Permalänk

Win xp 64

Jag installerade win xp 64 på min dator innan idag... Men jag fick inte det att hitta mitt näteverkskort å jag ifick inte mitt ljudkort att fungera osv..
eftersom detta är inbyggdt i mitt moderkort satte jag i drivrutins skiva som medföljde m-k:et men då stog nått i stil med att inte d var komplativa med mitt operativsystem..
var får jag tag på drivrutinerna lr vad e d annras som e fel?
hittade nämligen inga drivrutien som kunde tänkas passa på asus hemsida...
för det kan inte bero på att jag installerade d på samma disk/partition som mitt vanliga xp(32-bitars)?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3400+, 2.41 GHz, Zalman 7700-cu CPU cooler, 1.00 GB RAM, Asus K8N-E Deluxe, Asus FX 5700 256 mb, Zalman VF700-cu VGA cooler, W.D 36 GB Raptor, mm..

Permalänk
Gäst

Du hittar massa program under FAQ som är för ändamålet Win64.

Permalänk
Medlem

har svaret iaf till hur du ska få i net porten o funka.

1, öpnna skivan, alltså inte autostart utan gå in på skivan...

2. Klicka på mappen Drivers

3. Välj ditt moderkort i ditt fall K8N-E

4 Sen hittar du en mapp som heter win xp 64 så går du in där o installerar

du kan inte misslyckas

PS: ljudet får du o funka genom att tanka senaste Realtec drivrutinen o den kan du söka efter på google lr någe...

Visa signatur

Moderkort: Asus K8N, Processor: Amd Athlon 64 2800+, Grafik: Asus V9570TD gf 5700, minne: 512 3200 ddr

Permalänk

har redan provat att "utforska"skiva och installerat det som låg i 64 bit mappen utan resultat...
hade fortfarande 5 saker som inte fungerade...

Fundera på om inte jag ska börja om från börja å lägga win xp 64 på en egen disk..
blir ju lättare att hålla koll på vilka saker som hör till vad då!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3400+, 2.41 GHz, Zalman 7700-cu CPU cooler, 1.00 GB RAM, Asus K8N-E Deluxe, Asus FX 5700 256 mb, Zalman VF700-cu VGA cooler, W.D 36 GB Raptor, mm..

Permalänk
Medlem

nforce3

Har precis samma moderkort och kunde konstatera att drivrutinerna på asus hemsida eller cd funkar inte. (Jag vet att dom drivrutinerna som ligger där funkade med 64a betan.

MEN ladda hem nvidia´s drivrutiner från deras sida så får du det funka.

Lycka till

Permalänk
Medlem

hehe alltså när jag körde in dom på nvidia så hitat den ej nätverks kortetr etc.. men när jag körde dom från skivan så funka allt ihop... fast har iofs ett annatt moderkort kan va de ^^

Visa signatur

Moderkort: Asus K8N, Processor: Amd Athlon 64 2800+, Grafik: Asus V9570TD gf 5700, minne: 512 3200 ddr

Permalänk
Medlem

kolla upp vad du har för chipset och vilka som tillverkar repsektive styrkrets för ljud, sata chipset osv har gå sedan till deras hemsidor och tanka ner deras 64-bit drivisar...

de enda som haft struliga drivisar som jag märkt av är ATI men de har ju släpt gold vit jag vet nu så de skall inte heller vara nått problem.

sedan kan det tillägas att det inte alltid går att köra en skl setup och bara luta sig bakåt, ibland får man gå så att säga bakvägen och härleda in filerna själv via enhetshanteraren, som man gjorde på fina win9x-dagarna

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.