Datorn startas om så fort jag sätter på nåt program

Permalänk
Medlem

Datorn startas om så fort jag sätter på nåt program

Hej
nu är det så att min kompis har köpt ny dator , vi skulle sitta o lana här spela osv , aja jag skickar iväg programmer osv som han installerar han installerar ventrilo firefox andra massa programmer och jag skickar även steam . Aja sedan när han ska sätta på nån program som ventrilo eller cs så startas datorn om automatiskt av sig själv bara sådär , det hände med ventrilo steam o alla andra programmer vad kan det bero på`?
Vi har sökt genom virus installerat grafikkortet mer vet vi inte , är formatering enda lösningen ? ;S

Tacksam för svar

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk
Medlem

du kan börja med att inte rund-pejsta URL och sedan joinparta irc-kanaler.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget felmedelande innan datorn startar om? Isf kan det bero på värmeproblem så ta bort sidoplåten och kör med den avtagen för att se om det funkar bättre.

Permalänk
Medlem

ne ingen felmedelande och han har bra psu 450 ifall vissa undrar att det är det

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Rätta mig om jag har fel, men kan det inte vara så att man måste avaktivera att datorn startar om automatiskt i Start och återställning under fliken Avancerat i Systemegenskaper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Rätta mig om jag har fel, men kan det inte vara så att man måste avaktivera att datorn startar om automatiskt i Start och återställning under fliken Avancerat i Systemegenskaper?

Japp kan man också göra för att om möjligt få nått hum om vad som felar.

Permalänk
Medlem

Hmm, bara den hårdrebootar?
Är det jordat?

EDIT: Var inte klar...

Jag hade nämligen ett liknande problem, men så när jag stoppade datorn i jordat uttag så funkade det, sen funkade det även i ojordat efter det, vilket var trevligt...

Permalänk
Medlem

kilroy ne det var inte jordat , kan testa det , OT: kan det vara så att han har för lite kylpasta hörde det från en kompis

Visa signatur

the blessing's in the struggle