ff7 kombinations koden till kassa skåpet???

Permalänk
Medlem

ff7 kombinations koden till kassa skåpet???

Hello nån som vet kombinationen till kassaskåpet i ff7 när man äe i nibelheim så finns det gubbar i bruna rockar som man får olika grejer av och varje gubbe säger ett nummer som jag antar att man ska komma ihåg och sen skriva in när man är vis kassa skåpet menkomer inte ihåg koden nån som gör???? eller nån som kan avslöja vad som finns i kassaskåpet

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första träffen på google (sökterm: final fantasy 7 nibelheim safe)
"Nibelheim safe combination

The combination to the safe in the old mansion in Nibelheim that contains the key to enter the basement (and get Vincent) is Right 36, Left 10, Right 59, Right 97."

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

kollade på gamefaqs.com först men stog inget där aja

tackar:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
kollade på gamefaqs.com först men stog inget där aja
tackar:)

Våga inte underskatta gamefaqs.

Citat:

5) What's the safe Combo?

The combination is Right to 36, left to 10, right to 59, right to 97. If at
any point you overshoot a number, you will fail, just like on a real lock.

http://db.gamefaqs.com/console/psx/file/final_fantasy_vii_l.t...

Permalänk
Medlem

Heh, ett av dom lättare pusslen i FF7. Fast jag använde aldrig Vincent.

Permalänk
Medlem

Inte använda Vincent? Han är ju skönast av alla.
Cloud, Cid och Vincent ska man ju köra med

Den enda jag inte fått upp till level 99 någon gång jag kört är Cait-Sith.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Jag ahde varit försiktig om jag vore du monstret som kommer ut därifrån är pain in the ass om du inte har bra gubbar så att säga ett av de spel jag riktigt gillar och lite andra ff-serier

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Inte använda Vincent? Han är ju skönast av alla.
Cloud, Cid och Vincent ska man ju köra med

Den enda jag inte fått upp till level 99 någon gång jag kört är Cait-Sith.

Men jag fatsnade som aldrig för honom. Ibland körde jag med honom, men inte ofta.
Körde mest med Cloud, Barret och Nanaki.

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig Nanaki, vem är det? Inte hört talas om den karaktären.

Själv spelade jag igenom spelet med Cloud, Cid, samt Yuffy, Cid för att han gör grym skada, samma med Yuffy.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nanaki är redXIII lr vad han heter, så längesen Inte spelat ff7 på oändliga år nu. Han är något djur, röd sak..

Permalänk
Medlem

Lejon eller något likanande är han. Indianlejon som blivit utsatt för mako (?) experiment.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hehe ni är ju veka allihopa ja har alla gubbar på lvl 99 med alla dom ultimata limitsen och vapnen, tagit alla weapon snubbar som finns och har alla gudar,materior osv, dvs jag har gjort allt som går att göra i hela spelet har även fixat upp attributsen till max (strenght,def osv)

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
hehe ni är ju veka allihopa ja har alla gubbar på lvl 99 med alla dom ultimata limitsen och vapnen, tagit alla weapon snubbar som finns och har alla gudar,materior osv, dvs jag har gjort allt som går att göra i hela spelet har även fixat upp attributsen till max (strenght,def osv)

Ja, det har jag gjort många gånger, utom med just Cait Sith Står inte ut med honom.

Spelat igenom spelet flera gånger med olika party-uppsättning bara för att se olika diskussioner på olika ställen.

Dessutom måste jag alltid ha Omnislash innan CD2, enbart för att jag märkte att det gick

Början på CD2 är ruskigt enkel om man redan har Omnislash

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos

Ja, det har jag gjort många gånger, utom med just Cait Sith Står inte ut med honom.

Spelat igenom spelet flera gånger med olika party-uppsättning bara för att se olika diskussioner på olika ställen.

Dessutom måste jag alltid ha Omnislash innan CD2, enbart för att jag märkte att det gick

Början på CD2 är ruskigt enkel om man redan har Omnislash

allt blir ganska lätt med omnislash men det som är bäst att ha är ändå knights of the round table med mime och höga attributes

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Jodå vist har jag spelat FF7 ett x antal gånger, även klockat den ^^ tog spelet på 11 timmar och 40 minuter, eller snarare det var då jag gick och mötte slutbossen.

Finns många fina knep om hur man ska göra för att enkelt spela igenom snabbt fick även kål på ruby samt emerald wepon under den tiden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.