Permalänk
Medlem

Vilken rauter?

Någon som har tips på vilken rauter man ska köpa som fungerar bra med glocalnet 8mbit och deras egna modem speed touch 516?

Orkar inte med att det ska vara något strul så att man måste sitta och pilla i inställningarna så mycket...

/mvh artax

Visa signatur

NZXT H440 Silent Ultra | i7 6700K | Corsair Hydro H100i v2 | ASUS Z170 MAXIMUS VIII GENE | G.Skill 16GB DDR4 3000MHz Trident | EVGA GeForce GTX 980 4GB ACX 2.0+ SC | Samsung 850-Series EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

En sån här kanske?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från D-Links billigare skräpmodeller.

Permalänk
Medlem

Har själv hafft en D-Link 604 och den funka utmärkt! det var bara att koppla in och köra.
Nu har jag en "Netgear WGR614 v4" eftersom vi skaffade trådlöst nätverk här hemma.
Men jag måste säga att jag saknar min D-Link :'( den var hur bra som hälst, men inget fel på Netgear ihäller.

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Skaffa en gamal dator med två nätverkskort, sen kör du m0n0wall på cd och en diskett. Överlägset alla plastlådor från dlink, och inte särskilt mycket svårare.

http://www.m0n0.ch/wall/

Permalänk

..Eller om du är som jag å inte orkar krångla, så drar du till närmsta butik å köper dig en DI-604:a.. Har haft min i 2 år + åskan har slagit ner i den, den funkar prima ännu..

Tror jag gav 300 spänn för den..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
..Eller om du är som jag å inte orkar krångla, så drar du till närmsta butik å köper dig en DI-604:a.. Har haft min i 2 år + åskan har slagit ner i den, den funkar prima ännu..

Ifall åskan slog ner så skulle den inte funkat

Permalänk
Medlem

Åska slår väl inte ner, du menar väl blixten

Visa signatur

Amd Phenom II X4 965, Ati HD5870, 8gig ddr3 , Revodrive samt Intel ssd

Permalänk

CRS-1 slår väl det mesta...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream

Orkar krångla? Skämtar du eller? En 604 medför många timmar av svordomar och felsökningar som man inte har en jävla aning om varför de uppstår, jävla budgetskit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
CRS-1 slår väl det mesta...

Fast speciellt billiga är dom ju inte.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Har hört att 604an krånglar en del samt att man måste fixa lite inställningar innan man får den att funka tillsammans med glocalnets modem osv...
Jag vill ha bekräftat från någon som verkligen har glocalnet samt deras egna modem om vad dom har för rauter som funkar bra tillsammans med den?

Visa signatur

NZXT H440 Silent Ultra | i7 6700K | Corsair Hydro H100i v2 | ASUS Z170 MAXIMUS VIII GENE | G.Skill 16GB DDR4 3000MHz Trident | EVGA GeForce GTX 980 4GB ACX 2.0+ SC | Samsung 850-Series EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Linksys rekomenderar jag iallafall

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

jag har en d link dgl 4300 som jag är grymt nöjd med

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag kan tipsa om att det heter Router, inte Rauter.

Linksys, bra märke.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Köp aldrig D-Link, oavsett hur bra det verkar eller hur billigt det är. Sista D-Linkprylen jag köpte var ett WLAN-kort som efter 10 minuters drift började tappa kontakten hela tiden. Raka vägen tillbaks till butiken blev det, och efter att ha läst runt lite är slutsatsen: Aldrig mer D-Link i någon form.

Rekommenderar i stället 3com OfficeConnect-serien.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX

Ifall åskan slog ner så skulle den inte funkat

Var nån "trögsäkring" som gick vid åsknedslaget, 2 portar gick åt fanders av nån konstig anledning men nu funkar den prima.
Givetvis var det inte en "direct hit" om så vore fallet skulle jag sitta å surfa med en hög aska just nu.. Tack för att du märker ord, älskar verkligen såna som du..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Froost]

Ännu en ordmärkare.. tack för att du lever

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp

Orkar krångla? Skämtar du eller? En 604 medför många timmar av svordomar och felsökningar som man inte har en jävla aning om varför de uppstår, jävla budgetskit.

Bara för att något inte e svindyrt behöver det inte va dåligt vettu.. Visst har vi alla olika erfarenheter av 604:an, min erfarenhet är en stabil, billig router för den normale porrtankaren.

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Froost]

MM, och du blir inte full av ölen utan av alkoholen..

Tillståndet är Åskväder, det åskar ute, det syns i blixtar och hörs i muller.

Att "Åskan tagit modemet" eller "Åskan slog ner" är väl precis lika rätt som "Blixten slog ner" egentligen..

om nu vi antar att frasen "jag blev full av ölen" är korrekt..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar D-link 604, fungerat utmärkt i snart 3 år nu. Jag kan också säga att jag fipplar mycket med inställningarna, ip-filtrering osv.. inga som helst problem med den.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Varför krångla, jag vet att speedtouch 510 som Glocalnet sålde innehåller en router med en utgång och det borde väl även 516:an göra?

Själv kör jag -->telefonledning-->speedtouch510-->netgear switch -->två datorer och för mig fungerar det bra i alla fall

Om du ändå väljer att skaffa en lös router och om 516:an innehåller en router så får du ta reda på hur du bryggar modemet så att du inte får två aktiva routrar.

Visa signatur

| Errare humanum est |