Permalänk
Medlem

EAN kods scanner

Hej jag har hittat en EAN kods scanner och jag hittar inga program så att jag kan scanna av saker jag ska bara testa den och sen sälja till min faster! Kan nån hjälpa till att hitta programm till den!

Märke:
Intermec
Model:
1551

Endast seriösa svar!

Visa signatur

Gigabyte 790XTA-UD4 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | Cooler Master V8 | Corsair Dominator 4 x 2Gb DDR3 | GTX 560 TI | Corsair SSD Force Series 115GB | 2TB Western Digital Caviar Green | Cooler Master Elite 334 Black | Logitech G110 | Logitech G700 | Logitech G930

Permalänk
Medlem

Vilken typ av kotankt har scannern? PS2, USB, COM? Jag skulle gissa på att den antingen är en PS2 eller COM anslutning på den där... du behöver egentligen inget program, en sån där scanner fungerar som ett tangentbord, t.ex. PS2 varianten brukar man koppla i serie med det befintliga tangentbordet och läser du nåt med scannern är det samma sak som att skriva på tangentbordet, mao. använd notepad!

Sen kommer vi till den kluriga biten, det finns olika kodstandader, t.ex. Code 128, Code 39, EAN och allt vad det heter. Man måste därför programmera läsaren för vilka koder den ska fungera med, typ, längd på koder, tecken osv, om den efter koden ska skicka en TAB, Enter eller ingenting alls eller nåt helt annat tecken. Detta gör med en liten bok med streckkoder som följer med läsarna, men eftersom du inte verkar ha den där boken så är det lite värre. Kolla på Intermec's hemsida om du har tur kan hitta bladet med koder som PDF.

Aja, hoppas det hjälper dig något... lycka till

MVH Wipe