EVE online - när börjar det roliga?

Permalänk
Medlem

Fixa nån som pröjsar som får ge dig en buddy-key

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk

Här får man en key som varar i 14 dagar:
http://kund.nyamedier.se/mdf/pcg/evetrial/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svenska PC Gamer har trials på sin hemsida också, iaf för 14 dagar sen

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Det är det som är det roliga med EVE ... ingen bestämmer för dig vad du skall göra , det är ingen som tvingar dig att göra missions , mina mineraler , kriga , trading osv

För o spela EVE måste du själv ta initiativ vad du vill göra i spelet , på tok för många fastnar i fällan att de tror spelet kommer o pusha fram dig o säga att : "var god slå 2000 slag på detta monster så kommer du vidare" , "sug på denna asteroid för alltid o du har klarat spelet"

EVE är fritt , du kan löka hela dagarna inne i skyddad rymd , ge dig ut i alliansrymd och göra terrorist-raider , vara med i de stora slagen mellan megacorps/allianser , bryta genom gatecamps , stjäla ore från miners , ganka folk i lowsec system , köra tradingruns och ducka för pirater , leka forskare och försök få ett blueprint , köra missions för agenter , raida complex osv osv ...

Det finns många sätt att ha kul men ingen kommer o sitta o hjälpa dig att hitta det roliga , sätt fart på hjärncellerna!

Som många säger så är PVP en av de mest spännande sakerna du kan göra och till skillnad mot många mes-spel så förlorar du betydande värden om du inte passar dig

Och för alla som säger att det "tar tid att träna" .. nej det tar inte speciellt lång tid om du VET vad du vill göra och satsar på det ... klart som sjutton att det tar tid att få de värsta grejerna men vadå alla spel har mål och om alla kunde hoppa in i en Heavy Assault Cruiser eller köra tech2 vapen efter 1 vecka så skulle det vara ganska meningslöst o spela , i eve funkar INTE powerleveling

messa mig en @adress om ni behöver 14dagars testkeys o köra!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

ser snyggt ut vad är recommended specs till spelet?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

Svårt att hitta på www.eve-online.com ?

System requirements.
Minimal hardware:
CPU: PIII - 450 MHZ or higher
RAM Memory: 128MB (256MB for 2000/XP)
Hard Drive Capacity: 1 GB
Connection: 56k modem or faster

Operating System:
Win98 SE
Windows 2000
Millennium, WinXP
Please note that Windows 95 and NT are not supported.

DirectX 9.0b or later

Video cards:
GeForce 2 or better, ATI Radeon 7200 or better. The card has to support T&L, more details can be found here.
To check whether your card meets these requirements check with your card manufacturer:
Nvidia Geforce cards: http://www.nvidia.com
ATI cards: http://www.ati.com

For ATI cards use the latest ATI Catalyst drivers.

For nVidia cards use the latest drivers.
The minimum desktop resolution for EVE is 1024x768
Audio hardware must be direct sound compatible, for optimum performance use latest drivers available.
Recommended system for optimal performance:
Processor: P4 1GHz+
RAM Memory: 256MB or more
3D Accelerator: 64MB or better video card (has to support T&L)

Permalänk
Medlem

Fyfan vad tråkigt. Jag har aldrig haft så jävla tråkigt i hela mitt liv

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Spela inte då, jag har då aldrig spelat ett roligare MMO.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Angående system speccs kan jag säga att jag spelade sista betan på en P3 667, 192mb ram och ett Gf3 Ti200 utan problem, så det kräver inte mycket alls.

Har en 14dars-key liggandes.... lite sugen, ska bara tröttna på guildwars först

Permalänk
Medlem

signade just upp för en trail! verkar sjukt fett, desutom har jag och en kompis bestämt oss för att lira ett mmorpg spel i sommar ska se ifall han vill köra detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som har testat Eve på modem? Jag är en sån där olycklig människa som bor i skogen

Permalänk

För att svara trådskaparens svar, aldrig. Tror inte jag har spelat en mer meningstlöst MMO någonsin, jävligt bra spel idee men spelet suger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evandar
Nån som har testat Eve på modem? Jag är en sån där olycklig människa som bor i skogen

de beror på om du verkligen ligger på 56k...har märkt om man inte är inkopplad i "första" telejacket i huset så tappar man ganska mkt. men de enda är väl att de kommer att kosta lite mer för man kan glömma bort tiden och sitta där i timmar och leka med sitt skepp eller bara jävlas med andra som rensar asteroidbälten=)

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

Har lirat EVE i cirka ett år nu. Kan förstå att många nya spelare tycker att det är tråkigt i början vilket enligt mig är ett stort problem med EVE. SKill systemet och den fria spelarstilen gör att det tar tid att komma ikapp de äldre spelarna. Det som dock skiljer sig mot de flesta andra spel är att det hela tiden blir roligare och roligare. Har aldrig haft så kul som jag har nu, ett år in i spelet.

Vill man få ut det bästa i spelet tycker jag att man ska inrikta sig på PVP. Större delen av innehållet i EVE består av konflikter över områden mellan olika spelar alliancer eller pirater.

Enda nackdelen är att nära man väl fastnat för EVE finns det inget annat mmorpg som hållet måttet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

EVE funkar på riktigt klena maskiner , jag har själv kört det på en 1,8Ghz laptop med ett Radeon7500 mobile kort , då hackar det lite vid stationer men annars flyter det acceptabelt.

För det riktiga ögonporren så rekommenderar jag:
+2Ghz Processor
1Gig minne
Fett grafikkort som pallar minst 4x Ani , 4x AA (Geforce 6600 eller värre Rad x700 eller bättre)

Sen jag bytte upp till 6800 GT kort så har spelet aldrig varit snyggare *dreggel*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evandar

Modem funkar med EVE också , kanske inte det bästa om du skall kriga då du lätt laggar ur , men till allt annat funkar det o köra modem , hade flera medlemmar som körde på modem i ett gammalt corp jag var med i .

Min CEO i corpet jag e med i nu brukar koppla upp sig via diverse "lånade" Wlan då han e ute o reser , det funkar bra det med oftast.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKofot
För att svara trådskaparens svar, aldrig. Tror inte jag har spelat en mer meningstlöst MMO någonsin, jävligt bra spel idee men spelet suger.

Det är meningslöst för dig eftersom du inte klarar av ett fritt MMORPG , du verkar vara en sån som måste ha väganvisningar för o kunna spela .
Du har säkert inte ens gått med i ett corp , ens försökt PVP'a , kört missions , raidat ett complex eller ens åkt till en hotspot o dött för o se hur det ser ut där
Nej du har suttit där efter de fösta missions och sugit på en sten och undrat vad du skall göra nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maorio
signade just upp för en trail! verkar sjukt fett, desutom har jag och en kompis bestämt oss för att lira ett mmorpg spel i sommar ska se ifall han vill köra detta

Grattis , tillsammans med en polare kommer ni att ha dubbelt så kul! EVE är gjort så att om man e fler har man roligare och många hardcore spelare har fler konton för att kunna verkligen köra ordentligt , jag har 3 st tex.
Se till att åka till low-sec space och skjut NPC skepp i bältemn med era småskepp , lek runt lite , kör lite missions eller åk till ett komplex , hojta på mig eller nån av de andra veteranerna i denna tråd så hjälper vi mer än gärna till med lite $$ till nya skepp och sånt i början utifall ni dör

Som sagts innan , EVE är ett spel som mognar med tiden .. det är inget för er som vill ha direktbelöningar och tror att ni kan powerlevla er till allt , det är jag glad för också , man slipper så mycke drägg då

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Som sagts innan , EVE är ett spel som mognar med tiden .. det är inget för er som vill ha direktbelöningar och tror att ni kan powerlevla er till allt , det är jag glad för också , man slipper så mycke drägg då

Jag fixade det fetaste skeppet på marknaden med feta vapen och hade 4 mil över efter 3 timmars solospel... Tycker bättre om spel med en balanserad ekonomi och där de tar dig att förbättra sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Jag fixade det fetaste skeppet på marknaden med feta vapen och hade 4 mil över efter 3 timmars solospel... Tycker bättre om spel med en balanserad ekonomi och där de tar dig att förbättra sig.

Vafan, sköt du ner en Iterion Mk5 fylld med 27% cargo expanders och zydrine?
Tog mig över en månad innan jag var i ett battleship med bra moduler.
Det är när man blir självförsörjande man kan börja pvp:a riktigt hårt, inte alla kan ha råd att förlora ett skepp om dagen, man får vara riktigt rik eller riktigt bra om man ska våga pvpa i battleships, 100M eller mer kränger ingen ut dagligen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weco
Har lirat EVE i cirka ett år nu. Kan förstå att många nya spelare tycker att det är tråkigt i början vilket enligt mig är ett stort problem med EVE. SKill systemet och den fria spelarstilen gör att det tar tid att komma ikapp de äldre spelarna. Det som dock skiljer sig mot de flesta andra spel är att det hela tiden blir roligare och roligare. Har aldrig haft så kul som jag har nu, ett år in i spelet.

Vill man få ut det bästa i spelet tycker jag att man ska inrikta sig på PVP. Större delen av innehållet i EVE består av konflikter över områden mellan olika spelar alliancer eller pirater.

Enda nackdelen är att nära man väl fastnat för EVE finns det inget annat mmorpg som hållet måttet

Halå weco, visste inte att du ugglade på detta forumet (Hoolk här om du inte redan har fattat det).

Asså ni som tror att eve är grym action från start tror fel. Bara att inse att eve har en längre inkörsport innan man verkligen är inne i spelet. Det tar en månad eller nått liknande innan man lärsig hur systemet fungerar och man har fått lite fart på kassan o skillsen. Finns en anledning att medelåldern i eve är troligtvis en bit över 20 känns det som. Vi i vårat corp har en medelålder på säkert 25år iaf

Själv ugglade ja i safespace (empire) i säkert 3 månader innan vi i corpen åkte ner till 0.0 rymd och började tjäna isk och fick smak på pvp. Anledningen att eve ger så mycket mer adrenalin i pvp är ju att det tar tid och mycket arbete att få isk och nya skepp. När du dör förlorar du allt det där, förutom att man får en försäkring på grejjerna om man har valt att ha en sån. Till skillnad mot pvp i wow så är det ju bara att köra på igen som inget har hänt?

Sen det jag nästan gillar mest i eve förutom pvp är politiken som finns i eve. Tror inte det finns något spel som har i närheten av samma politik och alians bös faktiskt. Det är grymt o se alianser bildas och dö och stora krig utspelasig överallt

Köp spelet om ni har mer tålamod än dom flesta 14åringar idag har o verkligen ge det en chans o spela i några månader (inget illa med det, men känns som tålamodet inte räcker längre än till cs för vissa yngre). Jag har snart spelat i 2 år och har dubbla konton. Det blir bara roligare och roligare

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

ganka folk i lowsec system

Som många säger så är PVP en av de mest spännande sakerna du kan göra och till skillnad mot många mes-spel så förlorar du betydande värden om du inte passar dig

Mmm verkligen... griefa andra som är så skoj? :/ EVE har ju en rätt menlöst värdelös griefing policy, dvs ingen alls, bara att sabba andra speltid 24/7 utan hinder. Är man en mes om man inte vill att andra ska kunna ta ifrån en saker man har lagt ner tid på? Awesome.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holic
Halå weco, visste inte att du ugglade på detta forumet (Hoolk här om du inte redan har fattat det).

Är inte samma Weco som i spelet, är hans bror. Vi har haft lite nick förväxlingar mellan oss

Permalänk
Medlem

Haha ok

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy

Med tanke på att detta spelet säkertligen är det mest avancerade gällande ekonomi etc etc som finns just nu, så har jag svårt att tro att du skulle fått ihopa den summan på 3timmar.
Du är den klassiska mytomanen som finns i varje tråd

För övrigt så är det väldans skojs att dra till low-sec system och göra hit and runs på små stackare som tror sig vara skyddade av de stora slagskeppen som man lätt drar ifrån sen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke18
Med tanke på att detta spelet säkertligen är det mest avancerade gällande ekonomi etc etc som finns just nu, så har jag svårt att tro att du skulle fått ihopa den summan på 3timmar.
Du är den klassiska mytomanen som finns i varje tråd

För övrigt så är det väldans skojs att dra till low-sec system och göra hit and runs på små stackare som tror sig vara skyddade av de stora slagskeppen som man lätt drar ifrån sen

Jag levererade byster på en ledare från nått ställe till ett annat, tog mig 2.5 timmar och då hade jag 10 st. Sålde dem för 400.000/ st (standardpriset var 270k sa de, men eftersom det var i slutet på månaden och de behövdes för nått så fick jag extra). Sen sa en kille att han hade fått 800.000 för sina, men aja.

Permalänk

Tjena om ni vill se lite bra filmer från Eve så är det hit ni ska gå: http://nsn.stylii.com/nsnfiles/

//Em

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Japp.... Leafo gör grymt bra filmer

Sen vi gick med i MC så har vi inte spottat ur oss några filmer heller, men dom eelak har gjort kan ni se här http://www.hd.chalmers.se/~Jooh/the_corporation/movies/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ganka folk i lowsec system

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Mmm verkligen... griefa andra som är så skoj? :/ EVE har ju en rätt menlöst värdelös griefing policy, dvs ingen alls, bara att sabba andra speltid 24/7 utan hinder. Är man en mes om man inte vill att andra ska kunna ta ifrån en saker man har lagt ner tid på? Awesome.

Du får förklara dig lite bättre vad du tycker är så hemskt o jobbigt , EVE har nåt som heter Security level ... den går från 1.0 ner till 0.0 .. under 0.5 så är det "lowsec" man får en varning om att man ger sig in i denna rymd och att det är FARLIGT , du kan bli nedskjuten .. ja du kan DÖ!

Genom att klicka YES på denna varningsruta som kommer upp då du åker dit så accepterar du riskerna , det finns många metoder att skydda sig mot gatecampar-pirater att du missat dem är ju olyckligt , de betalar ett pris också de får negativ seclevel och kan därmed inte åka varsomhelst.

Vilken annan såkallad "griefing" pratar vi om , betänk att begreppet är väldigt brett ... jag kan tex kalla de snubbarna som kom till vår Ice-mining Op i går med interceptors / frigs och mosade 2 av våra large barges som greiefers , de förstörde ju vad jag egentligen tänkt göra...
... men!! det gör jag inte för de gav mig spänning , jag hade accepterat riskerna då jag gav mig ut i 0.0 space (sen att vi skjöt ner 3 av de 4 är ju en annan femma)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja okej, jag köpte mig eve förra året nångång, spelade i ca 3 månader tills jag tröttnade totalt.

Okej de kan säkert vara jävligt kul om man e med i ett bra corp och e ute o krigar mot andra corps.

men man får ju inget för missions.
finns två typer av missions.
1. "ey lään ja behöver lite shit från den där stationen en halvmiljard mil bort, kan du hämta de åt mig?"

sure thing! *hoppa i skeppet* hmm vart skulle jag nu? *söka fram basen* set destination, peta igång autopilot och vänta..... vänta... vänta... medans skeppet kör sig själv i ca 10-20 minuter.

ohh där e stationen, klicka dock o hämta prylen.

ååsså far vi tillbaka. i 10-20 minuter.
yeeess ja fick lite pengar o kanske nåt annat crap.

den andra typen av mission
" eeyy! jävla piratluder som dödat min mossa! ut o cutta dem ffs!"

yääy lite action! *hoppa i skeppet*
*autopilot till stället*
poff poff o piraterna e döda.
nu ska vi loota o få feta grejen = saakta men säkert glida fram till en behållare och klicka open, sen nästa o nästa.
att loota 10 skepp tar förfan 10 minuter minst.

sen tillbax o få lite kronor o kanske nåt annat crap.

Problemet med detta är att det inte finns nåt som heter experience här. visst de e ju soft att slippa grinda pirater i timmar. Men när man kan träna gubben utan att spela så känns det som det enda anledningen man spelar, iallfall i början är att få pengar.

och få pengar är underbart roligt.. Hoppa in i ditt mining skepp och ut i ett asteroid fält och majna. =
2 fönster, ett på cargohold och ett på din container.
Dra och släpp, dra o släpp, dra o släpp.
när din container är full åker du tillbaka till station och hämtar ditt fraktskepp och åker ut där du majnade.

*dra och släpp* tillbaka till stationen igen.
repeat igen o igen.

men visst det är säkert skitkul när man spelat i typ ett halvår. Har en polare som köpte spelet samtidigt som mig o han spelar eve hela dagarna nu.

men när tex en skill tar en MÅNAD i realtime att träna så jävlar känns det tråkigt att man inte kan påskynda det (okej visst man kan träna skills för att få ner tiden några dagar).

Och att man inte kan få nåt uniktskepp är lite trist också, man kan inte måla eller designa sitt skepp. Slänger du på feta vapen så gör de ingen skillnad på hur ditt skepp ser ut.

Den sociala delen i spelet består mest av en global chatt, det var inte offta jag pratade direkt med andra folk som jag såg fara runt i rymden.

EvE var inget för mig. Hade inte tålamod till det alls.
kanske hade jag inte kommit in i spelet ordentligt, men jag var med i ett corp och vi "corp minade" o hade oss men inte fasen blev spelet roligare någon gång.

Kändes som om min char stod o trampade vatten de 3 månader jag tränade skills.

så jag började spela wow istället. Mer ett spel i min smak.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag har en kille i mitt före detta corp som i verkligheten var ekonom, han var den enda jäveln i hela corpet som lyckades hitta rätt saker på marknaden att köpa och sedan sälja om dyrare. Han lämnade knappt stationen för att göra detta.

Utöver vad ovan person pratar om, erfarenheten och skickligheten ifrån spelaren sett kommer med tiden, visst kan man låta skeppet skjuta och orbita fienden, men när dom börjar webifiera, stoppa dig, då måste du veta vart du ska styra skeppet om dina misiler ska träffa deras interceptors. Du behöver strategiskt tänka hur du ska ta dig igenom de större komplexen.

Ska man vara social i eve så skadar det inte att läsa på om bakgrunden, websidan är överfull med historier, myter, legender och fakta inom spelet. Därefter kan man rollspela sin karaktär, det finns vad jag vet två stora Alliancer som rollspelar i nuläget, båda är översociala.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Många klarar inte riktigt av att spela Eve, eftersom det kräver mycket av spelaren.
Den svåraste uppgiften är att DU måste komma på vad DU tycker är kul i Eve.

En kompis tyckte inte det var så kul första tiden, han flög runt och tradade, minade lite och jagade lite datorskepp. Sedan lärde jag upp honom hur man minar ute i 0.0 rymd och då började han spela som tokig. Att leva ute i 0.0 rymd är en helt annan upplevelse än inne i empire. När det är som bäst har man hundratals miljoner i sin cargo och ett gäng arga player pirates som jagar en. Man måste flyga igenom blockader av pirater, luta piraterna eller till och med muta piraterna. Jag minns en gång när jag fraktade 700mil i ett skepp, vi flög in 7st skepp i formation genom en kraftig blockad. Skeppet som scoutade före mig sa det är "grönt". Precis när jag började flyga mot honom, kom fler pirater in och sköt ner honom, då blev det genast något oroligt när man visste att man flyger rakt mot fiendeskepp. Som tur var så var vi så många så de kunde inte låsa på oss alla, så lasten kom igenom.
Vi byggde upp ett av de större företagen i Eve, och hade rejält mycket poster, tex hade vi en bunt försäljare och till och med redovisare som tog hand om vår ekonomi. Vi hade även ett investeringssystem där man fick återkastning.

Om du slåss något så kan jag lova att du kommer att kontrollera ditt skepp själv, annars klarar du dig inte.
Avslutningsvis kan jag säga att eve är ett spel som behöver rätt mycket arbete och att man inte är den gnälliga typen som villa ha kul omeddelbart och inte klarar motgångar. Då passar nog tex wow bättre. Mycket av vad som är kul i Eve är just att lära sig uttnyttja svårigheterna till sin fördel. Finns det inga bra vapen i rymden där du är? Istället för att gnälla, skeppa dig några och tjäna pengar på att andra köper. Finns det för många pirater i din närhet? Samla ihop folk och skjut ner dem och ta deras grejer.

Osv..

Angående modem. Det går att köra på modem, men det tar lång tid att starta spelet och det blir rätt farligt om du är i 0.0 rymd. Men håll dig till lite säkrare system så kommer det gå bra. Mitt största problem innan när jag körde med modem var att mitt modem kopplade ut slumpvis. KUL om man var under anfall.

Och sedan skulle jag säga att många av de vanliga sakerna i Eve är inte direkt kul. Missions är INTE speciellt roligt, eftersom man är själv mest hela tiden. Spela inte själv är min rekommendation. Utan försök spela med någon annan så mycket som möjligt. Jag spelade med min kusin och då är det grymt mycket roligare när man kan planera tillsammans.

/A

Permalänk
Medlem

som sagt.. vissa tycker det är skitroligt.

Och klart man kontrollerar sitt skepp själv, dock inte till den grad jag skulle vilja att man gjorde.

Enda sättet att få reda på om man gillar eve är att prova
jag hade skitskoj iallfall 2 månader innan jag började tröttna.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf