BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Någon som vet hur man ändrar sin CD-nyckel? Jag har nu införskaffat en ny cd nyckel eftersom att man gamla slutade fungera, så jag behöver veta var någonstans man skriver in den utan att behöva installera om spelet.

Tack på förhand.

Registret kanske?

Det pratades om Purple heart här uppe.
fixk den igår utan har gjort nån specielt

Permalänk
Medlem

Hakkenarsk: Nej.

Dempe-X: Kanske det är, och om du vet var så hade du ju kunnat skriva det här för att vara lite vänlig istället för att bara vara dum. Hade jag vetat så hade jag inte frågat.

I vilket fall är det löst redan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Hakkenarsk: Nej.

Dempe-X: Kanske det är, och om du vet var så hade du ju kunnat skriva det här för att vara lite vänlig istället för att bara vara dum. Hade jag vetat så hade jag inte frågat.

I vilket fall är det löst redan.

Dum?

jag skrev ett tips på det jag har faktikst ingen annig om man kan det eller inte men man kan illafall göra det i andra spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Hakkenarsk: Nej.

Men du har läst reglerna för forumet iallafall?

Permalänk
Avstängd

den ligger okodad i registret.. jag skrev ett program förut (för BFV) som kollade om nyckel fanns i registret och då emailade den till mig.. Funkade perfekt, så jag blev lite förvånad när nyckeln låg lika oskyddad även i bf2...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Någon som har koll på vart man hittar de billigast i göteborgs området eller på nätet (inkl frakt)?

Rekomenderar http://www5.cd-wow.se/detail_results_3.php?product_code=19814 Dessutom får man 50:- rabatt när man betalr med paynova (åtminstone när jag beställde)! 339:- är helt klart rätt kurs!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Men du har läst reglerna för forumet iallafall?

Ja, och vad har det med saken att göra?

Nytt problem, installerade nya patchen 1.02 och nu blinkar min skärm svart några gånger och sedan åker jag tbax ut till windows, jag har inte ändrat någonting alls och faq svaren hjälpte inte heller. Någon som har ett tips för att få det att fungera?

Jaha ja, nu så märkte jag att mitt grafikkort inte står med i listan med dom som bf2 ska stödja (Geforce FX5200) Fast det funkade iofs innan patchen :(, aja ska testa fulhacket nu då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biohassan
Rekomenderar http://www5.cd-wow.se/detail_results_3.php?product_code=19814 Dessutom får man 50:- rabatt när man betalr med paynova (åtminstone när jag beställde)! 339:- är helt klart rätt kurs!

Vafan mitt kostade 499:-

EDIT: Mitt bf2 har gått och dött ordentligt.

Jag landade min heli i basen och allt blev svart utom något träd och ett hus.

Allt var låst.

Time to reboot.

Startar bf igen, allt funkar fint. nästan iallafall.

Så fort jag ska välja lag efter joingame så fortsätter spelet som vanligt men jag kan inte röra musen eller tangentbordet.
Inget svar alls förutom vid ctrl+shift+esc.

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera ominstallation utav BF2 för dig, har haft samma problem själv.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

låste upp G3an nyss, snacka om rejält vapen alltså. Tummen upp

Permalänk
Avstängd

Jag låste oxo upp det, men man blev ju av med M203/GP-30 så jag använder det nästan aldrig...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

vet inte om detta har nämts tidigare... från bf2.se

Igår släpptes det en ny version av serverprogrammet BF2Autoloader.
Du kan nu sortera serverlistan efter en massa filter och hittar du en bra server kan du lägga till den som favoriter, något som inte går att göra med ingame-browsern.

CitatFeatures :
* No adware, spyware and totally free.
* Sponsor Server
* Allows you to quickly and easily join the same server as your friends.
* Keeps a list of your favorite servers.
* "Auto-Join" feature allows you to automatically join the server when a space becomes available.
* Disables intro movies so that Battlefield 2 starts MUCH faster, giving you the best chance of taking the free spot when you use the Auto-Join feature (You will even be quicker than Gamespy Arcade users ).
* Retrieve master server list.
* The programs Auto-Update feature will allow you to always keep BF2AL up to date.
* Advanced, easy to use, Filters.
* Support password protected servers.
* Buddy list. *comming soon

Till er som har en tidigare version av BF2Autoloader (1.1.0/1.1.1): det ska räcka med att bara öppna programmet så ska det uppdatera sig själv.
För er som inte har det sen tidigare, kan ni ladda ner det här.

För att BF2Autoloader ska fungera krävs det att man har Microsoft .NET Framework 1.1 eller senare version installerat.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna villja använda det. Men jag får ett felmeddelande när jag isntallerar Framework

Permalänk
Hedersmedlem

Som någon påpekade tidigare är 2x poängen alldeles för mycket för commanders. 1.5x hade varit vettigare.

För er som tycker att Blackhawken är bra som den är:

Citat:

- a BH has 1.5 times the HP points of a tank (according to a check done by Monkeybonk)
- a BH has unlimited ammo
- a BH's single minigun can kill an APC (much) faster than an APC's 30mm cannon can kill a non-repaired BH
- a BH can survive 2 direct tank shell hits (that usually kills an APC)
- a BH can survive 3 AT rocket hits, if repaired more than 5 (arguably depending on the number of engies and the number of AT guys firing at it in parallel)
- a BH can survive a TOW (every time), which kills a tank in a single hit
- a BH can self-repair (with passenger engies) - no other vehicle but the MEC/PLA transport chopper can do that
- a BH respawn as fast as a tank/APC
- a BH's flares are 100% efficient vs. stingers (which even without the interference of flares have roughly 25% overall hit ratio), BH's flares reload time is less than 10 seconds (more like 5)
- a fully loaded BH can cap an enemy (not neutral) flag for 5-7 seconds flat

Det där måste fixas, punkt slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Kan rekommendera ominstallation utav BF2 för dig, har haft samma problem själv.

Kalla mig dum i huvudet men statsen stannar right?

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
Kalla mig dum i huvudet men statsen stannar right?

Ja. Jag kallar dig dum i huvudet

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Ja. Jag kallar dig dum i huvudet

Tack

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Hedersmedlem

OK. Kvällens mest irriterande moment: Medics som revivar folk hit och dit utan att de bett om det!

Permalänk
Medlem

Roligt när man spelar som sniper och dödar samma kille om och om igen, medicen bara revivar och revivar ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
OK. Kvällens mest irriterande moment: Medics som revivar folk hit och dit utan att de bett om det!

jag revivar allt!

kände riktig spelkänsla igår.

Låg i gräset på någon kina bana.

Anti-tank killen skriker "meeeedic!!"
jag kastar honom ett kit.

2 spec-ops sluter upp och vi smyger ner för backen, 2 kineser möter oss på mitten och kulorna viner i gräset.

Kalla mig dum i huvudet men det var riktigt mysigt

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
OK. Kvällens mest irriterande moment: Medics som revivar folk hit och dit utan att de bett om det!

Själv har jag inget emot om en medic revivar mig utan jag har bett om det, man förlorar inget på att bli revivad.

Och sen är det inte så lätt för medics att se vilka som ropar efter medic i stridens heta.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jävla AA-vagn. Låste på fienden, pangade - det var mina vänner!?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Som någon påpekade tidigare är 2x poängen alldeles för mycket för commanders. 1.5x hade varit vettigare.

För er som tycker att Blackhawken är bra som den är:

Det där måste fixas, punkt slut.

Det är jänkarna som krävt att Blackhawken ska vara helt överlägsen för att inte folk ska leka "Blackhawk Down"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Det är jänkarna som krävt att Blackhawken ska vara helt överlägsen för att inte folk ska leka "Blackhawk Down"

hahahahah

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk

Idag blir det 1024 mer ram och ett Audigy 2 Zs bara för att höja BF2 upplevelsen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
OK. Kvällens mest irriterande moment: Medics som revivar folk hit och dit utan att de bett om det!

Du har aldrig tänkt på att medics återupplivar folk för poängen mer än för att vara snäll?

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt rätt att dom återupplivar, men kan vara lite jobbigt om du har slut ammo och det inte finns nån support i närheten ^^ men det händer inte så ofta.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Igår hände något underligt. Jag satte mig ner i en stinger-position och låste på en röd kinesisk helikopter dvs inte apachen. Den var röd och det pep om stingerns target. Jag sköt ner den och plötsligt står det att jag har fått två teamkills och jag blir bestraffad... Wtf?

Googlade lite på detta och märkte att jag inte alls är den första med detta problemet. Det verkar som spelet kan få lagkamrater att verka som fiender på något underligt sätt.

Citat:

Jävla AA-vagn. Låste på fienden, pangade - det var mina vänner!?

där ser man, en till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Igår hände något underligt. Jag satte mig ner i en stinger-position och låste på en röd kinesisk helikopter dvs inte apachen. Den var röd och det pep om stingerns target. Jag sköt ner den och plötsligt står det att jag har fått två teamkills och jag blir bestraffad... Wtf?

Googlade lite på detta och märkte att jag inte alls är den första med detta problemet. Det verkar som spelet kan få lagkamrater att verka som fiender på något underligt sätt.

Hände mig förut idag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Igår hände något underligt. Jag satte mig ner i en stinger-position och låste på en röd kinesisk helikopter dvs inte apachen. Den var röd och det pep om stingerns target. Jag sköt ner den och plötsligt står det att jag har fått två teamkills och jag blir bestraffad... Wtf?

Googlade lite på detta och märkte att jag inte alls är den första med detta problemet. Det verkar som spelet kan få lagkamrater att verka som fiender på något underligt sätt.

Det händer lite titt som tätt tyvärr. Ibland får jag för mig att det händer när du plockar upp en fiendes vapen.
Annars beter sig stingern väldigt konstigt åt. Du kan låsa på målet, missa och träffa någon av dina egna väldigt enkelt.