Permalänk
Medlem

Battlefield 2 retail

Nu har jag spelat Battlefield 2 ett par dagar (bor inte i Sverige) och spelet är så fantastiskt att man får rysningar. Visst kräver det en del "kräm" ur burken, men på min flyter det fint i 1024x768 6AA med full detail.

Enda klagomålet jag har just nu är den där förbannade server browsern. Tyckte den var dålig redan i BF1942, men nu har den ju blivit ännu sämre.

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Moderator
Testpilot

Är den lika seg och hackig som i demot?

Hoppas inte, för då gråter jag. Är ju rätt van vid CS:S nu och där kan man ju knappast klaga på att det går sakta.

Märks att du inte bor i Sverige. Börjar det bli svårt att hålla reda på åäö? "Klagomål", stavas det fortfarande.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

DICE har väl sagt att serverbrowsern skall bli fixad i en patch.

Borde få hem min kopia idag... ME LIKE!!

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet flyter på bra, men å andra sidan så tyckte jag nog demon också flöt på...

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Medlem

Server browsern suger verkligen. Hackar och låser sig.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk

Jepp, den är så värdlös så det är inte sant

Permalänk
Inaktiv

jag tycker oxå den är extremt mycket skitusel bajskorv

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=46859... har du missat tråden högst upp ? tänk om alla skapade en ny tråd så fort de köpt ett nytt spel. Helt ointressant för oss andra.

Permalänk

AAAAAAAAAAAAAH. Någon som vem vär dom ska skicka ut patchar..? För min del så stängs spelet ner lite då och då. Jag slängs ut i windows igen .. Någon som har detta problem? Eller att punkbuster kickar på vissa servrar efter ca 3 minuters spelande.. Någon som har en aning? Än så länge: JÄVLA BUGG SPEL

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
AAAAAAAAAAAAAH. Någon som vem vär dom ska skicka ut patchar..? För min del så stängs spelet ner lite då och då. Jag slängs ut i windows igen .. Någon som har detta problem? Eller att punkbuster kickar på vissa servrar efter ca 3 minuters spelande.. Någon som har en aning? Än så länge: JÄVLA BUGG SPEL

hat du klockat?

Permalänk
Medlem

Punkbuster skickar väl även ut folk med warez versionen?
Köpte mitt för inte så länge sen. dags att installera..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
AAAAAAAAAAAAAH. Någon som vem vär dom ska skicka ut patchar..? För min del så stängs spelet ner lite då och då. Jag slängs ut i windows igen ..

Det problemet hade jag i Photoshop efter en tids arbetande... det var mitt grafikkort som blev överhettat och slängde ut mig till windows och stängde alla aktiva program som windows inte själv startat. Samma sak hände i nåt spel jag testade.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Avstängd

tycker spelkontrollen suger.... den säger att det är conlift fastän jag inet använder knappen! Sedan att det är invert mouse i select team menyn är ju sjukt CP...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har också problemet att jag slängs ur bf, ibland med errorruta, ibland utan. Både klockat och oklockat :/

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Avstängd

Kör i 1600 x 1200 och spelet äger utan ett dugg fördröjning.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av USDirt
Kör i 1600 x 1200 och spelet äger utan ett dugg fördröjning.

*avundsjuk*
Om jag bara hade haft lite mer ram så hade jag också kunnat maxa sådär.

Skulle man kunna få lite fina bilder på hur spelet ser ut i 1600*1200?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte han ska lägga ut 1600 bilder i den här tråden, det skulle ta evighet att visa bilden för dom som inte har så snabb internetuppkoppling

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag tycker inte han ska lägga ut 1600 bilder i den här tråden, det skulle ta evighet att visa bilden för dom som inte har så snabb internetuppkoppling

En går väl bra ?

Permalänk
Medlem

lineage 2 kräver mkt på 1024x768 o resten på max, titta min sing vilken dator jag har, när jag är i tex människornas stad så går d rätt trögt, nån som tycker att det är normalt?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag tycker inte han ska lägga ut 1600 bilder i den här tråden, det skulle ta evighet att visa bilden för dom som inte har så snabb internetuppkoppling

Människor utan snabb internetuppkoppling är inte intressrade av det här spelet! Och behöver färmed inte infinna sig i den här tråden

Btw så borde han väl utan problem kunna lägga upp en bild på upl.silentwhisper och länka hit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Consollus
*avundsjuk*
Om jag bara hade haft lite mer ram så hade jag också kunnat maxa sådär.

Skulle man kunna få lite fina bilder på hur spelet ser ut i 1600*1200?

Inte ramet som gör skillnad, spelet verkar gjort för 512MB VRAM

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

BF2 fungerar perfekt för mig förutom att min DVD läsare inte kunde läsa DVD:n inte en enda crash so far. men man hade tur som kunde låna en DVD spelare snabbt, annars hade man blivit rejält lack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hnZ^
Jag har också problemet att jag slängs ur bf, ibland med errorruta, ibland utan. Både klockat och oklockat :/

Hittade detta på nått forum:

"BF2 CTD on MP?

if thats happening to you.. its cuz you've got HT enabled.. set cpu affinity to only one cpu in task manager and u shld see that your game does not crash anymore...

took me quite a long while to figure it out"

Visa signatur

|Shuttle SN25P|AMD64 3500+|2Gb DDR 400MHz|36Gb 10k rpm SATA + 250Gb 7.5k rpm SATA|ATI Radeon 800XL 256Mb|NEC Dual Layer|

Permalänk
Medlem

spelet flyter på som smör, men lite mer minne ropar han faen efter ibland

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

vad tycker ni ajg skall skaffa? Hellforces eller Battlefield 2, jag är osäker, om det blir battlefield 2 så köper jag det imon,,, får man mkt mer än vad som fanns på demot? någon skilldnad nåt nytt llr så?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Människor utan snabb internetuppkoppling är inte intressrade av det här spelet!

Fel. Jag är intresserad och min internetuppkoppling är riktigt kass. Det finns väl icke-multiplayer också? Eller är jag helt ute och snurrar? I vilket fall som helst så ska dom eventuellt installera bredband här snart - då kommer jag sitta och spela 24/7

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

bf2 kräver faktiskt en hel del patchar just nu.. serverbrowsern borde fixas.. skuggorna borde oxå fixas.. man borde kunna välja att spraya med USMC's vapen, istället för bara singleshot och burst.. mera splash-dmg från helikoptrarnas missiler mot infanterister.. assault klassens vapen borde boostas.. vapen-dmgen borde höjas på alla vapen.. längre cooldown på artillery och UAV.. engineers borde ha ett "one shot" vapen istället för shotguns, dom är värdelösa på större banor och det medför att ingen kör som dom.. Snipers accuracy borde verkligen bli bättre, och dom borde få "träff kors" så man vet om man träffar lr inte.. Och man ska kunna skjuta i close combat utan att behöva zooma in, just nu kan man tömma ett helt mag så utan att dom dör, skotten sprids för mkt.. spec. ops borde få points för att förstöra commanderns leksaker och broar.. och dom sakerna borde vara mycket svårare att förstöra och reparera, lr om dom lägger in att dom respawnar istället.. göra supportklassen mer attraktiv för spelare så att folk faktiskt spelar som dom, omöjligt att få ammo utan en vettig commander annars.. fixa hur spelarna hoppar, det ser för jävligt ut.. och ta bor exploiten när man jump-crouch-release, man kan hoppa upp på saker man inte ska vara på då.. och varför inte sammtidigt lägga in några banor där det är MEC vs. China ? .. det är vad vi tycker borde göras för tillfället.. vi kommer med mer snart ^^ ..

//GoosE & Nakai

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk

Fick hem mitt igår , men har inte hämtat det från posten än =/

Permalänk

jag kör iof sig single player delen alltid gjort det gillar inte online av någon anledning

men körde med 6xAA 16xAF flöt fint för min del inte nåra som helst problem

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Sedan att det är invert mouse i select team menyn är ju sjukt CP...

Haha min polare råkade också ut för det, fick installera om spelet för att få bort det.