Permalänk

AcoustiPack - varmt?

Har just betalat för en dator jag beställt, och med denna dator har jag även beställt acoustipack. Nu slog mig en oroväckande fråga - blir det jättevarmt/varmt i chassit med acoustipack? är nämligen orolig att det blir så =S

Visa signatur

Jag brukade ha schizofreni men vi mår bra nu...

Permalänk
Medlem

Beror på hur bra luftflöde du har i lådan. I min låda blev det ingen tempskillnad (Lian-Li pcv1100). Accoustipack är inte extremt tjocka. Kan tänka mig att tjocka/gropiga mattor kan höja tempen.

Permalänk

lådan är denna:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANTSONATABL

Skulle det kunna vara så att den är rätt tyst utan acoustipack? vilket då skulle göra att acoustip. inte skulle behövas?

Visa signatur

Jag brukade ha schizofreni men vi mår bra nu...

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43946...

Gissar att det blir ungefär samma temp. ca 35-40c

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag kände ingen skillnad efter att jag drog in ljuddämpningsmattor iaf, kanske någon enstaka grad..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

2st 120mm-fläktar räcker långt så tempen ska inte vara ett problem. Accoustipacket e riktigt bra. Lådan blir iofs några kilon tyngre men det är det värt. Med bra ljuddämpning kan man även skaffa sig ett par kraftfullare fläktar o överklocka lite till

Permalänk
Medlem

har 2 80 fläktar på ca 23 cfm skulle det gå med ett acoustipack och hur mkt sänks ljudet med? min låda ligger väl på typ 30 db

Visa signatur

A64 3200+ LBBLE 0518APDW| DFI Lanparty UT Ultra-D| X800 GTO @ X800XT PE | Corsair TWINX1024-XL rev 1.2| Hiper Type R 480 W| Thermaltake Tsunami Dream|

Permalänk

Har ett acousticase.. Blir max 40°c i lådan..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Ljuddämpningsmattor höjer inte temperaturen genom isolering, själva chassiskalet släpper ändå inte ut någon värme.

Eventuell värmeförändring beror på att energin i ljudet som mattan absorberar måste ta vägen nånstans, alternativt att ventilationen försämras. Ljudenergin som mattan absorberar blir värmeenergi men är av försumbar storlek.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.