Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Norton problem?

en god vän till mig har ett problem!
han använde panda antivirus och avinstallerade itne det före han installerade norton. norton installationen avbröt han av en eller annan anledning. sen dess laggar hans dator ngt så fruktansvärt. finns det ngt man kan göra åt det eller? verkar också som om det varken går att avinstallera panda eller installera om norton... taskigt läge!

tacksam för svar.

Permalänk

Tja, det finns nog ingen bra lösning, förutom en formatering. Brukar jag säga när Norton har gjort något iallafall

Det finns ett verktyg som Symantec har gjort, för att kunna ta bort allt som Norton har gjort. Tyvärr har jag ingen link.

Annars är det nog tyvärr en formatering

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

var rädd för det... har haft liknande problem förut o då formaterat skiten... tråkigt att det ska vara så omöjligt att kunna göra grejjer som är lite stabilare än så....

Permalänk
Medlem

av installera båda programmen och städa upp lite i registret

installera sedan om önska antivirusprogram

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frank3n5731n
...tråkigt att det ska vara så omöjligt att kunna göra grejjer som är lite stabilare än så....

Anledningen till denna instabilitet har du ju själv besvarat (citatet nedan)!
Din vän har sannolikt råkat ut för SBT (Skit Bakom Tangentbordet).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frank3n5731n
...han använde panda antivirus och avinstallerade itne det före han installerade norton.
norton installationen avbröt han av en eller annan anledning. sen dess laggar hans dator ngt så fruktansvärt. finns det ngt man kan göra åt det eller? verkar också som om det varken går att avinstallera panda eller installera om norton... taskigt läge!

Det framgår ingenting om vilka programversioner det handlar om, men formatering är för kärringar så följ Mr_Lazys råd.

Kanske någon av nedanstående länkar kan passa in på din väns situation.
Noggrann genomläsning rekommenderas innan vännen kastar sig över lösningen, och avbrutna eller halvdant genomförda åtgärder leder ofelbart till strul i datorernas värld.

Removing Norton AntiVirus 2003 or earlier by using the Rnav2003.exe removal utility when Add/Remove programs fails
eller
Uninstalling and reinstalling Norton Internet Security, Norton AntiSpam, or Norton Personal Firewall 2004

Good Luck!

EDIT: Korrigerade en länk

Visa signatur

En skillnad mellan människor och djur är att några av de förstnämnda har lyckats utveckla ett skrivet språk för distanskommunikation.
Åsikter och fakta är inte samma sak | En del ser problem enbart som hinder medan andra betraktar dessa som möjligheter
Den enda -ism jag hyllar är Realism | Inform rednecks on facts, just calling somebody stupid wont start any thinking process.

Permalänk

thnx u guys r da best!