Permalänk
Medlem

Uppsägning av BBB

skickade mail till bbb om att jag vill ha blankett för uppsägning. gått en vecka inget brev... månaden börjar ta slut och jag undrar om det finns någon uppsägningsblankett på internet?

har du länk är det uppskattat.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du skall säga upp det?

Permalänk
Medlem

absolut. har bbb 24/1 och ska flytta till ett hus med stadsnät. dvs. 10 mbit fiber.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Ring kundtjänst istället: 020-71 00 70

Fick inget svar på mailen heller men efter ett samtal så kom lappen efter någon dag.

Permalänk
Medlem

bbb kundtjänst e helt kassa,, liksom hur svårt e det o lägga upp en uppsägnings blankett på webben om dom nu ska vara mer formella än telia.

telia räcker det med att skicka mail för o säga upp abb o dom svarar inom 1 dag.

ganska otroligt att B2 är mer "statligt verk" än telia i detta hänseende .....

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite
Jag fick ett brev av bbb att jag blivit uppsagd, konstigt tänkte jag och ringde och frågade varför, "Det finns ingen plats i stationen" fick jag blir svar. Konstigt sa jag då för jag har varit inkopplad i 3 veckor och det har fungerat bra, då sa personen att det måste blivit något fel och dem tog bort uppsägningen. Ungefär 1 vecka senare slutade mitt internet att fungera, ringde och hörrde om det var någon driftstörning, men det var det inte. Hon i supporten sa att det var något konstigt med min lina och kopplade mig till kundtjänst och dom sa att det inte fanns någon plats i stationen, men jag har ju varit inkopplad sa jag men det sket de i, då sa jag upp skiten och fixade telia. Så nu har jag Telia 24/1 + att jag fick gratis digital TV i 3 månader, BBB kan ju tänka över vad de håller på med...

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Jag var i samma situation, ringde till bbb och undrade varför det ska ta mer än två veckor innan ett brev kommer. Hon i supporten skrev då ut ett och skrev min adress manuellt på brevet och postade det.

Idioti.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

bbb är roliga

jag försökte få deras adsl, antingen 8, 10 eller 24 Mbit...men "nä....din station är inte utbyggd för ADSL" - men min granne har det?

"vi kan inte hjälpa dig", blev svaret då...ungefär.

9 dagar senare var telia adsl inkopplat ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

hehe. precis det jag har förutspått händer.. bbb är ett genomruttet skitföretag som bara klarat sig på sina snabba linor och pga att eferfrågan har varit så stor.. nu är marknaden mera mogen och folk börjar bry sig mer om bra service och om stabilitet osv.. dvs folk byter bortt bbb så fort de bara kna.. YAY!

Permalänk
Medlem

Din granne har adsl via BBB? Att andra operatörer har sin utrustning utbyggd där betyder inte mycket..
BBB är alltid första med nya tekniker och tjänster... därför de har såpass mycket kunder... Så kommer det nog fortsätta också.