Mafia bra eller daligt?

Permalänk
Medlem

Mafia bra eller daligt?

tja undrar ar maffia ett bra spel det liknar gta men anda inte det har tydligen fatt bra betyg pa gamefaqs sa undrar ar det verkligen sa bra?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Maffia är faktiskt grymmt bra riktigt roligt spel för sin tid må jag erkänna.. skön handling oxå

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Det är helt klart ett av dom bästa spelen jag spelat.

Visa signatur

Konstigt

Permalänk
Sötast

Bättre än GTA serien måste jag säga, och jag älskar GTA serien

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag spelat!

Permalänk

Absolut bland ett av de bästa spelen jag spelat! Storyn och staden är helt underbara.

Permalänk
Medlem

Bästa spelet.

Permalänk
Medlem

grymt bra

Permalänk

Efter att ha sett gudfadern i söndags hade jag också tänkt ställa denna fråga...

Verkar ju som att folk gillar spelet!

Permalänk
Medlem

hitttade det har erbjudandet http://shop4.outpost.com/product/4130363?site=sr:SEARCH:MAIN_...

vet inte kankse ar lite saftigt pris men man far ju 2spel med och jag har ju max payne 2 men inte MP1 ''host'' orginal ''host'':) istallet for att bara skaffa mafia sa far jag 2games for priset av 1...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Sötast

blev nå fel där ja

Permalänk
Medlem

Väldigt bra spel

Permalänk
Medlem

Dåligt fattar inte riktigt vad som är så speciellt bra med det. Verkar dock vara ganska ensam om att tycka det.

Permalänk

MAFIA är helt klart ett av pc-historiens mest underhållande lir. GTA-spelen är ruskigt bleka i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Är du väldigt ung och endast gillar FPS-spel med massa blod överallt så är jag nog ganska övertygad om att du inte kommer gilla detta.

Det som utmärker Mafia är miljön det utspelar sig i och den OTROLIGA storyn som är i samma klass som dom största maffiafilmerna. Idag är grafiken och den öppna världen utan laddningstider inget man direkt höjer ögonbrynen åt, men det var en jävla OMG!-känsla när det släpptes.

Ett tips, kör hög AA om du kan för maximal njutning.

Permalänk
Medlem

Mafia är för mig också ett utav de grymmare spelen jag spelat. Storyn är helt underbar, Man blir verkligen indragen i det och vill veta vad som händer osv..
Som en riktigt fin wiseguy film helt enkelt :]

Alltså, Det är rätt gammalt och så. Men grafiken och framför allt ljuden(som för övrigt är helt underbara) håller bra idag.

(Jag vet, sitter och lirar igenom det igen nu ^^)

Nej men, Galet bra spel, helt underbar känsla.. helt underbar story. Om du inte spelat, SPELA FFS!! Det är mitt tips iaf.

//Jonio

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med, tycker Mafia är ett fantastiskt bra spel. Så bra att det hamnade på en tredjeplats på min personliga lista över de bästa spelen i tråden omröstningstråden om de 100 bästa.

Atmosfären och handlingen är helt suverän. Dessutom har det än väldigt avancerad fordons fysik för denna typ av spel.

Älskar scenen i parkeringshuset när man skall hämta lastbilen med whisky (eller om det var cigarrer). Det finns för övrigt ett demo med just den delen att ladda ner.

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/pc/action/mafia/index.html?q=mafia

ta Video Review och stream for free.. feting spel

Permalänk
Medlem

hehe det verkar va ett riktigt bra tredjepersons spel...

det ar bara det att jag har ett litet svart val skule man kunna saga jag star mellan maxima underworld(max payne/mafia) samt Chronicle of Riddick.. vilket jag har hort att det ocksa ar ett jalka bra spel inte minst graffiken pa den..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kass...

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Jag tyckte det var segt, orkade aldrig spela ut det:p Spelet har klart den bästa handlingen hittills i spelvärlden, och spelet känns mer som en film med en riktig historia än ett spel. Men personligen så tycker jag som sagt att spelstilen är seg. Det finns inte mycket att göra i spelvärlden heller vad jag vet. Bara åka bil, skjuta folk, och följa storyn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Dåligt fattar inte riktigt vad som är så speciellt bra med det. Verkar dock vara ganska ensam om att tycka det.

Så helt ensam är du inte:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det var mest storyn jag inte tyckte om. Jag har tröttnat på alla Mafia filmer som handlar om exakt samma sak: En man hoppar in i mafian blir högsta hönset för att sedan ruttna bort. Mafia följde filmernas mönster. Jag spelade en hel den uppdrag och det var roligt, men storyn i sig var inget att hänga i granen.

Jag tyckte mest Freeride var roligast! Speciellt eftersom det utvecklades ju längre man kom i kampanjen. Dock så tyckte jag gott de kunde lagt in alla interiörer som fanns i kampanjen i Freeride, så man kunde gå in vissa byggnader.

Permalänk

Grymt spel, GTA är ett riktigt skruttlir i jämförelse!

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag tyckte det var segt, orkade aldrig spela ut det:p Spelet har klart den bästa handlingen hittills i spelvärlden, och spelet känns mer som en film med en riktig historia än ett spel. Men personligen så tycker jag som sagt att spelstilen är seg. Det finns inte mycket att göra i spelvärlden heller vad jag vet. Bara åka bil, skjuta folk, och följa storyn.

Så helt ensam är du inte:p

Jo stelt tycker jag också det är men jag gillade låten som spelades när eftertexterna rullade
Någon som vet vad gruppen och låten heter?

Permalänk
Medlem

riktigt bra spel. men när man har klarat det så blir det trist =/ men extremt roligt om man inte har lirat det förut

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Extremt segt...inte ett "arcade spel". Det är mera realism och så, så om du gillar hastighet och action så är detta spel inte så bra. En bil pajade för mig och då kom jag inte ens upp för en gata, rullade ner för gatan. Så då kanske du förstår hur segt det kan vara....

Men annars är det ett av de bättre spelen!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk

Spelet känns lite som ett gammalt klassiskt äventyrsspel; det är helt fantastiskt spännande och involverande, man blir verkligen gripen av storyn.

Men liksom med de gamla Lucas-art-liren gäller att när du väl klarat spelet en gång är det 'färdigt', att spela om igen är då inte särskilt frestande.

Permalänk
Medlem

MAFIA va urkul, lira klart det ganska fort. men snyggt för sin tid..

PS: Finns det eller kommer det en fortsättnign? tex. MAFIA 2 ??

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Mafia är grymt bra.

Permalänk
Medlem

Mafia FTW!

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.