Permalänk
Medlem

Custom resolution under Linux

Är helt ny med Linux och funderar på att köra KnoppMyth istället för Meedio på min P3 733Mhz. Egentligen har jag två frågor,

Under Meedio har jag problem att spela upp DVD, hackar ganska mkt. Kommer det gå bättre med Linux?

Den andra frågan gäller om det går att använda Linux modeline parameters från powerstrip i Linux eller om det finns nåt annat sätt att få rätt upplösning. Använder vga->scart enligt tråden i grafikforumet.

Visa signatur

2 datorer, 1 skärm, 2 möss, 2 tangentbord, 2 högtalare, 1 skrivare

Permalänk

733 borde räcka för att spela upp dvd på en 500 men 128 ram @ win 98 så kan jag då se på dvd.....

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Jag har vga-scart kabeln men har tyvärr inte gjort några seriösa försök att få det att fungera under linux.

Jag testade med Geexbox - men det verkar kört (låst till 60hz ?)

I alla fall tänkte jag säga att man måste konfigurera en hel del med Meedio innan man får det att fungera tillfredsställande.

Jag använder WinDVD 6 och Overlay - och då fungerar det fint, men då har jag en 2400+ processor. Tycker dock att det borde fungera på en 733Mhz processor.

Permalänk
Medlem

När jag kör bara WinDVD funkar det bra, ca 50% CPU. När jag kör genom Meedio ligger det på 100% och det hackar. Är det nån med ungefär samma konfig som kört DVD i Meedio?

EDIT: Hittade hur man lägger in powerstrip-värden i Linux
http://wilsonet.com/mythtv/mythhd.php

Visa signatur

2 datorer, 1 skärm, 2 möss, 2 tangentbord, 2 högtalare, 1 skrivare