Permalänk

En annorlunda subwoofer

Hjälpte en polare att montera element, handtag och terminaler i en MDF-låda han haft i källaren några år, samt klä den.

Det var väl filt man skulle klä den med?

(större bild)

För att ha valt elementet endast med hänsyn till storlek och inte parametrar som lådvolym , vas, Q, resonansfrekvens och allt vad det är, så låter den fruktansvärt bra. Blev väl en lyckträff då. Har för mig vas är 92, och lådan är på ca 43 liter, tom.

70-tal? nä vadå...

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

kan inte mer än berömma dig riktigt ballt

hehe vi har en sån filt i vardagsrummet hehe

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk

Varit på biltema ser jag, sådana hörn och kontakter har jag lessnat på. De sprack för mig då jag skulle dra fast dem...

Permalänk

Fan va snyggt

Permalänk
Medlem

Passar underbarti en Volvo kan jag tänka mig..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Varit på biltema ser jag, sådana hörn och kontakter har jag lessnat på. De sprack för mig då jag skulle dra fast dem...

Hörn, kontakter och handtag är från hifi-kit. Men det är nog samma fabrikat som Biltemas antar jag. Det gäller att inte dra för hårt. Sen är det rejält med silikon innanför, så det gör inte så himla mycket om det spricker senare i livet. Förresten är det inte min sub så jag bryr mig inte så himla mycket faktiskt. Fick en lunch för besväret iaf. Eller som tack för hjälpen kanske man ska uttrycka det

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros