Mini-rescension av Dell XPS
Då jag bestämde mig förra fredagen att köpa en Dell XPS med prestandan; 2,13ghz, 1024 ram, 16x cd/dvd, 60gb 7200, geforce 6800 GO ultra, a/b/g, skrivare samt 1års på platsen. Det tog ca. en vecka innan UPS ringde på dörren. Fick en liten special deal och gick ge 23k (ordinare 24.165:-), vilket bör anses vara okej. Leveransen var inga problem och man kunde följa hela färden från Irland till Stockholm via UPS sida.
Själva datorn kom i en kartong, hehe. I den kartongen fanns det en kartong för cd-skivor och diverse annat, el-adapter osv.. dock tyckte jag att det var illa nerpackat, tur att det inte var datorn.
Satte igång maskinen och den var fulladdad från början vilket var mycket bra. Allt gick felfritt, men sedan då jag skulle göra en ominstallering av OS;et började CD låta enormt mycket. Vet inte om det har att göra med 24xCDRW/8xDVDComboDrive eller något liknande. Men det gick över då den värsta prosesscen var borta.
Skärmen måste jag säga mig är helt prima. Stor och fin. Bra bild m.m. Inga döda pixlar.
Det trådlösa nätverket var inga som helst problem att koppla upp till, gick på direkten.
Designen på datorn är helt otroligt. Dell har verkligen lyckats att göra något så jävla läckert. Med alla dessa lysioder osv så är datorn ett måste för de som gillar LAN och diverse andra events.
Vikten är cirkus 4.kg men den tycker jag inte man märker av så mycket. Visst, datorn är tung, men det är inga som helst problem att flytta på den.
Efter att datorn har stått stående i cirkus 12h, utan spelande dock, var den lite varm, men inget man dör av.
Ett litet knackande ljud kom från datorn som jag står mig på, försvinner nog senare då jag lyssnar mycket på musik och inte märker sådant, men detta är min andra bärbar.. ptja, vet inte riktigt om det skall vara så eller inte.
Jag är hyfsat trött just nu och ser gärna att ni frågar istället, så skall jag försöka besvara de frågor jag kan. Kan även säga att jag har tillgång till en kamera och kommer ta ett antal bilder idag (eftermiddag) som kommer finnas för beskådning här.
PS, jag är trött somsagt och min stavning är mycket illa vid denna tidpunkt.. ZzzZZ
Update; Om man sitter med wlan på och kör med batteriet så fungerar det i 2h och 35min.
Update 2; Jag har hunnit lirat Battlefield 2 och måste säga att det är klart över förväntan. Laggar 3-4 sekunder i början, sedan är det borta. Grafiken är gudomlig. Just nu har jag inget headsets, men ljudet på datorn är också över förväntan. Det låter mycket bra.
DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg