Sony PS3, Micro$oft Xbox360 eller Nintendo Revolution ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Men hallå . du glömmer att det gfx chipen är tillverkade av företag som har sin största marknad inom pc . Tror du inte det kommer finnas rätt grymma gfx kort när de nya konsolerna släpps då de har mera att jobba med inom pc . Så vad vi ser nu är en försmak av vad vi kommer kommer få i framtiden . Så tänk er ett ati r520 kort med 48 (lr flera) pipes och en ehh 1000mhz gpu då jävlar . Sen finns det ju redan cpu:s med flera kärnor nu som oxå kommer vara mkt bättre vid samma tidpunkt . Så för den som ska köpa den bästa hårdvaran då kommer få en dator som är bättre

Men konsoler kommer alltid vara (precis som idag ) mera prisvärda och ha en massa exlusiva spel , därför äger jag en ps2 och en gc . Så har man råd ska man abslut skaffa sig en konsol även om man har en bra pc för att kunna spela det senaste zelda spelet tex .Ska nog personligen skaffa en ps3 iaf

man skall inte heller glämma att dessa konsoller måste hålla i 5år iaf ... så om 4år så har ju PC rätt mycket bättre hårdvara

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob

Citera INTE utan att skriva ngt själv, ska det vara så svårt att förstå?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Jag föreslår att du tar en titt på det här.
http://editorials.teamxbox.com/xbox/1136/Sony-and-The-Hype-Ma...
och det här
http://archives.cnn.com/2000/TECH/computing/02/01/emotion.eng...

Och lustigt nog var det just en P3 på 733MHz som hamnade i xboxen, det är ju nästan så man börjar tro MS valde den bara för att bråka med Sony.

Läste all text från båda länkarna. För det första vill jag säga att första länken är inget man kan till 100% lita på. Teamxbox? Det är lika bra källa som sony när de visade upp denna bild:
http://www.prylguiden.se/content/articles/4/07/08/ps3_chart.j...
Nej jag tror inte att det diagrammet stämmer. Vad jag kan dra för slutsatser från båda länkarna är att du vill bevisa att sony "ljög" om emotion-engines prestanda. Nu vet jag inte om jag kan lita på teamxbox angående artikeln, men visst, Emotion-engine höll inte allt den lovade. Vi kan säga att du hade rätt på den punkten (förändra världen).

Mediafunktionalitet har du inte kommenterat. Varför? Insåg du att du ljög där?

Enligt teamxbox sa sony att man skulle kunna skicka email, chatta och gör andra grejer samtidigt som man spelade. Det där har de rätt i att det inte kom. Samma sak har lovats till PS3. Det är klart att teamxbox sa att sonys online-stöd floppade när sidan handlar om xbox. Exakt samma sak som Sony gjorde med tabellen ovan. Xbox har bättre stöd för online, men bara för att det är bättre, betyder det inte att den andra floppade.

Citat:

Combine that with a DVD drive, and a modular design that will offer simple upgrades to Internet access via a standard modem, cable modem, or digital subscriber line, and you should have one serious machine.

Det kom tyvärr inte. Det är iallafall något jag tror MS lyckades göra.

Cnn länken var bra, men inte teamxbox. Leta upp en opartisk källa nästa gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Läste all text från båda länkarna. För det första vill jag säga att första länken är inget man kan till 100% lita på. Teamxbox? Det är lika bra källa som sony när de visade upp denna bild:
http://www.prylguiden.se/content/articles/4/07/08/ps3_chart.j...
Nej jag tror inte att det diagrammet stämmer. Vad jag kan dra för slutsatser från båda länkarna är att du vill bevisa att sony "ljög" om emotion-engines prestanda. Nu vet jag inte om jag kan lita på teamxbox angående artikeln, men visst, Emotion-engine höll inte allt den lovade. Vi kan säga att du hade rätt på den punkten (förändra världen).

Mediafunktionalitet har du inte kommenterat. Varför? Insåg du att du ljög där?

Enligt teamxbox sa sony att man skulle kunna skicka email, chatta och gör andra grejer samtidigt som man spelade. Det där har de rätt i att det inte kom. Samma sak har lovats till PS3. Det är klart att teamxbox sa att sonys online-stöd floppade när sidan handlar om xbox. Exakt samma sak som Sony gjorde med tabellen ovan. Xbox har bättre stöd för online, men bara för att det är bättre, betyder det inte att den andra floppade.

Det kom tyvärr inte. Det är iallafall något jag tror MS lyckades göra.

Cnn länken var bra, men inte teamxbox. Leta upp en opartisk källa nästa gång.

Visst ska man vara källkritisk men att tro att allt är lögn för att dom driver en sida om xbox är ju idioti. Det är en seriös sida och dom skulle överleva särskilt länge om dom hittade på saker.

Jag kanske minns fel men jag har för mig sony snackade om ps2 som en mediahubb, inte bara dvd-film utan mer ungefär som ps3 ska vara.

Om du inte kan inse att Sony brukar överdriva så måste jag nog tro att det är du som är fanboyen här.

Edit: Lite fler länkar
http://www.geekfrat.com/article325.html

Citat:

"This year we are going to deliver on the online and connectivity promised that we made last year."

On Wednesday, Sony announced an alliance with Net media software firm RealNetworks to make the PlayStation 2 capable of playing audio and video broadcast or downloaded over the Web.

http://archives.cnn.com/2001/BUSINESS/asia/05/17/tokyo.sonyni...

Citat:

Kazuo Hirai, the president and chief executive officer of Sony Computer Entertainment America, introduced the system and explained that, far beyond gaming, he saw the device as an access device for electronic distribution of digital content. Initially this will include PlayStation 2 games but could also be expanded to, "music, motion pictures and new forms of entertainment not yet developed."

http://www.cnn.com/TECH/computing/9911/16/comdex.idei.keynote...

http://www.cnn.com/TECH/computing/9909/14/ps2.idg/index.html

Att säga att PS2 vann pga sina spel är dumt, Dreamcast hade bättre och snyggare spel när ps2 kom och onlinemöjligheter som ps2 inte ens är i närheten av idag. Jag försöker inte trycka ner någon, jag vill bara få dom stackare som svalt sonys markansföring att inse att det är otroligt mycket skitsnack från deras sida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Visst ska man vara källkritisk men att tro att allt är lögn för att dom driver en sida om xbox är ju idioti. Det är en seriös sida och dom skulle överleva särskilt länge om dom hittade på saker.

Jag kanske minns fel men jag har för mig sony snackade om ps2 som en mediahubb, inte bara dvd-film utan mer ungefär som ps3 ska vara.

Om du inte kan inse att Sony brukar överdriva så måste jag nog tro att det är du som är fanboyen här.

Nu har jag inte sagt att allt som teamxbox beskriver är en lögn. Utan jag menar att man får ta det hela med en nypa salt, precis som sonys presskonferens. Mycket i artikeln känns vinklat, där mycket annat inte nämndes.

Jag kan se Sonys överdrift, det är därför jag var skeptiskt till Killzone 2-teasern, bilden jag länkade till i förra inlägget, och Chatt grejen med kamera, email osv.

Du får gärna kalla mig fanboy om du vill, men jag har inget emot sony, MS eller nintendo. Tycker bara att det är jobbigt med sånna som ska trycka ner andra tillverkare. Jag säger som jag har gjort mång andra gånger:
Det viktigaste är inte hårdvaran, utan spelglädjen spelen levererar. Det var så PS1 överlevde mot N64, det är så PS2 överlever mot xbox, det är så xbox360 kommer att överleva mot PS3. Att basha xbox, ps2 eller gamecube prestanda är bara korkat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Citera INTE utan att skriva ngt själv, ska det vara så svårt att förstå?

Ser inte vad du menar..

Jag gjorde bara en poäng med det där. Det missade du väl inte?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
sprucetwig: herregud.. sluta hora för ms. vi vet att du är en xbot vid det här laget

Att tycka att "M$" är värre än "$ony" är larvigt, Sony är likadana dom kolla bara på vad som hände med Square.

Permalänk
Medlem

PS2 kommer säker kosta ganska mycket men jag ska nog köp en - NÄR priset har sjukigt.

REV är för mig självklart

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Att tycka att "M$" är värre än "$ony" är larvigt, Sony är likadana dom kolla bara på vad som hände med Square.

Håller med.

Alla snackar om hur dåliga MS var i den där Dual Shock-stämningsgrejen.
Var det bara jag som tyckte att Sony bara var dumma?

Permalänk
Avstängd

ni som inte tror att killzone 2 trailern inte var "riktig" kan ju ta och kolla på den här: http://media.ps3.ign.com/media/748/748455/vids_1.html?fromint...
(filmen från 16/5)

så varför skulle inte kz2 kunna vara "på riktigt" nu igen?

Permalänk
Musikälskare

PS3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

PLaystation 3 is t3h sh1t. ph34r 50NY

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
ni som inte tror att killzone 2 trailern inte var "riktig" kan ju ta och kolla på den här: http://media.ps3.ign.com/media/748/748455/vids_1.html?fromint...
(filmen från 16/5)

så varför skulle inte kz2 kunna vara "på riktigt" nu igen?

Jo det är på riktigt. Sekvensen är realtime och spelaren kör med en standard handkontroller. Spelet kommer vara exakt så här hemma i TV-soffan. Dags att släppa ämnet nu ?

Update: Jag tittade nu på boxningsklippet. Menar du helt seriöst att tomten som står iklädd boxarbälte spelar på riktigt? I början av klippet säger dom t.o.m rakt ut att spelet körs i Renderware.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, varför ens bli fanboy?

Tror ni trångsynta fanboys att någon kommer ändra sin uppfattning för att ni skriver att t.ex PS3 suger, Xbox 360 är mycket bättre?

OCH DET HANDLAR INTE OM BÄST HÅRDVARA, DET HANDLAR OM HÖGST KVALITÉ PÅ SPELEN, MEST SPELGLÄDJE OSV OSV OSV OVS.....
Och hittills i mitt liv har Nintendo utan tvekan gett mig mest spelglädje, och jag har haft NES,SNES,N64,GB,PS,DC,PS2,Xbox så jag har spelat en hel del spel, och det är utan tvekan Nintendo som gjort skönast spel enligt mig...
Men nu kan jag säga att jag älskar mitt Xbox, eftersom jag chippat det och använder det som en HTPC, och vissa Xbox spel har varit förbannat roliga...
Enda riktigt roliga spelet jag spelade på PS2 är GTA:Vice City... Men det är också en bra konsoll... Gran Turismo t.ex är ofattbart bra, men det är Forza Motorsport också, och dom som säger annat är ju allt annat än insatta...

Så ge mig en anledning till vad ni tjänar på att käfta om vilken jävla konsoll som är bäst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Herrejävlar, varför ens bli fanboy?

Tror ni trångsynta fanboys att någon kommer ändra sin uppfattning för att ni skriver att t.ex PS3 suger, Xbox 360 är mycket bättre?

OCH DET HANDLAR INTE OM BÄST HÅRDVARA, DET HANDLAR OM HÖGST KVALITÉ PÅ SPELEN, MEST SPELGLÄDJE OSV OSV OSV OVS.....
Och hittills i mitt liv har Nintendo utan tvekan gett mig mest spelglädje, och jag har haft NES,SNES,N64,GB,PS,DC,PS2,Xbox så jag har spelat en hel del spel, och det är utan tvekan Nintendo som gjort skönast spel enligt mig...
Men nu kan jag säga att jag älskar mitt Xbox, eftersom jag chippat det och använder det som en HTPC, och vissa Xbox spel har varit förbannat roliga...
Enda riktigt roliga spelet jag spelade på PS2 är GTA:Vice City... Men det är också en bra konsoll... Gran Turismo t.ex är ofattbart bra, men det är Forza Motorsport också, och dom som säger annat är ju allt annat än insatta...

Så ge mig en anledning till vad ni tjänar på att käfta om vilken jävla konsoll som är bäst?

Ge bävrarna rättigheter!

Jag är ingen fanboy iaf, helt neutral
PS3 verkar dock bäst, kan dock bli dyrare och svårare att chippa!
Men jag tycker nästan man inte kan debattera detta så tidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Ge bävrarna rättigheter!

Jag är ingen fanboy iaf, helt neutral
PS3 verkar dock bäst, kan dock bli dyrare och svårare att chippa!
Men jag tycker nästan man inte kan debattera detta så tidigt.

bävrarna?

och du har helt rätt i det du säger, att det är för tidigt att säga vilken maskin som blir svårast att chippa... att dom kommer funka är dock 100% säkert.. för kan man göra ett skydd så kan man komma runt det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Herrejävlar, varför ens bli fanboy?

Tror ni trångsynta fanboys att någon kommer ändra sin uppfattning för att ni skriver att t.ex PS3 suger, Xbox 360 är mycket bättre?

OCH DET HANDLAR INTE OM BÄST HÅRDVARA, DET HANDLAR OM HÖGST KVALITÉ PÅ SPELEN, MEST SPELGLÄDJE OSV OSV OSV OVS.....
Och hittills i mitt liv har Nintendo utan tvekan gett mig mest spelglädje, och jag har haft NES,SNES,N64,GB,PS,DC,PS2,Xbox så jag har spelat en hel del spel, och det är utan tvekan Nintendo som gjort skönast spel enligt mig...
Men nu kan jag säga att jag älskar mitt Xbox, eftersom jag chippat det och använder det som en HTPC, och vissa Xbox spel har varit förbannat roliga...
Enda riktigt roliga spelet jag spelade på PS2 är GTA:Vice City... Men det är också en bra konsoll... Gran Turismo t.ex är ofattbart bra, men det är Forza Motorsport också, och dom som säger annat är ju allt annat än insatta...

Så ge mig en anledning till vad ni tjänar på att käfta om vilken jävla konsoll som är bäst?

Du har helt rätt.

Permalänk
Medlem

Undra vilken som väsnas minst, kan tänka mig att det är en del fläktar i dom där.
Om man vill ha en maskin som tex media spelare så vill man att dom är rätt tysta.
Nån som vet nått om detta ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkkt
Undra vilken som väsnas minst, kan tänka mig att det är en del fläktar i dom där.
Om man vill ha en maskin som tex media spelare så vill man att dom är rätt tysta.
Nån som vet nått om detta ?

Ett Xbox låter ju i sig ganska mycket, men när man kör XBMC (och säkert i fler dashboards) kan man ju ändra fläktens hastighet...

Men, tycker man att dom låter för mycket så är det väl bara att höja volymen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkkt
Undra vilken som väsnas minst, kan tänka mig att det är en del fläktar i dom där.
Om man vill ha en maskin som tex media spelare så vill man att dom är rätt tysta.
Nån som vet nått om detta ?

Xbox360 ska kunna stänga av 2 kärnor om dom inte behövs, och stänga av ena fläkten. Så den kan nog bli riktigt tyst när det behövs. PS3 lär väl ha liknande funktioner.

Permalänk
Medlem

Om de använder sig av 60 eller 80 mm fläkt kan man ju alltid byta mot en tyst, men om de använder 70 som ps2 är det lite bökigare att hitta.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Helt klart PS3

Permalänk
Avstängd

Ps3an borde låta mer då den antagligen är kraftfullare och utvecklar mer värme

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
Ps3an borde låta mer då den antagligen är kraftfullare och utvecklar mer värme

Inte nödvändigtvis, PS2:an lät väl mer än vad Xboxen gjorde?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
Jo det är på riktigt. Sekvensen är realtime och spelaren kör med en standard handkontroller. Spelet kommer vara exakt så här hemma i TV-soffan. Dags att släppa ämnet nu ?

Update: Jag tittade nu på boxningsklippet. Menar du helt seriöst att tomten som står iklädd boxarbälte spelar på riktigt? I början av klippet säger dom t.o.m rakt ut att spelet körs i Renderware.

renderware är en grafikmotor. gta-spelen använder sig av en tidigare version av renderware tex.

Permalänk

KZ2 är inte alls in-game!

Det är en film ur 1st person perspektiv helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
renderware är en grafikmotor. gta-spelen använder sig av en tidigare version av renderware tex.

OK men tror du han spelade?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik.
OK men tror du han spelade?

kan jag inte svara på. men tror jag att det kördes på ofärdig ps3-hårdvara i realtime? japp.

Permalänk
Sötast

Givetvis PS3, inget snack om saken....

"när ps3 släpps så finns det c:a 13000 speltitlar åt konsollen"

"när xbox2 släpps så finns det 10-16 spel till konsolen, om man kan spela xbox spel är just nu osäkert"
(grovt citerat) orkar inte leta upp källan igen

liksom....

Permalänk
Medlem

En liten analys, ta det med en gnutta salt som allt annat angående PS3 o Xbox just nu.

http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html