Permalänk

Nästa toppmobil.

Vilken tror ni blir nästa toppmobil?

Med tanke på saker som kamera, musikspelare, vidospelare och andra grejer.

Ungefär som W800 är nu (alla har den typ)

Kommer det några toppmodeller från dom stora tillverkarna snart?

Sharp 903 verkar jävligt fin, saknar bara två saker på den:
Symbian och en yttre skärm.

Är det någon telefon ni längtar efter?

Permalänk

motorola a1010

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

A1010 verkar fin.

Skriver du med pekpinne på skärmen på den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
A1010 verkar fin.

Skriver du med pekpinne på skärmen på den?

Just nu har jag en Motorola a925, som ja skriver me pekpinne, på motorola a1010 är
det väl päkskärm på den med

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Sony ericsson Hermione (p950) kommer krossa det mesta!

a1010 har touchscreen o man skriver med penna..

Alla telefoner kommer ha wlan!

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

SE P950 och Motorola A1010 precis som Nithlon sa.

Själv skulle jag nog tippa på p950 dels eftersom den kommer ha det nya uiq 3.0 grännssnittet och dels för att SE brukar göra bra grejer utan buggar, med bra kvalite och med snygg design.

Permalänk
Medlem

p950.. men min w800 kommer nog att hänga med ett bra tag : )

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

W550.. förutom att den har fast minne så har den exakt samma funktionalitet som w800 och k750, men den är också en bättre spelmobil.
Designen är coolare. Och, det viktigaste för ungdomar som vill ha en k750 eller w800 - den kommer vara billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
W550.. förutom att den har fast minne så har den exakt samma funktionalitet som w800 och k750, men den är också en bättre spelmobil.
Designen är coolare. Och, det viktigaste för ungdomar som vill ha en k750 eller w800 - den kommer vara billigare.

Den har sämre kamera än K750/W800.
Sen får vi väl se hur billig den blir, får hoppas att den sjunker i pris tills den släpps iaf.
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=9895

Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk
Medlem

W550 Ser grymt bra ut fast om den nu saknar minnes kort är det någ inge vidare.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
...SE brukar göra bra grejer utan buggar, med bra kvalite...

Ironi?

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Själv skulle jag nog tippa på p950 dels eftersom den kommer ha det nya uiq 3.0 grännssnittet och dels för att SE brukar göra bra grejer utan buggar, med bra kvalite

Säg det till alla besvikna P8xx ägare (buggtelefon #1) och alla tidigare Pxxx ägare med knäckt skärm...
Inte för att Motorola gör direkt felfria telefoner, men övning ger färdighet. DVS tror både P950 & A1010 kommer bli riktigt bra telefoner då båda företagen då är inne på 4de generationens modeller och de flesta felen borde vara åtgärdade.

PS Att ha den första telefonen ut med UIQ 3.0 ser jag snarast som en nackdel än en fördel. Visst ser 3.0 snyggt ut, men hade jag betalat sådär 6000 för en telefon så skulle jag vilja veta att den fungerade till 100% och inte behöva leka fullprisbetalande betatestare för senaste OSuppgraderingen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer A1010 att ha Wlan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahaja
Kommer A1010 att ha Wlan?

Vad jag förstått så är A1010 väldigt snarlik en M1000 fast för Europeiska marknaden och M1000 har Wlan

http://www.uiq.com/uiqphones

Fast man vet ju aldrig säkert innan prylarna finns ute på marknaden.

Citat:

http://www.allaboutsymbian.com/features/viewarticle.php?id=15...
Curiously the key change from the A1000 to the A1010 was not mentioned in any of the press releases or indeed the specifications. Speaking to Bill Werner, a Motorola VP, I was told the key difference between the A1000 and the A1010 was the addition of WiFi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
Säg det till alla besvikna P8xx ägare (buggtelefon #1) och alla tidigare Pxxx ägare med knäckt skärm...
Inte för att Motorola gör direkt felfria telefoner, men övning ger färdighet. DVS tror både P950 & A1010 kommer bli riktigt bra telefoner då båda företagen då är inne på 4de generationens modeller och de flesta felen borde vara åtgärdade.

PS Att ha den första telefonen ut med UIQ 3.0 ser jag snarast som en nackdel än en fördel. Visst ser 3.0 snyggt ut, men hade jag betalat sådär 6000 för en telefon så skulle jag vilja veta att den fungerade till 100% och inte behöva leka fullprisbetalande betatestare för senaste OSuppgraderingen.

Ska vi tävla i buggar?

Du med en p910 och jag med en a925, jag tror jag vinner :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Ska vi tävla i buggar?

Du med en p910 och jag med en a925, jag tror jag vinner :D.

Jag sa att P8xx var superbuggtelefonen #1, inte P9xx.

P910 är det rimligare att jämföra med A1000 då de tex kör samma version av Symbian OS (UIQ v2.1).
A92x kör 2.0 liksom P8xx & av de 2 väljer jag Motorolan med 100% säkerhet.

Permalänk

Qtek 8310!

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk
Medlem

Jag kör en P800 från hösten 2003 och den har inte buggat än så länge?
Ett par gånger har den kraschat och behövt en reboot samt att den en gång har korruptat filsystemet... okej lite buggit men jag tror att allt jag har råkat ut för har berott på knasig mjukvara jag installerat.
De stora "buggarna" i telefonen är bortglömda funktioner, typ att det saknas en vettig funktion för SMS-rapport och att man inte kan styra om den ska lämna mailen kvar på servern eller inte.

Permalänk
Medlem

Nokia N91.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SSneaker
Qtek 9100
http://www.qtek.se/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av craftsman
Qtek 8310!

Rent prestanda- och innehållsmässigt borde det vara så, ja, men Qtek saknar "prestigen" som krävs för att komma med en "storsäljare". Folk köper mycket hellre en SE eller Nokia, även om dessa är, i många fall, tekniskt underlägsna.

Dessutom finns det _ingen_ HTC-telefon/handdator som har en kamera som t.ex. kan matcha den i SE K750, något som folk av någon anledning värderar högt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samsung D600!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Qtek 9100, utan tvekan. Svensson företagen är chanslösa mot Qtek

Permalänk

Nästa generations billigaste mobil som har stöd för minneskort för nog bli en hit tror jag.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Kollade lite snabbt på Qteken 9100. Stödjer GSM/GPRS.
Men det står ingen om att man kan ringa med den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazz
Kollade lite snabbt på Qteken 9100. Stödjer GSM/GPRS.
Men det står ingen om att man kan ringa med den?

Med tanke på att man hitils har kunnat ringa på alla Qteks så tror jag inte att Qtek 9100 är ett undantag. Och när Qtek dessutom kallar den "Telefon" (när det är en smartphone) borde man istället tvivla på om den går att använda som handdator ^^

Permalänk
Medlem

Tjo alla prylnördar, som mig.
"Beställde" en w800i förrigår men NU undrar man om det är lönt? Kommer inte få mobilen förrän NÄSTA MÅNAD, och det om jag har tur...
Nu undrar man om det är värt det, lika bra vänta på en ny mobil...

Vad tycker ni? Vilken mobil är det som gäller, en PDA hade vart det bästa men en vanlig mobil detsamma.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stedevil
P910 är det rimligare att jämföra med A1000 då de tex kör samma version av Symbian OS (UIQ v2.1).

Eftersom att du nu säger att det är rimligt så känns p910i mycket mer genomtänkt.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piilo
Vad tycker ni? Vilken mobil är det som gäller, en PDA hade vart det bästa men en vanlig mobil detsamma.

Låter som att en Eten M500 är något för dig.

Visa signatur
Permalänk

Smartphones från HTC är ju helt klart oslagbara. Titta bara på 9100 och 9000 från qtek.

Så då vet man hur oktobers lön ska spenderas