World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Nordöst om Everlook (Winterspring) helt klart.. de där owlbeasts.. lvl 57-59. as lätta o döda, bra xp

tack!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Någon som kör på Dunemaul?

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Idag så slutade CoolDownCount-addonet fungera helt plötsligt. Kom upp en ruta där det stod något errormeddelande. Det går inte att klicka på "OK" så det försvinner heller, utan det måste avinstalleras eller att man väljer disable i addon-listan.

Någon som har nån aning om vad det kan vara för fel eller hur det kan åtgärdas? Hjälper det om man tar bort cachen i WoW-mappen? Fast risken finns väl att massa annat försvinner. Det jag allra minst vill är att ominstallera WoW.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Vilka stats ska man försöka ha mycket i som Mage?

Tackar på förhand!

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Ibland är det kul att bli dödad.

Tänkte testa att lattja lite i Eastern Plaguelands. (Jag är 57 hunter) Var en 57 Shaman där.

Jag snabbafk:ade och såg en 60 rogue slå ihjäl mig, roguen hade klippt shamanen innan. Shamanen förslog att vi skulle gruppa och jag tänkte, ok ett tag då.

Första vi lootar efter att gruppat är Wall of the Dead

Ska sälja den och dela på pengarna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Vilka stats ska man försöka ha mycket i som Mage?

Tackar på förhand!

Intellect/Stamina, mest Intellect = Mest mana

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
och här är en anledning till att Ignite numera är magic och går att ta bort med Dispel Magic mfl.

http://www.potentia.org/~neko/ignite.jpg

Har crittat fireball 1600, pom fireball 1600, fireblast 1100 :), 860 per tick gör ont.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoi
Intellect/Stamina, mest Intellect = Mest mana

Spell dmg, int, stamina....

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av söderbusen
Det där är ingenting, spelar på Azjol-Nerub och enligt http://www.warcraftrealms.com är det 83% Allliance och 17% Horde...

Hehe, det där förklarar en del :P. Visste inte om det innan.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87

ahh, ok, bra att du inte är Redstar / DAWN iaf

Hahahaha, jag var det förut =P

btw, vad är det Silvermoon har gjort för att få så dåligt rykte bland horde ? Gankar dom mycke ?

Ja dom brukar komma 3 pers ridandes när man är på väg till BRM och ganka en ensam person... Exiles of Fate är dock en mkt trevlig guild imo...

Edit: Btw så är Redstar en guild med bara ryssar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup

hmm spelar på silvermoon ser inget fel med horde.. bara att dom är för FÅ!

70% alliance 30% Horde:(

Du har missuppfattat det hela, på realmen Zenedar så finns det en alliance guild som heter Silvermoon

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

zoi aha

--------------

Okey.. slå ner totems inte ens två pers skulle klara detta.. MEN jag och en annan Rogue hade tur att ena Shaman stack efter ~20sec så vi fick ner honom

Lol WoW forum.. Topic om taktik på Shamans

* I usally hit my /lay macro and play dead *

edit:2.. önskar jag kunde skriva i det forumet... Dumma blizzard som bara låter USspelare skriva...!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dizekkz
En shadowpriest har inga problem med att vinna över en shaman i lvl 60. man behöver inte springa o gömma sig eller draina mana. DoT+VE+MB+Fear+MF. Personligen hade jag aldrig några problem med shamaner när jag körde shadowpriest.

Själv har jag aldrig förlorat mot en heller, dina Dotar funkar inte särskilt ofta efters om grounding tar bort dom, jag avbrytar dom flesta av dina spells, din fear avbryts efter en sekund.

Permalänk
Medlem

Om jag köper WOW imorrn, måste jag även ha Gamecard för att spela ? För jag har inget kreditkort? Eller kan jag spela direkt med Gratis månaden som man får på köpet utan kreditkort?

Tacksam för svar...

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n
Om jag köper WOW imorrn, måste jag även ha Gamecard för att spela ? För jag har inget kreditkort? Eller kan jag spela direkt med Gratis månaden som man får på köpet utan kreditkort?

Tacksam för svar...

gamecard direkt...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Eh, jag dog i Un'Goro, loggades ut direkt. Loggade in igen och var levande i Alterac Valley. =/

det hände samma sak med mig men jag var utanför sunken temple så dom i partyt blev inte glada

Permalänk
Medlem

Snabb fråga.. vad är "Darkmoon Faire"? en kort förklaring bara!

Visa signatur

Woop woop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DroWziD
Snabb fråga.. vad är "Darkmoon Faire"? en kort förklaring bara!

http://goblinworkshop.com/darkmoon-faire.html

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

gjorde nyss DM fick http://thottbot.com/index.cgi?i=35667, lyckan är gjord

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
gamecard direkt...

Så jäkla dåligt alltså :(... Blir så besviken på såna företag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n
Så jäkla dåligt alltså :(... Blir så besviken på såna företag.

När du köper spelet får du 1 månads gratis speltid inkluderat. Det som krävs är att du har ett kreditkort så du kan registrera ett konto på http://www.wow-europe.com/en/ . Det krävs inte att du köper ett GC för att spela när du väl har köpt spelet. Det krävs endast ett kreditkort som du säkert kan få låna av en kompis/förälder om du inte har ett eget.

Därefter kan du endast gå på att köpa gamecards om du vill fortsätta spela efter din gratismånad tagit slut.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Tycker det är dags för er alla att visa lite bilder på era karaktärer!
Här är min lvl 60 Warrior från Ragnaros: http://img242.imageshack.us/my.php?image=warrior0tp.jpg
Edit: Vart laddar man upp sin profil?

Permalänk
Medlem

ok, detta suger, totalt...
vi är nere vid ragnaros, wipar på ett icke pot try försök, han stannar på 29%, servern går ner...ragnaros despawnar...detta är fan..fjärde...nej, Femte gången detta händer, alltid försöket innan pot try så gör blizzard detta mot oss, VAD FAN HAR DOM FÖR SIG?!

Permalänk
Medlem

snackade ju om Vision som fanns på servern.. rank 14 e han. tog en print på hans vapen.. alltså, det e ju helt sjukt!

EDIT: sorry att den blev så jäkla stor

Permalänk

Hur är det nu, säg att han skulle trilla ner 5 ranker får han behålla sin gear iaf?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX

Hunter: Håll avstånd å draina vår mana så är vi körd, en shaman utan mana = en död shaman. Gå absolut inte i Meele, då dör ni direkt.

Men eftersom hunters mana drain är posion så tar man bort den enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Hur är det nu, säg att han skulle trilla ner 5 ranker får han behålla sin gear iaf?

Du kan väl inte trilla ner ranker längre..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Du kan väl inte trilla ner ranker längre..

Jo, det kan man, men man kan fortfarande använda sina saker man har köpt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Jo, det kan man, men man kan fortfarande använda sina saker man har köpt.

Ah tack, det visste jag inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Tycker det är dags för er alla att visa lite bilder på era karaktärer!
Här är min lvl 60 Warrior från Ragnaros: http://img242.imageshack.us/my.php?image=warrior0tp.jpg
Edit: Vart laddar man upp sin profil?

Lols Eurobeat, så proud över din Quel'serrar! Så här ser en riktig warrior ut: http://img94.imageshack.us/img94/1885/enriktigwarrior5yn.jpg
Edit: Titta här på profil uppladding: http://wow.allakhazam.com/Wowreader.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunkarn
Lols Eurobeat, så proud över din Quel'serrar! Så här ser en riktig warrior ut: http://img94.imageshack.us/img94/1885/enriktigwarrior5yn.jpg
Edit: Titta här på profil uppladding: http://wow.allakhazam.com/Wowreader.html

Wow on AR warrior wad originellt....not.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Efter att ha nåt 60 och samlat på sig det mesta vi behöver (förutom alla Epic i MC och hos Onyxia) så har jag och min sambo börjat på varsin alt. för att prova på nåt nytt. Jag kör präst och hon kör mage. Vi ska endast köra tillsammans och främst PvE med höglvlPvP senare.

Jag undrar nu efter att ha läst ett flertal trådar om Mages AoE-grinding tillsammans med en präst som healer vilken den bästa builden är för respektive klass för detta ändamål.

Vilka träd och talents ska magen satsa på? Jag antar att jag som prälle bör köra Dic/Holy men frågan är om jag ska satsa mer på Dic eller mer på Holy? Tips och råd mottages gärna.