Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
smaksak. har sett båda åsikterna ett antal gånger.

jo,men md33 har inte samma detalj-rikedom,inte samma klarhet. På dessa punkter är shure e2c klart bättre. Visste md33 kanske är en "roligare" hörlur och jag kan tänka mig att många gillar den mer än e2c. Men e2c är bäst ur audiofilisk synvinkel.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
jo,men md33 har inte samma detalj-rikedom,inte samma klarhet. På dessa punkter är shure e2c klart bättre. Visste md33 kanske är en "roligare" hörlur och jag kan tänka mig att många gillar den mer än e2c. Men e2c är bäst ur audiofilisk synvinkel.

tjae vad jag hört krävs det en del eq för att få ut det bästa av e2c vilket måste betyda att den inte heller är särskillt bra ur "audiofilisk synvinkel" utan också mer av en rolig snäcka. Finns nog mer personer som delar din åsikt dock, tycker bara det är fel att säga att den ena är bättre än den andra då det beror mkt på var och en. Det är liksom inte lik uppenbart här vilken som är bäst än om man t ex skulle jämfört RS-1 med sony streetstyle

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
tjae vad jag hört krävs det en del eq för att få ut det bästa av e2c vilket måste betyda att den inte heller är särskillt bra ur "audiofilisk synvinkel" utan också mer av en rolig snäcka. Finns nog mer personer som delar din åsikt dock, tycker bara det är fel att säga att den ena är bättre än den andra då det beror mkt på var och en. Det är liksom inte lik uppenbart här vilken som är bäst än om man t ex skulle jämfört RS-1 med sony streetstyle

Jo,det är sant. Men jag tyckte att e2c var väldigt bra då jag hade de med EQ,som du säger så blir de mkt bättre med EQ.

Men,men..jag äger ju inte de nu och de är säkert i samma klass,men jag bryr mig inte särsklit mycket när jag har hörlurar som jag trivs med 10 ggr mer ..

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
Jo,det är sant. Men jag tyckte att e2c var väldigt bra då jag hade de med EQ,som du säger så blir de mkt bättre med EQ.

Men,men..jag äger ju inte de nu och de är säkert i samma klass,men jag bryr mig inte särsklit mycket när jag har hörlurar som jag trivs med 10 ggr mer ..

ah jo.. om man hade råd med westone um2 så

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Vilka pluttar kör du med?
Jag använder dom minsta skumpluttarna, de är sköna för mig iaf. Gummipluttarna verkar inte als vara sköna.

TACK! Dom var super Jag var helt säker på att de var något skumgrejs för att fylla ut förpackningen, något skit dom bara skickar med liksom. Men oj vad fel jag hade, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
TACK! Dom var super Jag var helt säker på att de var något skumgrejs för att fylla ut förpackningen, något skit dom bara skickar med liksom. Men oj vad fel jag hade, tack!

Tur att du inte slängde dom då.

Sen hur någon kan missuppfatta det är en annan sak

Läs manualen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
ah jo.. om man hade råd med westone um2 så

Du är alltid välkommen till lund..

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köpa shure e2c till min ipod, men allt detta med EQ och grejer skrämmer mig, har aldrig fattat hur man pillar med sådan någon som kan skramla ihop någon fin guide på hur en bra EQ för en kille som helst lyssnar på Rock så som guns n roses men även metall och ibland slinker det till och med in lite thomas ledin.

Sen tänkte jag fråga om, shure e2c: s minsta pluttar är mycket större en Sony mdr-ex71 minsta, för dom pluttarna som sitter på ser jätte stora ut ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tayano
själv kör jag med westone um2 [/B]

Har några frågor ang bland annat westone um2. Funderar själv på att köpa antingen westone um2, alt um1, Shure E5c, alt e4c, eller Etymotic ER4 alt ER6i. Hur gick du tillväga när du valde ? Finns det någonstans där man kan provlyssna dessa ? Såg även att UM2 hade 1.2 meter lång sladd, är detta ngt man stör sig på om man skall använda dem till en mp3 spelare ? Finns det några bra reviews, gärna där de testar så många av de jag nämt? Har du någon aning om vilken som lämpar sig best till en ipod (ER6i är ju t.ex speciellt framtagen för ipod)?

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elche
Har några frågor ang bland annat westone um2. Funderar själv på att köpa antingen westone um2, alt um1, Shure E5c, alt e4c, eller Etymotic ER4 alt ER6i. Hur gick du tillväga när du valde ? Finns det någonstans där man kan provlyssna dessa ? Såg även att UM2 hade 1.2 meter lång sladd, är detta ngt man stör sig på om man skall använda dem till en mp3 spelare ? Finns det några bra reviews, gärna där de testar så många av de jag nämt? Har du någon aning om vilken som lämpar sig best till en ipod (ER6i är ju t.ex speciellt framtagen för ipod)?

du kan få svar på dina frågor på http://www6.head-fi.org/forums/

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

jag beställde från USA från discountheadphones.
Billigt levererades på 2 dagar och utan skatt tackar tackar

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elche
Har några frågor ang bland annat westone um2. Funderar själv på att köpa antingen westone um2, alt um1, Shure E5c, alt e4c, eller Etymotic ER4 alt ER6i. Hur gick du tillväga när du valde ? Finns det någonstans där man kan provlyssna dessa ? Såg även att UM2 hade 1.2 meter lång sladd, är detta ngt man stör sig på om man skall använda dem till en mp3 spelare ? Finns det några bra reviews, gärna där de testar så många av de jag nämt? Har du någon aning om vilken som lämpar sig best till en ipod (ER6i är ju t.ex speciellt framtagen för ipod)?

jag läste som sagt på head-fi för tips....um2 är suveräna,tro mig. Vill du ha något med mindre bas borde du titta på shuer e4c.

Det är nog mina tips,e4c och um2 men iom att ipod är basfattig är um2 galanta.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Har funderingar på Apple's egna InEar-lurar. Någon som har erfarenhet av dom? Låter dom bra? Vad finns det annat för schyssta lurar i 500:- klassen, förutom EX71.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

Sony MDR-NX1....snäpper vassare än ex-71 vill jag påstå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C-Beat
Sony MDR-NX1....snäpper vassare än ex-71 vill jag påstå.

Funkar inget vidare med iPod.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompy
Funkar inget vidare med iPod.

Jag skulle satsa på ett par Creative EP-630 (vilket jag iofs gjort)

Permalänk
Avstängd

Jag gillar också mina EP-630 skarpt, rekommenderas!

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompy
Funkar inget vidare med iPod.

Funkar perfekt med Shuffle! min shuffle hänger i stereo kontakten

Permalänk

Batteri tid 18h är = Eq av, Backlight, och bara låtar i 128kpbs.
Vad har ni för batteri tid med 192 kpbs och 5 sek backlight på och eq av. Obs fel tråd..... det var ipden jag skrev om där.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.