Blanda legal och pirat XP

Permalänk
Medlem

Blanda legal och pirat XP

Jag skulle behöva ominstallera Windows XP Home Swe. på en HP dator som levererades med enbart en återställningsskiva.
Men nu har jag tillgång till en pirat XP Home och undrar om jag kan använda den skivan tillsammans med serienumret från den nuvarande installationen. Installationen måste fungera fullt ut med automatiska uppdateringar och allt samtidigt som det inte blir helt olagligt.
Någon som har någon ide om detta eller kanske ett annat förslag.

Permalänk

Ja det ska nog inte vara några problem. En kompis till mig behövde formatera men hade inte skivan kvar som han fick med sin dator. Då kopierade vi min xp home och använde hans produktnyckel. Det borde väl inte vara olagligt?

Edit: Bryter detta inlägg mot reglerna får någon moderator ta bort det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unforgiven
Ja det ska nog inte vara några problem. En kompis till mig behövde formatera men hade inte skivan kvar som han fick med sin dator. Då kopierade vi min xp home och använde hans produktnyckel. Det borde väl inte vara olagligt?

Edit: Bryter detta inlägg mot reglerna får någon moderator ta bort det.

Dom tar inte bort det. Dom ger den en varning alt. avstägning.

Ont; Ja det ska funka. Brukar dock gå sämmre med original skiva med pirat nyckel.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att OEM nycklarna inte funkar på "full package" installationer då?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Låst*
Föreslår att du läser igenom våra regler, fortsätter du att ställa likartade frågor kommer du att bli bannad från forumet!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X