Planetside - Börja nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Bah, det ska inte kräva hela ens kraft för att ta ner en, det strider mot konceptet känns det som.
Tanks ska vara det starkaste, det ska inte finnas något högre upp.

Jag har snackat med ganska många på MSN som lirat PS, många av de slutade pga Core Combat och BFR

Varför sluta för Core Combat?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Nu håller lilla MorningStar också på att tanka PlanetSide

Visa signatur
Permalänk

i give up.
för mej finns det 2 servrar,den ena är locked och den andra är puplic test.
kan enbart välja pupblic test och där finns inte en käft(trust me,har varpat från planet till planet och stad från stad och inte hittat nån..inte varje stad,men så gott som dom flesta).
det enda som ens kommer i närheten av action är training där man får skjuta,köra bilar osv,men thats it.
synd att det ej finns några servrar där det är folk så man kunde få spela på riktigt.

är det bara för att jag har den där testa på versionen som gör så att jag ej kan välja andra servrar?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

BFRs ser ju sjukt coola ut!

Men jag håller med om att tanks ska vara de bästa landfordonen. Jag vet inte hur BFRs funkar men de borde vara sjukt långsamma att vända sig med etc. Det skulle ju iaf balansera lite.

och vad är Ancient tech+

Permalänk
Medlem

BFRs ser riktigt coola ut, ja. Kan bli intressant att se hur bra man är mot dem.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guitarkalle
BFRs ser ju sjukt coola ut!

Men jag håller med om att tanks ska vara de bästa landfordonen. Jag vet inte hur BFRs funkar men de borde vara sjukt långsamma att vända sig med etc. Det skulle ju iaf balansera lite.

och vad är Ancient tech+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
BFRs ser riktigt coola ut, ja. Kan bli intressant att se hur bra man är mot dem.

BFR kan gå och dö!

Permalänk
Medlem

Detta spel är så underbart... Kommer ihåg min klans 5 galaxy raider...

Long live the republic!

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZo
Detta spel är så underbart... Kommer ihåg min klans 5 galaxy raider...

Long live the republic!

5 galaxy raider? Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem

Kan ju avslöja att man som infanterist inte har en jäkla chans mot en BFR. BFRn kommer flygandes i överljudshastighet upp på ens bas tack och skickar iväg en triljon missiler, hoppar ner på marken och på vägen ner så skickar den iväg ytterligare ett oräkneligt tal missiler.

Tror inte att det bara var jag som använde fel taktik eftersom det var ett rätt stort slag och den där BFR'n dominerade hela vår bas i en kvart för att sen sticka iväg åt något annat håll :p.

Det kanske skulle vara balancerat om dom var lika långsamma som de där Starwars grejerna är, ni vet väll vilka jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
i give up.
för mej finns det 2 servrar,den ena är locked och den andra är puplic test.
kan enbart välja pupblic test och där finns inte en käft(trust me,har varpat från planet till planet och stad från stad och inte hittat nån..inte varje stad,men så gott som dom flesta).
det enda som ens kommer i närheten av action är training där man får skjuta,köra bilar osv,men thats it.
synd att det ej finns några servrar där det är folk så man kunde få spela på riktigt.

är det bara för att jag har den där testa på versionen som gör så att jag ej kan välja andra servrar?

det är ett jävla liv på Werner iallafall, skit skoj jag kör 7 dagars trail och det funkar som sagt fint.

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem

Det GÅR att ta ner en BFR ensam men det är svårt som fan..

Gäller att ha en hög decimators, EMPs och en mosquito.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Medlem

Jag gick precis med i samma outfit som Schnucky...
Ganska bra spel, kanske ska byta WoW mot det här...

Vi hackade en bas så jag är rank 4.5 nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Jag gick precis med i samma outfit som Schnucky...
Ganska bra spel, kanske ska byta WoW mot det här...

Vi hackade en bas så jag är rank 4.5 nu

Kan du inte förklara lite hur hackande och andra saker som reparering och sånt går till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Kan ju avslöja att man som infanterist inte har en jäkla chans mot en BFR. BFRn kommer flygandes i överljudshastighet upp på ens bas tack och skickar iväg en triljon missiler, hoppar ner på marken och på vägen ner så skickar den iväg ytterligare ett oräkneligt tal missiler.

Tror inte att det bara var jag som använde fel taktik eftersom det var ett rätt stort slag och den där BFR'n dominerade hela vår bas i en kvart för att sen sticka iväg åt något annat håll :p.

Det kanske skulle vara balancerat om dom var lika långsamma som de där Starwars grejerna är, ni vet väll vilka jag menar.

Om ni kanske inte alla sprang ut ur samma öppning eller så

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Sötast

Håller på å tanka spelet, klart vid ~1 inatt.. så det får bli tills imorrn... eller.,. kanske lite f.ö så har jag lirat 2 st trials i detta spelet förut.... hatade båda... igh.. får fortfarande lite rysningar när jag tänker på det.. men ja man har gjort misstag med mmorpgs förr, vissa är svåra som fan å komma in i.... iafl så tack vare tråden så ska jag prova det ännu en gång kan inte hjälpa att bli sugen på SWG samtidigt också... boxen ligger på hyllan å bara kallar på mig, fast jag egentligen inte tyckte om det.. blä på mmorpgs.. jävla gift

Edit: om det finns nån inne när jag ska börja prova som kan kuta runt med mig i en timme eller så, visa mig grund... prata lite skit å ha trevligt... så kanske man är fast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZo
Det GÅR att ta ner en BFR ensam men det är svårt som fan..

Gäller att ha en hög decimators, EMPs och en mosquito.

Jepp, med 4 stycken decimators tar du en.

Btw, angående hacking: Fö att kunna hacka måste du ha det certificatet.
Du kan bara ta över baser som du har en länk till, se kartan för länkar.
När du hackar en bas eller ett torn går du till huvudterminalen, tar fram din hackgrej och trycker på skjutknappen.

Att reparera och heala folk och saker behöver du certificat för detta, sen använder du bara rätt verktyg.

Permalänk

När jag kör PSinstall.exe ska den börja patcha, men precis när den ska ladda ner första filen (Har loggat in och allt sånt) så säger den att jag har 0mb ledigt på disken. Jag har 6.6GB kvar på C: och runt 45GB kvar på D:

Riktigt skumt. Några ideer?

Visa signatur

Att skapa en särskild rökavdelning på en restaurang, är inte det lite som att skapa en egen pissavdelning i en pool?

Permalänk
Sötast

Haha, som jag trodde får inte spela spelet måste vara 3 år eller äldre... nä men.. man får tydligen inte köra spelet på en cpu som ändrar hastighet under körning... å min laptop är låst på cool n quiet... så... lär inte kunna starta det tror jag :/

Sån leet haxxor som man är, --> www.google.com

så hittade jag en work around till det problemet.

väl i spelet så har man en hoppig fps, allt från 40-200 fps

men fullt funktionellt, startade spelet med en positiv inställing... å ja... jag gillar faktiskt redan spelet var lite skumt dock!

Ska nog prova spela det en hel del imorrn, hoppas det finns nån som vill lira med en å visa lite basics å så, nick = Allexz (för en gångs skull i mmorpgs)

Permalänk
Medlem

Angående BFR (dom gigantiska robotarna) så är dom inte så farliga, speciellt inte om man är infanterist då man väldigt sällan dör av BFRs (dom är mest ute efter lätta tanks). Att döda en BFR är inte jättesvårt heller, behövs bara lite teamwork så tar man ner dom. Dessutom är det kul att döda dom eftersom det är inte varje dag man får en kill på en BFR.
Jag har än så länge tagit ner mellan 25-30 bfrs under min 1 ½ månad av spelande, vilket har gett mig den första medaljen "BFR buster".
Tänk också på att båda lagen har BFRs så det är ju inte ojämnt precis

Jag kör för det mesta Anti-vehicular, då jag gillar phoenixvapnet som NC har att tillgå, så min infanterist EQ brukar bestå av en phoenix och en gauss.

http://www.planetsidestats.net/players.php?world_id=21&char_i... <-- Det här är jag

En varning dock, med phoenixen är kills inte speciellt vanliga. Mina flesta kills kommer från att flyga med reavern och storma baser med gaussen/Scattercannon maxen

Permalänk
Medlem

hmm ja första intrycket av detta spel var då inte positivt.
okej, grafiken är tribes 1 aktig men grafiken är inte allt.. så ja köper mig en rustning o dra på instant action.

Dyker upp på nån bas som ser likadan ut som den jag startade på, ser inte en jävel. Går ut och letar folk, hittar EN pansarvagn som har kört fast mot ett vakttorn, skjuter lite på en gubbe sen dödar han mig.

sen var de inte nå mer action på den trekvart jag spelade, försökte få nån att svara på chatten om vart i helvete man certar sig för fordon, någon svarade biolab sen fick jag inget svar på hur jag hittade det.

Alltså, hur stor e denna värld o hur många e de som spelar? för jag såg totalt kanske 10 friendlys på den timma jag spelade.

njäää.... tror inte detta var nåt för mig, skulle väl vara roligt om det var några tusen till som spelade det.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
hmm ja första intrycket av detta spel var då inte positivt.
okej, grafiken är tribes 1 aktig men grafiken är inte allt.. så ja köper mig en rustning o dra på instant action.

Dyker upp på nån bas som ser likadan ut som den jag startade på, ser inte en jävel. Går ut och letar folk, hittar EN pansarvagn som har kört fast mot ett vakttorn, skjuter lite på en gubbe sen dödar han mig.

sen var de inte nå mer action på den trekvart jag spelade, försökte få nån att svara på chatten om vart i helvete man certar sig för fordon, någon svarade biolab sen fick jag inget svar på hur jag hittade det.

Alltså, hur stor e denna värld o hur många e de som spelar? för jag såg totalt kanske 10 friendlys på den timma jag spelade.

njäää.... tror inte detta var nåt för mig, skulle väl vara roligt om det var några tusen till som spelade det.

Om du läser tråden har jag skrivit både hur man hittar vart striden är och vart man certar sig.

Permalänk

Bah! Listen up people!

Ni ska skapa en New Conglomerate-gubbe (förkortas NC eller NewCon) på servern Werner.

När ni gjort detta, skriv vad ni heter i tråden.

Jag heter kort och gott: Schnucky

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Om du läser tråden har jag skrivit både hur man hittar vart striden är och vart man certar sig.

ska väl prova nån gång mer denna vecka men det verkar inte vara ett spel jag nånsin skulle betala 100 spänn i månaden för.

Jag kanske ändrar uppfattning senare men men.
Hur många är det som spelar detta spel?
1000 pers på en värld gjord för 10 000?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ska väl prova nån gång mer denna vecka men det verkar inte vara ett spel jag nånsin skulle betala 100 spänn i månaden för.

Jag kanske ändrar uppfattning senare men men.
Hur många är det som spelar detta spel?
1000 pers på en värld gjord för 10 000?

Nja, det du måste tänka på att det inte är som i alla andra MMORPG där det ska vara folk överallt hela tiden, utan det är ett lagstridsspel.
Det är som ett riktigt krig, fronten flyttas mellan olika områden och kontinenter beroende på hur striderna går.

(fast jag kan hålla med om att det kan vara lite tomt på morgonen på den europiska servern)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Bah! Listen up people!

Ni ska skapa en New Conglomerate-gubbe (förkortas NC eller NewCon) på servern Werner.

När ni gjort detta, skriv vad ni heter i tråden.

Jag heter kort och gott: Schnucky

Hänvisar till denna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101

ska väl prova nån gång mer denna vecka men det verkar inte vara ett spel jag nånsin skulle betala 100 spänn i månaden för.

Jag kanske ändrar uppfattning senare men men.
Hur många är det som spelar detta spel?
1000 pers på en värld gjord för 10 000?

Du kan inte köra på morgonen!
Jag tänkte som du i förrgår, nu är jag helt såld tack vare en strid på Cyssor igår eller var det va Fyfan vad episkt det var!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head

Nja, det du måste tänka på att det inte är som i alla andra MMORPG där det ska vara folk överallt hela tiden, utan det är ett lagstridsspel.
Det är som ett riktigt krig, fronten flyttas mellan olika områden och kontinenter beroende på hur striderna går.

(fast jag kan hålla med om att det kan vara lite tomt på morgonen på den europiska servern)

Så sant, så sant!

Jag KRÄVER att vi har en SweC-samling idag kl... någon gång!
Kom ihåg att posta era namn och dylikt!

EDIT: 19.00 kanske?

Permalänk

lvl 35 - 40 det är då spelet börja typ..

edit: stav fel

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjortisslayaH
lvl 35 - 40 det är å spelet börja typ..

Men vakna, vi snackar inte om Wow här, vi snackar om Planetside.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Men vakna, vi snackar inte om Wow här, vi snackar om Planetside.

Spela det nån roll? jag orkade bara läsa första inläget

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjortisslayaH

Spela det nån roll? jag orkade bara läsa första inläget

Klart det spelar roll, håll dig till topic!

Vet någon någe sätt att få spelet snyggare?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjortisslayaH
Spela det nån roll? jag orkade bara läsa första inläget

Håll dig till topic, orkar du inte läsa så skaffa dig en bildbok eller nåt istället...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X