Jag älskar Murphy...(berättelse om min kväll)

Permalänk
Medlem

Jag älskar Murphy...(berättelse om min kväll)

Det är dagen innan skolan börjar igen och jag tänkte jag skulle syncha mitt schema med min P910i (har gjort det förut). Går dock inte så bra denna gång:

1. Sätter mig vid datorn 21:30 för att syncha mitt schema med telefonen så jag kan kolla på film vid 22.00. Tänkte att något trevligt skulle man göra av sista dagen på sommarlovet.
2. Försök starta en sync, bara för att testa, men det går inte (står bara "initializing", men inget händer)
3. Efter typ 1,5 timmes felsökninger kommer jag fram till att "Outlook" måste vara inställt som standard-email-program. Då funkar det.
4. Men nu bör ju allt vara lugnt, så jag laddar ner schemat för att ladda in i outlook. Då klagar den på att filen är "korrupt" (observera att jag har gjrot detta förut på samma sätt, då funkade det...).
5. Prövar att ladda ner i ett annat format, samma sak.
6. Inser att jag nyligen installerat Office 2003, hade Office XP förut, så jag avinstallera 2003 och lägger in XP.
7. Det måste blivit något fel under installationen, för Outlook funkar inte som det ska (saknar nån outlook.pst-fil), men efter en stund lyckas jag skapa en ny .pst fil.
8. När Office äntligen är installerat och funkar upptäcker jag att - det blir samma fel!!!
9. Felet ligger alltså inte där. Jag bestämmer mig nu för att ladda ner ett annat kalenderprogram, importera och sedan exportera, och sedan importera den nya filen i Outlook. Hittar ett schysst program, gör som jag tänkt, men när jag importerar till Outlook blir nästan alla tecken massa konstiga fyrkanter. Gör om processeduren med lite andra format, då funkar det.
10. Ok, äntligen, nu borde det väl ändå gå. Synkar med telefonen, men när jag öppnar kalendern ser jag att alla tider är förskjutna en timme!!! Detta problem har jag haft förut, så jag googlar fram lösningen. Först måste jag dock återställa telefonen för att kunna synka igen. Det visar sig att detta tar typ 20-25 minuter!!! Jag låter telefonen jobba, men, när återställninge är nästan halvvägs, DÅ DÖR BATTERIERNA I TELEFONEN!!!!

Alltså det måste väl finnas någon gräns för hur många saker som får gå fel på en kväll!? Klockan är nu två och jag ger upp (för kvällen). Godnatt.

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk

Haha, härligt du =D

Permalänk
Medlem

^^

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Medlem

Ibland är Merphys lag helt underbart sann;) Hoppas bara du får iordning på det tillslut!

Permalänk

Haha stackare... ungefär sammar sak händer varje gång jag ens rör min Tungsten T2. Hatar den jäveln.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Såja! Nu är det äntligen fixat!
Återställde telefonen och synkade igen efter att ha tagit bort en systemfil på telefonen.
Får se om jag lyckas kolla på den där filmen ikväll istället

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Sätter mig vid datorn 21:30 för att syncha mitt schema med telefonen så jag kan kolla på film vid 22.00. Tänkte att något trevligt skulle man göra av sista dagen på sommarlovet.
.
.
.

var det bra film

kunde inte låta bli

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI