Permalänk
Medlem

Skype

Tror denna fråga passar bäst här? Flytta den annars.

När jag och min polare lirar brukar vi snacka via skype, vi båda har Creative Audigy 2 ljudkort så ljudkvaliten är perfekt MEN hos mig är ljudet så lågt att jag får höja massor. Detta medför att jag i princip får stänga av ljudet i spelet för att inte spränga öronen.

Kan man på något sätt höja ljudet på just en viss kanal, den vi snackar på i just detta fallet? Tycker jag har varit inne på ALLA inställningar, men utan resultat :/

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem

hmm, han kanske har dålig volym på sin micingång?

Permalänk

Har också en polare som jag upplever samma fel hos...Detta gäller bara i skype och t.ex. i teamspeak är ljudet normalt =/

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Jag kan ju säga att Skype har en tendens att sänka volymen i micingången om den anser det lämpligt. Detta innebär att om du har en bra volym i Skype och sedan tappar micen i golvet kommer volymen vara mycket lägre efter det. Visst, det är en bra grej, förutom att man måste avsluta samtalet för att det ska gå att höja igen.
Så jag tänkte passa på att fråga: Finns det programvaror för att "låsa" volymkontrollerna så att program inte kan fiffla med dem?

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Ska testa Teamspeak nu igen när vi har bra ljudkort, fick grymma eko och fördröjningar när vi körde interna ljudchippen.

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Jag kan ju säga att Skype har en tendens att sänka volymen i micingången om den anser det lämpligt. Detta innebär att om du har en bra volym i Skype och sedan tappar micen i golvet kommer volymen vara mycket lägre efter det. Visst, det är en bra grej, förutom att man måste avsluta samtalet för att det ska gå att höja igen.
Så jag tänkte passa på att fråga: Finns det programvaror för att "låsa" volymkontrollerna så att program inte kan fiffla med dem?

Det finns en inställning i Skype som gör att den inte sänker volymen själv.
Bocka ur "Aktivera automatiskt justering av ljudenhet" så ska det fixa sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00
Det finns en inställning i Skype som gör att den inte sänker volymen själv.
Bocka ur "Aktivera automatiskt justering av ljudenhet" så ska det fixa sig!

Det gör faktiskt inte det, konstigt nog. Vilket är jäkligt irriterande. Det värsta är inte att den sänker volyme, det värsta är att den inte går att höja igen.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Det gör faktiskt inte det, konstigt nog. Vilket är jäkligt irriterande. Det värsta är inte att den sänker volyme, det värsta är att den inte går att höja igen.

Finns det ingen sån inställning?
Vad är det för skum version du har? Min är visserligen några månader gammal men det verkar idiotiskt att ta bort en sån viktig inställning....

Edit: Tog hem senaste Skype nu bara för att kolla och där var inställningen med iaf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer00
Finns det ingen sån inställning?
Vad är det för skum version du har? Min är visserligen några månader gammal men det verkar idiotiskt att ta bort en sån viktig inställning....

Edit: Tog hem senaste Skype nu bara för att kolla och där var inställningen med iaf..

Jo, jo. Inställningen finns. Men den fixar inte problemet. Det var så jag menade.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Det finns en .ini fil man kan ändra i men jag tycker att skype är totalt värdelöst! Jag satte den på max vilket är 255 men inte fasen blev de högre. Och självklart så stänger man den där auto sänk skiten men de verkar inte ha någon effekt alls!