Metaboli, gratis spel för månadskostnad

Permalänk
Inaktiv

Metaboli, gratis spel för månadskostnad

Metaboli.co.uk erbjuder gratis med spel för 100-200 kr/månad . Personligen är detta min dröm, ha tillgång till masa spel utan att behöva vara omoralisk (läs ladda ner piratspel). Vad tycker ni om iden att man har fri tillgång till massa spel och endast betala en månadskostnad?

Permalänk
Medlem

Kommer alltid tanka spelen, så är det bara.

Visa signatur

Lipton q^_^p

#mffsupport

Permalänk
Hedersmedlem

Tråkigt att dom hade så väldigt få spel bara =/
Idén är ju riktigt trevlig annars.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Kan nog vara en bra idè, men jag skulle nog inte nappa på det eftersom jag skulle känna att man "blir tvungen" att spela för att det ska vara värt det.

jaja är man snål så är man.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Håller med Plupp, och tanka spel kommer jag alldrig sluta med

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem

Kan man inte betala en gång ladda ner alla spel sen sluta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Kan man inte betala en gång ladda ner alla spel sen sluta?

Det var min första tanke också Men vad jag förstog så kostar varje spel runt £12 per månad?

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem

Jag hade viljat haft ett system likt Gamefly i Sverige. Alltså att du betalar en fast månadskostnad, väljer de spel du vill ha, får hem dem och kan spela igenom dem, skickar tillbaka dem och får sedan välja de spel du vill ha istället.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag hade viljat haft ett system likt Gamefly i Sverige. Alltså att du betalar en fast månadskostnad, väljer de spel du vill ha, får hem dem och kan spela igenom dem, skickar tillbaka dem och får sedan välja de spel du vill ha istället.

Ett system likt brafilm.com vore ju guld värt men då kommer ju problemet med cd-nycklar. Hur skulle det gå att lösa måntro?

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Ett system likt brafilm.com vore ju guld värt men då kommer ju problemet med cd-nycklar. Hur skulle det gå att lösa måntro?

Det skulle ju inte funka med PC spel alls då.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Ett system likt brafilm.com vore ju guld värt men då kommer ju problemet med cd-nycklar. Hur skulle det gå att lösa måntro?

De flesta, om inte alla, hyr endast ut konsolspel och inte PC spel. Nu vet jag dock inte hur de har löst det med DNAS nycklarna på PS2 spel, men det verkar fungera bra.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Re: Metaboli, gratis spel för månadskostnad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Metaboli.co.uk erbjuder gratis med spel för 100-200 kr/månad .

Hur kan något vara gratis om det kostar 100-200kr i månaden?
Låter som en DN säljare som ringer hem och säger:

DN - Vi erbjuder dig 3 månader GRATIS DN tidning.
Jag- Men kostar det 0 kr?
DN - Tidningen är gratis men utkörningsavgiften kostar 500 i månaden.
Jag - Men då är det inte gratis....
DN - Jooo...tidningen är det.
*klick*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelo
Kommer alltid tanka spelen, så är det bara.

Så du tycker inte att de som utvecklar spelen förtjänar någon lön?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelo
Kommer alltid tanka spelen, så är det bara.

På detta forum belönas sådana inlägg med tillsägelse/varning, så är det bara.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

tycker att det låter som en bra ide. väntar dock och ser hur det fungerar i praktiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
På detta forum belönas sådana inlägg med tillsägelse/varning, så är det bara.

han kanske inte laddar ner olagliga spel..

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

Detta med nycklar och DVD/CD-skivor är spelutvecklarnas stora miss..

Nej bort med skivorna/DVDer och släng upp spelen på servrar med snabba linor och ta 150 spänn för en nerladdning. Företagen slipper produktionskostnaderna och transportkostnader.

Visst fan skulle de flesta betala säg 150 kronor för att dra ner ett spel direkt utan DC eller bittorrent krånglet som dessutom funkar på nätet, eller?

Visstfan glömde alla ADSLtöntarna.. *suck*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Detta med nycklar och DVD/CD-skivor är spelutvecklarnas stora miss..

Nej bort med skivorna/DVDer och släng upp spelen på servrar med snabba linor och ta 150 spänn för en nerladdning. Företagen slipper produktionskostnaderna och transportkostnader.

Visst fan skulle de flesta betala säg 150 kronor för att dra ner ett spel direkt utan DC eller bittorrent krånglet som dessutom funkar på nätet, eller?

Visstfan glömde alla ADSLtöntarna.. *suck*

Jag skulle då definitivt göra det.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt