Permalänk

TV-out med 9800 XT

Jag har ett Radeon 9800 XT kort och vill fixa min tv out. Men vet inte riktigt vilka kablar jag behöver. Vet att jag behöver en s-video kabel, men det finns ju inget ställe i tv som den passar in. Måste jag köpa en scart adapter också?

Permalänk
Medlem

Re: TV-out med 9800 XT

Citat:

Ursprungligen inskrivet av steffeman
Jag har ett Radeon 9800 XT kort och vill fixa min tv out. Men vet inte riktigt vilka kablar jag behöver. Vet att jag behöver en s-video kabel, men det finns ju inget ställe i tv som den passar in. Måste jag köpa en scart adapter också?

innan du går och slänger iväg några hundringar på en s-video kabel och scart adapter så borde du kolla om din tv stödjer s-video igenom scarten! annars komemr du att få en svart vit bild!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Ja du, jag vet faktiskt inte om den gör det. TVN är iaf en rätt ny 32 widescreen är det standard att den stödjer svideo eller är det bara speciella som gör det?

Permalänk
Medlem

En såpass ny Tv ska klara det, annars är den skit. Kolla i manualen.
s-video kabel och scart adapter funkar bra. Det finns färdiga kablar i välsorterade affärer!

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.