Hjälp?? 6600GT laddar spel långsamt varför??

Permalänk

Hjälp?? 6600GT laddar spel långsamt varför??

Hej jag undrar var felet sitter jag har ju en bra dator:

AMD 64 3500+, 1024DDR 400mhz, 2st RAPTOR HD RAID 0, plus Gainward PowerPack! Ultra/1960 XP Golden Sample - grafikadapter - GF 6600 GT - 128 MB
Grafikprocessor/tillverkare NVidia GeForce 6600 GT
Central klockhastighet 520 MHz
RAMDAC klockfrekvens 400 MHz
Installerat videominne 128 MB
Teknik GDDR3 SDRAM 128-bit
Minne för klockfrekvens 1.05 GHz

spelar Call Of Duty United Offensive multiplayer men det laddar spelet hur segt som hälst.

många av minna kompisar som spelar har sämre dator och gamla grafikkort o dom kommer in i spel snabbare en jag + mitt bredband är mycket snabbare en deras dom har 8mbit jag har 24mbit jag förstår mig inte.

kan någon hjälpa mig vad felet kan va plzzz

mvh abbe

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Medlem

kanske behöver se över ditt operativsystem?

Permalänk

men de e ju inte grafikkortet som laddar spelen lr? måste la vara nått me hårddiskarna.

Permalänk

jag kör med Windows XP pro sp2

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk

Kör format C så ska du se att det ordnar sig.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Avstängd

låter mer som avsaknad av ramminne tycker jag och/eller mycket bakgrundsprogram/spyware

Permalänk

jag har gort det men det hjälper inte, samma sh*** endå har provat olika drives allt det enda jag har inte provat att kopla bort ena HD RAPTOR körra bara med en o se om det funkar bättre.

Jag undrar om det kan va nåt me Hårdiskarna men jag menar jag kör med 2TS HD RAPTOR RAID 0 10000rpm det borde va hur snabbt som hälst, sen kan va nåt annat jag har en nättagregat på 360WATT om det är den som ger inte tillräkligt med ström?? nåt är det men vet inte vad grrrr

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk

Pröva att defragmentera diskarna och ladda inte spelet från systemdisken då den laddar och skriver växlingsfilen på samma ISF...
Annars så håller jag med ovanstående att det inte beror på ditt grafikkort!

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

Gäller detta endast CoD eller laddar den alla spel lika segt?

Permalänk

Jag spelar bara CoD har inget annat spel, Magnetikk hur menar du nu från systemdisken? jag har raid 0 så spelet är installerad där systemet är WinXP c:/program/callofduty.exe vad skall jag göra? jag har bara dom 2 dårdiskarna som jag kör raid 0

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Avstängd

En tanke: Har du provat att kopiera en fil från en plats till en annan på din raid0? Prova, gärna på en fil större än 1gb, och se om tiden det ska ta går upp och ned hela tiden. Tex så hade jag en uppsättning som bestod av 2x160gb Hitachi Sata med 8mb cache, och när jag kopierade till och från dem så varierade tiden från allt mellan 30 sekunder upp till en timme. Det berodde på dålig kommunikation mellan något, i min Eventviewer stod det något i stil med Connection Timed Out hela tiden. Meddelandet dök upp ett par ggr i minuten under flyttsessionerna.

Vad det hela berodde på vet jag inte, satte dem i en annan dator med sakka kablage och där fungerade de numera prima!

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på att den sega laddtiden beror på det, men du behöver nog ett nätagg med mer kräm i. Jag har liknande system som du och också bara ett 360W nätagg och har kommit fram till att det är för klent.

AMD64:an verkar kräva mer ström och 6600 GT korten vill ha mycket kräm dom med.
Satsa på ett nätagg med minst 450W och som kan ge 24A på 12v+ linan.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prishtina
Jag spelar bara CoD har inget annat spel, Magnetikk hur menar du nu från systemdisken? jag har raid 0 så spelet är installerad där systemet är WinXP c:/program/callofduty.exe vad skall jag göra? jag har bara dom 2 dårdiskarna som jag kör raid 0

Skaffa en disk till som du har program och spel på! Systemdisken ska ju (enligt min mening) inte göra mycke mer än att sköta operativsystemet och tillhörande program! Och drivrutiner såklart...

Om du inte förstått det med växlingsfil så borde du undersöka ämnet lite bättre så förstår du säkert varför du inte bör köra ett stort och krävande spel från samma disk som du har växlingsfilen och drivrutiner OSV på! (Jag vet inte alls hur stort CoD är så hacka inte på mig för det.. Det gäller generellt, spel är ju stora och krävande idag lixom! Och växlingsfil kallas allmänt för virituellt minne.. BLA. i systemövervakaren i Wind0w$!)

Lycka till!
MVH. Magnetikk

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|