Permalänk
Medlem

CPU-kylare på 6800LE

Som topic säger...

Tror ni det funkar att sätta på en lite äldre CPU-kylare? Tänkte typ som har klarat pentium eller AMD upp till runt 1,5 ghz... Borde den inte klara av en herrans höjning på mitt 6800LEs GPU då? Greejen är att jag har Gainwards lilla fula kylare med röda leds och den håller ju inte för 5 öre !

Många kommer nog säga, köp NV5 silencer. Men är lite modd-freak också så vill gärna testa + att minneskylare sitter ju redan på minnena även om själva fläkten till GPUn suger.

Några råd?

O

Permalänk
Medlem

Testa , kan ju inte skada direkt , du får nog mecka dit den med hjälp av buntband eller borra hål i blocket ,men den ska grejja att kyla ner kortet tillräckligt ,det är jag nästan säker på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Testa , kan ju inte skada direkt , du får nog mecka dit den med hjälp av buntband eller borra hål i blocket ,men den ska grejja att kyla ner kortet tillräckligt ,det är jag nästan säker på.

Tillräckligt? Min kärna ligger nu på 400 och vill ju kunna kräma på ännu mer, det är därför jag funderar på cpu-kylare som klarar uppåt en 1,5 ghz.

Tänker att det måste väl funka när en liten jävla kopparmacka kan kyla skiten eller?

Oscar

Permalänk

Man ska ju kunna väl komma högt med klockningen om man har en cpu-kylare;) Glöm inte att sätta minnensflänsar då:p Annars får du testa dig fram genom att voltmodda...då ska man väl komma högre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deSouza
Tillräckligt? Min kärna ligger nu på 400 och vill ju kunna kräma på ännu mer, det är därför jag funderar på cpu-kylare som klarar uppåt en 1,5 ghz.

Tänker att det måste väl funka när en liten jävla kopparmacka kan kyla skiten eller?

Oscar

Ohh ser att du har ett Gainward , jag hade ett likadant, men jag körde med en Zalman vf700 alcu, men jag är säker på att en cpu kylare så grejja att kyla ditt kort sålänge du har bra kontakt mot kärnan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Ohh ser att du har ett Gainward , jag hade ett likadant, men jag körde med en Zalman vf700 alcu, men jag är säker på att en cpu kylare så grejja att kyla ditt kort sålänge du har bra kontakt mot kärnan.

Gainward ownz! Grejjen är bara att jag inte kan låsa upp mina pipor *bölar*

Men aja det är ju mest otur kanske... men ja har lite funderingar på en CPU-kylare faktiskt, frågan är som sagt hur man skall göra fästanordningen. Men jag återkommer om jag gör ett försök/lyckas...

Någon som har några feta tips annars?

O

Permalänk

Re: CPU-kylare på 6800LE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av deSouza
Som topic säger...

Tror ni det funkar att sätta på en lite äldre CPU-kylare? Tänkte typ som har klarat pentium eller AMD upp till runt 1,5 ghz... Borde den inte klara av en herrans höjning på mitt 6800LEs GPU då? Greejen är att jag har Gainwards lilla fula kylare med röda leds och den håller ju inte för 5 öre !

Många kommer nog säga, köp NV5 silencer. Men är lite modd-freak också så vill gärna testa + att minneskylare sitter ju redan på minnena även om själva fläkten till GPUn suger.

Några råd?

O

Jag skulle personligen rekomen dera att du tar nått annat för en cpu kylare kan bli för tung och ostabil på ett kort, Testa köp grafikkort kylare istället säger bara vad jag tycker händer olyckan som jag kan tänka mig så händer det och det blir inte billigt

Permalänk
Medlem

grafikort till ju i för sig en hel del så en liten cpukylare håller dom lätt för, större problem är tex att cpukylare är väldigt höga och snor minst 3 st pciplatser, sen så behöver man ju inte smälla på en fet zalmancpukylare på grafikortet utan man kan ju nöja sig med nått lite mindre typ boxade kylarna som följer med cpun som ändå bara ligger och skräpar...
Sen lånar jag tråden lite till en fråga...är det bara Asus 6800LE kort som har 4 st hål runt gpun ? tänkte för det måste ju vara rätt positivt i detta syfte då man får lite mer att fästa i....

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuclear
grafikort till ju i för sig en hel del så en liten cpukylare håller dom lätt för, större problem är tex att cpukylare är väldigt höga och snor minst 3 st pciplatser, sen så behöver man ju inte smälla på en fet zalmancpukylare på grafikortet utan man kan ju nöja sig med nått lite mindre typ boxade kylarna som följer med cpun som ändå bara ligger och skräpar...
Sen lånar jag tråden lite till en fråga...är det bara Asus 6800LE kort som har 4 st hål runt gpun ? tänkte för det måste ju vara rätt positivt i detta syfte då man får lite mer att fästa i....

Mitt gainward har massa hål runt om!

Men ok ja ska testa en lite mindre CPU-kylare, någon större variant får inte plats nämligen. Och jo, ja har tänkt på att den är rätt tung, men tror inte de blir några problem för kortet, funderar iofs på att stödja upp det på något sätt, frågan är bara om ja orkar hålla på o göra någon slags fästanordning och stödanordning.

Kortet håller ju för 380/900 redan och de är väl inte så dåligt, även om det bara går i 8/6 iofs *bölar*.

O