World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och där gick Dunemaul ner.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Tror alla servrar gick ner nu eller?

Permalänk
Medlem

Verkar så

Permalänk

Jävla skit mitt inne i strat..:mad:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Weeee....

OMFG! Jaaaaaaaaaa!!

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får fram all healing och skada man tar ovanför huvudet på karaktären istället för där uppe vid char ikonen? typ när man healar sig så poppar healingen upp ovanför huvudet istället.

Har testat många olika mods men inte hittat det än! kan nån snälla svara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

HUH???? Spelet bara la ner....och det går inte att connecta igen?? Fast dom andra kan spela. Vad är detta?
Ok... nu ser jag.... Server down överallt

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Glamour första alliance guilden på stormscale o ta första bossen i bwl.. grats åt dom.

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem

fan är det bara Dunemaul som är nere eller ?. spelar ni andra ? Här är otroligt tyst på forumet om alla servrar är nere.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

haha buggar fint nu.. var i en grupp med min warrior.. dom var i norra delen av STV och jag var i Södra.. Dom dödade djur och jag fix fullt med XP fasst att jag var 100mil ifrån dom

Permalänk

Tänkte köra Mage, när den nya servern kommer.
Har suttit å mixtrat lite med olika builds.
Om ni undrar varför jag inte tagit frostbite, så är det pga att jag tror det kan förstöra när man kör med blizzard.

Arcane: 18 Frost: 33 ------------------- # Improved Frostbolt - 5/5 points Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds. # Ice Shards - 5/5 points Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%. # Piercing Ice - 3/3 points Increases the damage done by your frost spells by 6%. # Improved Arcane Missiles - 5/5 points Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles. # Arcane Concentration - 5/5 points Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%. # Evocation - 1/1 point While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds. # Improved Arcane Explosion - 5/5 points Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds. # Improved Blizzard - 2/3 points Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed to 50% of normal. Lasts 1.50 seconds. # Arctic Reach - 2/2 points Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%. # Cold Snap - 1/1 point When activated, this spell finishes the cooldown on all of your frost spells. # Improved Frost Nova - 2/2 points Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 seconds. # Ice Block - 1/1 point You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells # Improved Cone of Cold - 3/3 points Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%. # Shatter - 5/5 points Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 50%. # Improved Blizzard - 3/3 points Adds a chill effect to your Blizzard spell. This effect lowers the target's movement speed to 35% of normal. Lasts 1.50 seconds. # Ice Barrier - 1/1 point Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted. # Improved Counterspell - 2/2 points Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds. # Permafrost - 2/5 points Increases the duration of your chill effects by 1.5 seconds.

Nån som har något att tillägga?

edit: tänkte sätta ut pointsen i den ordning, jag listat skiten.

Permalänk
Medlem

Juggernaut:
Frostbite kan ge lite mer slump till Blizzard men jag anser ändå att den är helt nödvändig då det är en av de bästa talents som finns i trädet. Och den slump som läggs till är ju att fiender får svårare att komma ända fram till dig och hamnar de bakom den andra vågen av Blizzard går de ändå in i den igen. I PvP är det enbart en fördel om du dessutom kan frysa dem.

Men det viktigaste är att Frostbite har suverän synergi med Ice Shards och Shatter. Du får många fler möjligheter till hög skada då du inte bara fryser med Frost Nova och de criticals när motståndaren är frusen är nyckeln till mycket skada för en Frost Mage. En annan mycket användbar sak med Frostbite är att Ice Armor också använder den så en motståndare kan bli frusen när han slår dig vilket också är ovärderligt i många situationer.

Frostbite är helt enkelt en av de talents jag värderar högst i min egen build som är som följande:

Arcane Talents (18 points)
# Improved Arcane Missiles - 5/5 points
# Arcane Concentration - 5/5 points
# Evocation - 1/1 point
# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
# Improved Counterspell - 2/2 points

Frost Talents (33 points)
# Improved Frostbolt - 5/5 points
# Improved Frost Nova - 2/2 points
# Ice Shards - 5/5 points
# Improved Blizzard - 3/3 points
# Cold Snap - 1/1 point
# Shatter - 5/5 points
# Arctic Reach - 2/2 points
# Improved Cone of Cold - 3/3 points
# Ice Block - 1/1 point
# Frostbite - 5/5 points
# Ice Barrier - 1/1 point

Det är mina tankar iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Juggernaut:
Frostbite kan ge lite mer slump till Blizzard men jag anser ändå att den är helt nödvändig då det är en av de bästa talents som finns i trädet. Och den slump som läggs till är ju att fiender får svårare att komma ända fram till dig och hamnar de bakom den andra vågen av Blizzard går de ändå in i den igen. I PvP är det enbart en fördel om du dessutom kan frysa dem.

Men det viktigaste är att Frostbite har suverän synergi med Ice Shards och Shatter. Du får många fler möjligheter till hög skada då du inte bara fryser med Frost Nova och de criticals när motståndaren är frusen är nyckeln till mycket skada för en Frost Mage. En annan mycket användbar sak med Frostbite är att Ice Armor också använder den så en motståndare kan bli frusen när han slår dig vilket också är ovärderligt i många situationer.

Frostbite är helt enkelt en av de talents jag värderar högst i min egen build som är som följande:

Arcane Talents (18 points)
# Improved Arcane Missiles - 5/5 points
# Arcane Concentration - 5/5 points
# Evocation - 1/1 point
# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
# Improved Counterspell - 2/2 points

Frost Talents (33 points)
# Improved Frostbolt - 5/5 points
# Improved Frost Nova - 2/2 points
# Ice Shards - 5/5 points
# Improved Blizzard - 3/3 points
# Cold Snap - 1/1 point
# Shatter - 5/5 points
# Arctic Reach - 2/2 points
# Improved Cone of Cold - 3/3 points
# Ice Block - 1/1 point
# Frostbite - 5/5 points
# Ice Barrier - 1/1 point

Det är mina tankar iaf.

Precis denna build tänkte jag på först.
Varför kan man inte få lite extra talent points för?
Blir alltid så här när man ska göra builds, går aldrig riktigt ihop till 100%!

Men det låter nog bra, som du säger. Frostbite är nog nästan ett måste i trädet.

Permalänk
Medlem

Jag har precis pressat upp min alt till lvl 25 En Druid. Har ni några bra tips på Talenbyggnad för druider? Nu innan jag har nått lvl 60 behöver jag en bra för att grinda med och questa.
Sen vill jag se 2 uberbuilds lvl 60. 1 som ger skada och en som man har i MC typ (healer).
Försöker verkligen att lära mig de olika förmågorna... men det är lite rörigt

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Såhär ser hela devout settet ut på en undead

Fick sista delen igår

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Såhär ser hela devout settet ut på en undead

Fick sista delen igår

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/tsieredevout....

Det är sånt där som gör att jag ångrar att jag tog troll.
Ingenting ser bra ut på troll.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Precis denna build tänkte jag på först.
Varför kan man inte få lite extra talent points för?
Blir alltid så här när man ska göra builds, går aldrig riktigt ihop till 100%!

Men det låter nog bra, som du säger. Frostbite är nog nästan ett måste i trädet.

Frostbite är ganska opålitligt och kan göra bra pulls till wipers btw.

Permalänk
Medlem

läste precis följande på wowvault.ign.com:

Citat:

The weekly maintenance has been extended while we investigate the validity of the claims regarding a possible exploit in the game. We remind our players that discussing possible exploits on the official forums is a violation of the Code of Conduct, and such threads will be deleted without prior notice.

*edit: det verkar dock gälla us-versionen, återstår att se om även eu påverkas.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Jag läste något om en ny, fräsch server. Någon som vet nåt om detta? När kommer den upp och vad kommer den heta? Skulle vara skönt att börja på ny kula, kunna lvla, questa och grinda utan att lvl 60 shamaner i röven hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Weeee....

Vad är det ? Printa lite viktigt , roligt..
Kan inte kolla själv.. som sagt tidigare , blockat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Vad är det ? Printa lite viktigt , roligt..
Kan inte kolla själv.. som sagt tidigare , blockat

"Mage Invisibility was removed as it provided the player an opportunity to unleash a great deal of damage while unseen, similar to what the Rogue can do in stealth, except from a much greater distance. We do plan to restore invisibility to the Mage, in a slightly modified form. Some of the ideas I've heard discussed from the development team seem rather promising. When I have more information on the subject, I'll be sure to share it with you."

Efter det så följer en del "WTFBBQ OMFG STEAAAALTH" posts etc från diverse mages som är väldigt glada. Det är väl ungefär det.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burman
Vad är det ? Printa lite viktigt , roligt..
Kan inte kolla själv.. som sagt tidigare , blockat

"Mage Invisibility was removed as it provided the player an opportunity to unleash a great deal of damage while unseen, similar to what the Rogue can do in stealth, except from a much greater distance. We do plan to restore invisibility to the Mage, in a slightly modified form. Some of the ideas I've heard discussed from the development team seem rather promising. When I have more information on the subject, I'll be sure to share it with you." -Eyonix

Bah, om mages ska få sin invisibility tillbaka så borde Warlocks få bli odödliga~~ :>

Permalänk
Medlem

Hm realm down, hur länge får man stå ut med detta tros?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
Bah, om mages ska få sin invisibility tillbaka så borde Warlocks få bli odödliga~~ :>

Nee.. om mages ska få invisibility så ska warlocks få Cripple och inte behöva shards..
Då skulle jag inte gnälla

Permalänk
Medlem

Btw, mitt warcraft skapar en mapp på skrivbordet varje gång det startas, mappen heter Log, där i finns en textfil som heter CPU.

Hur får jag bot det här skiten?

Btw, har en mage, har lagt allt i firetalents, är det helt galet ^^?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Hm realm down, hur länge får man stå ut med detta tros?

till 11:00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Hm realm down, hur länge får man stå ut med detta tros?

Det är så varje onsdag mellan 05 och 11:00, om jag nu inte tar fel på sista klockslaget. Detta för att köra underhåll av servrarna. Skulle det bli en patchdag, så startar det hela två timmar tidigare, 03:00.

JA, klockslagen är märkta efter paris-tid.

* edit: tidpunkt ändrad, enligt ovan är det 11:00 och inte 12:00.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

hm, igår laddade jag ner en warlock mod vid namn necrosis. jag har lagt in den mappen i interface och inget händer vad har jag gjort för fel?