Polaren Per vill ha en dator med platt skärm för 8 000 kr

Permalänk

Polaren Per vill ha en dator med platt skärm för 8 000 kr

Hej.

Går det få en bra dator med en vettig flat screen för 8000:-

Det är min kompis Pers krav...

Han är sugen på att ta en från Siba eller Dell.. Så han slipper koppla och krångla.

Detta är nått jag själv avråder honom från då jag tror att nästan oavsett vad du du tänker lägga på datorn får en bättre om man först frågar på Sweclockers , och sen bygger ihop den själv?

Hjälp mig hjälpa honom...

Mega Tack // Jens

Permalänk

Vill han ha en tv eller en monitor?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk

Hmm 8k med plat skärm är inte mycket

en skärm är det han kommer sitta vid väldigt mycket så satsa på en ordentlig.
Resten av pengarna får ni försöka skrapa ihop en dator för,

Det låter jag någon annan tipsa om, har problem med min just nu själv.

Det är bra att du övertalade honom att köpa i delar

Visa signatur

-= In Trance We Trust =-
Intel I7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | GTX 1070 | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON |34" LG34UM95-P

Permalänk
Hedersmedlem

*topic redigerad*

Permalänk

Nog för att man kan spara in en del pengar på att köpa delar och bygga ihop själv, men Dell har faktiskt ganska bra priser (inte minst på sina skärmar), och väldigt bra support. Det kan vara vettigt om din kompis är en sån som gärna inte "kopplar och krånglar"

Kan tyvärr inte rekommendera nån specifik konfiguration eftersom jag inte vet vad datorn ska användas till, men kolla in t.ex. 9100 och 5100 på dell.se.

Visa signatur

| Asus a8v-e deluxe | A64 3800+ | 4 * 512 pc3200 | Seagate Barracuda 7200.7 200Gb | ATI Radeon x800 pro VIVO |

Permalänk
Medlem

Här är mitt försök:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=144007

Det är svårt att få ihop en hyffsad dator med tft för 8k :/ Nåja... jag var lite osäker angående grafikkortet. Det finns x700pro för samma pris som 6600gt på datorbutiken.com. Problemet var bara om jag skulle prioritera minne (6600gt har 128mb och x700pro:t har 256mb) eller Shader Model 3.

128mb minne börjar nämligen vara lite lite i spel... Men det är ditt val. Här är länken till x700pro kortet:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSIRX700P-25...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Ser riktigt bra ut Sando!

Jag tror han vill ha större hdd... Men det ser kalas ut! Nu är det bara för han å välja... Punga ut lite mer pengar eller skippa tft:n!

Tack för alla svar!

Permalänk

in kommer assistenten ....gylldene fredan....har råd....så är det nämligen innom det sociala...

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia