Permalänk
Medlem

x64 Inloggning

Nu har jag äntligen fått tag på Windows x64 och när jag har installerat klart allt och kommer till inloggningen står det :

Administrator och så måste jag tydligen skriva in lösenord:S Varför skulle jag behöva skriva in något jag inte har angivit. Vill jag ha lösenord sätter jag väl dit det själv?

Hur tar man bort/kommer förbi detta.

Har testat att installera om 3ggr men samma resultat.

Tack//

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Om du inte angivit lösenord i installationen, vilket du borde ha gjort, så tryck enter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Men det går inte.

Man måste skriva in pass.. Men varför´??
Och i sådana fall vilket?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Det lösenordet du angav när du installerade Windows.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Hedersmedlem

Men hörni, han skriver ju att han inte har angivet något i installationen.
Orsaker till detta som jag kan se är att 64-bitarsversionen inte tar fram detta som standard, låter väldigt konstigt isf. Jag har inte hårdvaran att testa detta själv
Eller så är det en unattendfil med på skivan (\i386\winnt.sif heter den för 32-bitars), men sådant är ju inte med i en standardskiva (hum hum)...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det är skitmysko. Detta hände några gånger med vanliga Xp med på både min andra andras datorer. Men då gick det att installera det igen så löste det sig men nu funkar inte det.

Kan det ha något med cd-key:n att göra eller finns det något man kan ta bort i windows-mappen för att gå förbi detta märkliga problem. Jag kölr med vanliga Xp på en annan partition så kan ju ta mig in i x64:s mapp.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem men det gick att klicka enter så gick den vidare!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

installera om och kör korvmjölk som lösenord så är problemet ur världen? du kan ju stänga av lösen när du väl är inne i winbl0wz

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: x64 Inloggning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jingizu
installera om och kör korvmjölk som lösenord så är problemet ur världen? du kan ju stänga av lösen när du väl är inne i winbl0wz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yikes
[...]
Varför skulle jag behöva skriva in något jag inte har angivit.
[...]

Jag tycker vi läser vad trådskaparen skriver och tar det som sanning, dvs att han verkligen inte har angett något lösenord i installationen (och tydligen inte sett till något om det heller).
Annars har det ju inte varait något problem och någon fråga inte behövt ställas?
Yikes har ju installerat om 3 gånger. Nog borde han se den rutan någon gång då?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Någon ruta finns det inte. Jag har installerat xp säkert 30 ggr i min dag och så här har det aldrig blivit. Riktigt frustrerande när man äntligen är klar med allt. Det enda man vill är att komma in i Win men kommer inte förbi det där jäkla hindret.

Det kan inte ha något att göra med att jag har ett annat operativsystem på en annan disk? För jag kan ju välja vilket jag ska starta med och mitt gamla Xp funkar prima men x64 är lösen på.

Tacksam för någon som kan klura ut detta...

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]