3DMark05 skumt problem (6800LE)

Permalänk
Medlem

3DMark05 skumt problem (6800LE)

Jag är lite fundersam. Fick mitt 6800LE idag, moddat till 16/6 och 383/910. Funkar helt artefaktfritt i allt förutom, och det är detta som är skumt, ett test i 3DMark05.

Det är när jag kör testet Fill Rate - Single-texturing som det händer. Allt flippar ut och jag ser bara färgprickar och sen låser sig datorn.

Detta är det enda problem jag har, Multi-texturing funkar också.

Några förslag?

Permalänk
Medlem

kolla tempen.. men annars om den funkar i spel så är det väl inget problem:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Mm precis... om du bara har problem i 3dmark05 så varför bry sig :S...
Det e ju bara ett test....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Så länge du inte har några problem i övrigt så behöver du nog inte oroa dig. 3dmark05 poäng kan du ju få fram ändå

Permalänk
Medlem

nja, funkar fint i spel, men jag tycker skuggorna på HL2 är konstiga. När det ska vara helt mörkt ser det skit ut.

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att köra 05 med normal klockning.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
SpelClockers

får också sånna problem, även i vatten i HL2 . dock är det inget manstörs av utan bara att köra

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

Kan vara klockningen på gpun eller minnet på grafikkortet som gör att det uppstår artifakter p.ga. att det får för lite ström eller blir för varmt. Testa att ge kortet 1.3volt till gpun och se om det blir bättre. Funkar inte det så testa att klocka ner kortet och se om det löser problemet.
Iofs kan du ju börja med att testa att klocka ner det då det går fortare, sen testar du att ge gpun 1.3volt.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag har hört att vissa effekter i HL2 ser sämre ut på nVidiakort? Tyvärr har jag inget att backa upp detta påstående med, men jag vill minnas att jag hört något sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
Jag tycker jag har hört att vissa effekter i HL2 ser sämre ut på nVidiakort? Tyvärr har jag inget att backa upp detta påstående med, men jag vill minnas att jag hört något sådant.

HL2 ser lite sämre ut med FX-serien eftersom de kör i directx8.1 istället för directx9.

Permalänk
Medlem

kört med normalklock nu. 05, samma problem, HL2 samma problem.
Är det mina Pipes som spökar då? Rätt konstig egentligen, allt annat funkar ju finfint...

Andra drivisar kanske skulle hjälpa?

Permalänk

Kan vara gpun som inte klarar av 16 pipes på 1.1volt. Prova att höja till 1.3volt så kan jag nästa lova dig att det kommer bli bättre.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

voltmoddat till 1.3volt. problemet kvarstår tyvärr

Spel som ej går att spela: Halo: Combat Evolved, Starwars Battlefront

Allt annat funkar precis som förut. Jag ser inget skillnad på nåt förutom höjd GPU temp.

Permalänk

Okej, då är antagligen någon av pixelpipesen sönder. Prova att låsa en och en av de pipes du låste upp tidigare tills du ser vilken det är fel på.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

dumpster - Jag har exakt samma problem och exakt samma kort. Har provat att köra helt oklockat och utan upplåsta pipes, men problemet kvarstår. Men men,,,så länge det bara är fel på ett litet test i 3dmark05 så klarar jag mig. kan ju köra alla spel liksom. har dock inte testat halo eller sw: battlefront..

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

Jag har också detta felet, dock så ser jag inga fel i spel
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49847...