Firefox 1.0.5 släppt!

Permalänk
Medlem

Firefox 1.0.5 släppt!

Here's what's new in Firefox 1.0.5:
* Several security fixes.
* Improvements to stability.

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/1.0.5...

Ingen svensk version ännu men lär inte dröja länge.

Permalänk
Medlem

Blir till att tanka hem. Lustigt att inte Firefoxs automagiska nedladdningssak ploppade upp då. Eller den kanske bara är för uppdateringar av plugins och sånt eller?

Edit: Känns som om 1.0.5 var mycket snabbare. Härligt.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Håkan, har du svenska eller engelska FF? För den svenska reagerar nog inte på den engelska.

Permalänk
Medlem

Känns mycket snabbare, tackar.:cool:

Permalänk

Tackar för tipset

/Bobby_D

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Ooo bara vänta till den svenska kommer då eftersom man kört med svenska tidigare och inte har någon anledning att byta till engelska

Permalänk
Medlem

Slog inte opera 8.02 denna gång heller

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Blir till att tanka hem. Lustigt att inte Firefoxs automagiska nedladdningssak ploppade upp då. Eller den kanske bara är för uppdateringar av plugins och sånt eller?

Edit: Känns som om 1.0.5 var mycket snabbare. Härligt.

Jag fick en påminnelse när 1.0.4 kom, men då handlade det iofs om en ganska akut säkerhetsfix.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Installerat nu :). Känns lite snabbare, men det kan lika gärna vara placebo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Installerat nu :). Känns lite snabbare, men det kan lika gärna vara placebo.

Då inget är fixat i den vägen så har du rätt, placebo.
http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilitie...

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på den Svenska versionen.:p

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Härligt, vid första uppstarten och 5 minuters användande av den så känns den snabbare än förut. Får se om de gjort något åt minnesanvändningen

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blev lite imponerad nu faktiskt att de äntligen har fixat det där scroll-lagget jag fick på vissa dåligt kodade sidor, det var på tiden. Går riktigt fint att scrolla nu. Lite snabbare rendering också, börjar närma sig Opera. Men den behöver fortfarande "mjuka" mousegestures som Opera har som defualt, tilläggen jag provat känns bara stela eller ger mig efterbliven respons. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Blev lite imponerad nu faktiskt att de äntligen har fixat det där scroll-lagget jag fick på vissa dåligt kodade sidor, det var på tiden. Går riktigt fint att scrolla nu. Lite snabbare rendering också, börjar närma sig Opera. Men den behöver fortfarande "mjuka" mousegestures som Opera har som defualt, tilläggen jag provat känns bara stela eller ger mig efterbliven respons. :/

Själv är jag rätt nöjd med smoothwheel då det går att konfigurera nästan hur mycket som helst. Med lite pillande så har jag i alla fall fått till mycket mjuk och skön scroll med min mx1000-mus

http://smoothwheel.mozdev.org/

Men jag antar att du redan har provat det och inte har lyckats konfigurerat det som du vill ha det.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Själv är jag rätt nöjd med smoothwheel då det går att konfigurera nästan hur mycket som helst. Med lite pillande så har jag i alla fall fått till mycket mjuk och skön scroll med min mx1000-mus

http://smoothwheel.mozdev.org/

Men jag antar att du redan har provat det och inte har lyckats konfigurerat det som du vill ha det.

Hmm. Inte riktigt vad jag tänkte på, vissa sidor laggade bara helt utan mening när jag scrollade, och jag använder inte smooth scrolling, måste vart Gecko som hade nån bugg innan 1.0.5. Föredrar faktiskt inte smoothscrolling, jag gillar när den scrollar ner i ett antal pixlar i "steg". Nån som kommer ihåg hur man ändrade det så att det blir mer antal pixlar när den scrollar ner ett steg med musen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Håkan, har du svenska eller engelska FF? För den svenska reagerar nog inte på den engelska.

Jag kör ju iofs engelska.

Visa signatur

must!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte öppna länkar i ny tabb längre, vafan?
Mittenklick / shift+klick / högerklicka och välja "Open link in new tab" resulterar i samma sak, ingenting.

Edit: Jag bytte tillbaka till 1.0.4, funkar perfekt nu igen, skumt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200