sån som vem använde?

Sir_Xerxes:
träffar fel med vad på vilken del av vilken sorts processor?

fan vad folk är otydliga

Borde inte processorn gå sönder om man borrar igenom ettorna och nollorna?
Resistansen borde ju öka och då går processorn väl sönder, den borde iallafall bli långsammare?
Tänk dig att hålet är 5mm i diameter, då borde ju processorn tappa typ 5-10% av sin kapacitet?!

Visa signatur

11. Thou shall obey Da mighty Swing

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Xerxes
Borde inte processorn gå sönder om man borrar igenom ettorna och nollorna?
Resistansen borde ju öka och då går processorn väl sönder, den borde iallafall bli långsammare?
Tänk dig att hålet är 5mm i diameter, då borde ju processorn tappa typ 5-10% av sin kapacitet?!

Vad var det jag sa om att inte andas in slipdamm?

Eller du kanske bara har eldat för mycket elektronik så ångorna har satt sina spår i ditt psyke...

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Låter rätts så bra moding, lätt och så...Men jag har bara en AMD här hemma, är typ anti-AMD, hehe...

Gör det inte ont med att ha alla pinsen i fickan?

Visa signatur

LEGO Rules

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Vad var det jag sa om att inte andas in slipdamm?

Eller du kanske bara har eldat för mycket elektronik så ångorna har satt sina spår i ditt psyke...

Eller varför inte? Man lär ju få den extra hjärnkapaciteten som den delen av CPun bidrog med

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
på en sån som vem använde?

Sir_Xerxes:
träffar fel med vad på vilken del av vilken sorts processor?

fan vad folk är otydliga

Givetvis trådskaperens.

Till joy_boy eller vad du nu hette: en Mod är en modifikation. Det betydera att du ändrar något på/i förmålet.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msl
Pfft. Du har ju rippat modden ^^

Nej men fint var det. Jag hade tänkt att göra något liknande men jag har inte en processor som du hade där.

du kan få en av mig, ja har en amd64 3000+ (754), som min katt hade ner i golvet

Permalänk
Medlem

Jag har också en sån nyckelring. Men piggarna har förstört några av mina tröjor.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Piggarna verkar rätt farliga ju

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

så kan man också göra

Permalänk
Hjälpsam

Hade en P1 66 i halskedja när P2 200 var det senaste, hade även en EDO SIMM bultad på skolkalendariet... hårdvaru geek jag vet

Kul att den vanan lever vidare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

har en gammal amd 66Mhz heheh den kanske man kan offra till en nyckelring

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

status

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha nice idé lite geekvarning bara

Visa signatur

10mbit åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
status

Heh tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiTHA
Haha nice idé lite geekvarning bara

Tjaa hitta ett bättre användningsomkråde för en P1a
Ännu mer Geeky att använda den i en dator bara för sakens skull

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

så har jag oxå gjort fast inte med en prolle.
Eller iofs så var det en microprocessor. Fast i mer IC-liknande typ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Xerxes
Är det inte risk för att processorn går sönder om man träffar fel?

Nepp det är nog ganska lungt, processorer är trots allt rikigt stabila grejjer som är svåra att förstöra, man kan såga bort halva av den och bara få lite prestanda minskning. En processor är uppbyggd av 2 delar, ena delen är den som utför nästan allt arbete i windows medan den andra delen arbetar endast när man använder floppyn. Förrut var det vanlig att man sågade en processor mitt itu och kastade den dåliga delen. Sen tog man den bra delen och satte ihop med en bra del från en annan processor. På så sätt fick man den dubbla prestandan, men nu behövs det inte längre eftersom det finns så bra processorer.

Permalänk
Medlem

Dagens sanning

Permalänk
Medlem

Så det är "överklockning"

Permalänk
Medlem

Man skulle ha en processor över. Någon som vill skänka en? Har iof inga bra verktyg för att borra i den. Typ en A64 eller en P4 har ju fina heatspreaders

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag ska göra en likadan, fast med piggarna kvar. Dessutom ska jag ha kvar kylflänsen och fläkten, så kan jag sätta den i pannan på sommare så kyler det av mig. Döööh, jag är smaurt!

Permalänk
Medlem

fan va tuff, nu vet jag äntligen va jag ska göra med min gamla p1

Visa signatur

The on and ONELY_Djalken

Permalänk
Medlem

Det här är ju inte lika kul med nyare processorer eftersom dom inte är gjorda av keramik, så det är inte samma utmaning att borra hål i dom.

Förhoppningsvis får jag lite diamantverktyg med posten i dag så jag kan testa att leka med en SX33 jag har liggande.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!