Permalänk

explorer problem

hej, när jag skall spela up vissa filmer så kommer det upp en ruta som säger att explorer måste avslutas o det går inte o kolla på filmen vad kan detta bero på. Spelar ingen roll vilken "player" jag använder..

op är xp

Permalänk
Medlem

Det kan bero på: Trasiga/buggiga codecs, virus, spyware, dålig hårdvara såsom; minnen, hårddisk, ljudkort, nätaggregat - det kan även vara för låg patchnivå, kolliderande minnenshantering, minnesläckage, sbs och mörka magiska krafter då din dator står på en negativt laddad jordlinje, astrala fält från avlidna människor (som då stör ut film), solfläckar och solvindar och min kollega föreslår poltergeist som en möjlighet.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

fan vad smart du e, jävla idiot

Permalänk
Medlem

Det kan bero på så många grejer och då du ej angav själv om du hade testat olika codec:s och rensat efter spyware osv så därav får du inget vettigare svar.

Men om explorer-processen kraschar oberoende utav vilken spelare du använder (WMP, MPC, Bsplayer or whatever) så låter det som att det antingen skulle vara relaterat till någon codec alternativt att du har något allvarligare problem med datorn, t.ex ett eller flera felande minnen.
Är det enbart när du spelar upp vissa filmer som explorer kraschar? och har du något p2p-program igång som delar ut dessa filmer samtidigt som du spelar upp dem t.ex?

Edit: Lighten up a bit, gurk var ju bara lite skämtsam

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acidflash
fan vad smart du e, jävla idiot

Förväntar du dig seriösa svar fortsättningsvis kanske du ska lära dig att ge lite mer detaljer. Vi här på forumet är inte Saida eller några siare. Ditt sätt att fråga är i klass med att komma in med bilen hos bilmekanikern och säja att "det är något som knakar när jag kör med bilen, det är en volvo - vad är felet".

Så, dum fråga ger dumt svar som du vet. I mitt fall är alla saker jag rabblade upp fram till/efter SBS ganska rimliga orsaker till ditt strul. Istället för att fjanta med personangrepp gjorde jag istället en anmälan på dig för personangrepp.

/G

//edit - min kollega som förslog poltergeist mumlade något om indianer i en kanot som saknades(?) men även att du bör kolla med filemon och regmon då det visar exakt vad som gick åt skogen när det nitar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acidflash
fan vad smart du e, jävla idiot

Och det intelligenta svaret ger dig en varning. gratulerar

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Förväntar du dig seriösa svar fortsättningsvis kanske du ska lära dig att ge lite mer detaljer. Vi här på forumet är inte Saida eller några siare. Ditt sätt att fråga är i klass med att komma in med bilen hos bilmekanikern och säja att "det är något som knakar när jag kör med bilen, det är en volvo - vad är felet".

Så, dum fråga ger dumt svar som du vet. I mitt fall är alla saker jag rabblade upp fram till/efter SBS ganska rimliga orsaker till ditt strul. Istället för att fjanta med personangrepp gjorde jag istället en anmälan på dig för personangrepp.

/G

//edit - min kollega som förslog poltergeist mumlade något om indianer i en kanot som saknades(?) men även att du bör kolla med filemon och regmon då det visar exakt vad som gick åt skogen när det nitar.

och du kan i fortsättninge undvika att komma med "roliga" svar, vet u inte så låt bli att posta, eller be snällt om fler detaljer, svårare än så är det itne

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
och du kan i fortsättninge undvika att komma med "roliga" svar, vet u inte så låt bli att posta, eller be snällt om fler detaljer, svårare än så är det itne

Eller hur? Skitenkelt.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T