World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

vart kan man se en lista över alla pvp rewards man får för olika ranker..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Hmm... Spawnade Majordomo tidigare idag.. Och, seriöst.. någon som har ett tips eller 2?

Majoren sprang mest runt, tanksen lyckades kanske inte så värst bra, eller är han sådan?

Addsen? Hur fan plockar man alla 8? vi fick ner 2 tror jag? I vilken ordning ska man sheepa dom??

Alla tips mottages gärna!

Han springer runt som en dåre, omjölig att kontrollera han, bäst är att ha 2 tanks om man kan att taunta han. En som slår på han från början där han står och en som står i dps gruppen och väntar på att han går lös.

Sheepa alla healers, döda 3 eliter och en av dem till 15% så kan tanken där avsluta den själv. En tank väljer ut en healer att döda och 3 andra tanks ställer sig beredda vid de healers som är kvar och så tar man dem en och en.
När man dödat 4 st oavsett vilka så hoppar de ur sheep, går bara att sheepa healers.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker

Jag lirar där. Gnome Mage, heh sagt det några gånger nu.

BTW: visste ni som lirar på bloodscalp att på quakenet irc:en finns kanalen #bloodscalp ? bör finnas de andra realmsen också, tjata lite på varandra mellan faktionerna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec

maniak spelar också där. Undead mage.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu

Jag kör en ud priest (50) på servern, Dubar. Favoritnöje är att döda lvl 60 magiker och /gloat över att dom suger fett som klass (sket i min magiker vid lvl 60 då jag insåg att präster är så in i helvettes mycket bättre).

vill ni se min ower power shaman e det bara att komma till azshara å se mej farma satyrer hela dagarna om jag inte är i MC .

tror att blodscalp har en bra stor mängd svenskar om man ser på de svenska guildena å folket man träffar.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

Jag lirar också på bloodscalp, NE warrior lvl 47.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Citat:

Jag kör en ud priest (50) på servern, Dubar. Favoritnöje är att döda lvl 60 magiker och /gloat över att dom suger fett som klass (sket i min magiker vid lvl 60 då jag insåg att präster är så in i helvettes mycket bättre).

De mages du mött måste suga stenhårt. Har du mött någon firespeccad mage vid 60? Det är inte många 50 präster som klarar det vill jag lova...1vs1 då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
OMG en warrior lvl 60 "Niffer" i Burning Legion har NINJALOOTER Baron Rivendare MOUNT !!som droppa på 0.0017% alltså 1/5000 droprate!
Screenshot på ninjaloot: http://www28.brinkster.com/hs187/nifferninja.jpg
Tryck mellenslag efter adressen
ska fan spö honom om jag ser honom

Där kan man snacka om ett av de västa ninjalootsen. Den är ju enormt unik och för annan loot så går de ju att fixa genom att köra om samma igen (ett antal ggr).

Han borde bli svartlistad och utfryst på servern. Fast det finns säkert nissar som tycker han är tuff.

Permalänk

Lirar också på Bloodscalp, level 48 Tauren Shaman.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Idag tog vi alla mobs från Gar til Majordomo.. Och inte en enda bra loot för rgoues... nästa så man känner sig sugen på att lägga av... Har varit så i typ 3 veckor snart..

Bytt seed. Ta en RAID-ledare, låt han gå in först, och sedan gå ut och in igen. Då byts instansens och raid:ets "loot-feed". Fungerade perfekt för oss, istället för fullgearade warlocks/hunters/druider fick vi både priest och warriordrops

Edit: Vaelstrasz 17% igår. Han måste gå ner snart!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Bytt seed. Ta en RAID-ledare, låt han gå in först, och sedan gå ut och in igen. Då byts instansens och raid:ets "loot-feed". Fungerade perfekt för oss, istället för fullgearade warlocks/hunters/druider fick vi både priest och warriordrops

Låter ju som en bugg, är det inte meningen att drops ska vara random?

Permalänk
Medlem
Citat:

OMG en warrior lvl 60 "Niffer" i Burning Legion har NINJALOOTER Baron Rivendare MOUNT !!som droppa på 0.0017% alltså 1/5000 droprate!

http://www.thottbot.com/?i=37064

ok, han var masterlooter, men om han hade vunnit den på rolls, hade ni fortfarande blivit sura på han?:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Låter ju som en bugg, är det inte meningen att drops ska vara random?

http://tinypic.com/bewjye.jpg

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Förbannad: Eftersom du itne är lvl 60 så borde itne du fått rolla på den iaf. Man kan ju itne säga need på saker man itne kan använda iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Förbannad: Eftersom du itne är lvl 60 så borde itne du fått rolla på den iaf. Man kan ju itne säga need på saker man itne kan använda iaf.

Klart man kan rulla på saker man inte kan använda än. Spelar som präst och spelat DM, scholo, strat många lvlar nu. Jag är 58 nu. Det hade betytt att jag skulle köra långa instanser utan att få loota en enda sak. Har inte hört ett ljud om att det är fel från någon av grupperna jag varit i.

//wir3

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

Bloodscalp kryllar av svenskar. Och är inofficiell Ungersk server. Vi är ca 380 chars i det guildet jag är med i och alla är nordiska.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheKlown
Bloodscalp kryllar av svenskar. Och är inofficiell Ungersk server. Vi är ca 380 chars i det guildet jag är med i och alla är nordiska.

Det känns som det är så på väldigt många servrar. Daggerspine som jag lirar på har vi flertalet guilds med 100% Svenska spelare eller 100% nordiska spelare (som det guildet jag är med i). I General-chatten i Molten Core ser man mer svenska än engelska ibland.

Procentuellt är det nog mest Svenskar som lirar i europa.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen

ok, han var masterlooter, men om han hade vunnit den på rolls, hade ni fortfarande blivit sura på han?:/

nej,varför blir vi det? och vi blev jävla sur på honom för han har ninjalootad

Citat:

jag var inte med på raiden och det var min polare och jag har 60 lvl char också

varför snacka om oss andra..det var han som ninjalooter ffs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
http://tinypic.com/bewjye.jpg

Så om ett guild inte har frågat en GM och fått infon var får man den då? Det står ju inte direkt på hemsidan under raid etc. Om man kör MC och sen startar en ny MC-run nästa vecka så borde drops vara random utan att man känner till "hemlig" info och måste trixa.

Permalänk
Medlem
Citat:

På den mounten så gäller inte såna regler Och om man dessutom har hästen så skyndar man sig nog järnet till 60.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
De mages du mött måste suga stenhårt. Har du mött någon firespeccad mage vid 60? Det är inte många 50 präster som klarar det vill jag lova...1vs1 då.

Silence? Dispell AP? Shield? Fear? SWP? Han kan inte använda bandagem, jag tål vid lvl 50 över 3k hp med sköld. Hans enda chans är att få ner mig på en 4 sec silence. Under den tiden får han inte in mer än typ 4 spells pga global cooldown. Nu har jag inte fightats mot nån mage där jag inte har fått första slaget. Och resist har varit ett problem, det är egentligen det enda som talar i deras fördel, blizzard vet verkligen inte vad dom pysslar med...
Lite synd egentligen för innerst inne gillar jag min magiker, att jag i 1 on 1 har samma dps med min präst samt att jag då healas för 20% av skadan gjord säger ju lite om balansen.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

Dom som skriver N ska såklart rolla för mounten. Niffer tog bara den utan att rolla eller nåt sånt det är ninalooter..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Silence? Dispell AP? Shield? Fear? SWP? Han kan inte använda bandagem, jag tål vid lvl 50 över 3k hp med sköld. Hans enda chans är att få ner mig på en 4 sec silence. Under den tiden får han inte in mer än typ 4 spells pga global cooldown. Nu har jag inte fightats mot nån mage där jag inte har fått första slaget. Och resist har varit ett problem, det är egentligen det enda som talar i deras fördel, blizzard vet verkligen inte vad dom pysslar med...
Lite synd egentligen för innerst inne gillar jag min magiker, att jag i 1 on 1 har samma dps med min präst samt att jag då healas för 20% av skadan gjord säger ju lite om balansen.

Faktum kvarstår, de suger fortfarande om de inte får ner dig om du bara tål 3k. Jag skulle med andra ord kunna döda dig på de fyra sekunder som min silence håller (troligen blir det 10 sekunder utan healing då jag brukar pricka in det och healing är det som gör er farliga), och då är jag ändå frost speccad. Dödar lvl60 shadow priests med jämna mellanrum i 1 mot 1 så en lvl50 ska mao inte vara något problem öht.

Och om du som mage inte lyckades göra högre dps än en shadow priest tror jag du satsat på fel sorts utrustning (ganska vanligt att mages inte inser att de måste öka sin skada i första hand).

Fast jag håller med om att shadow priests är en väldigt mäktig klass i PvP. Perfekt för de som inte vill ha lika stora utmaningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

När jag körde fire så hittade jag mina fireballs på 900-1000, crit på 1500-1600 sen ignite.

Börjar med att sheepa dig och vänta ut skölden, börjar ladda fireball, instant fireball, fireblast och slutligen cone of cold. Drar CS efter första fireballen också.

Nu kör jag iofs frost men shadow präster är oftast lättast eftersom de bryr sig inte om att heala sig, disc/holy kan bara outheala mig hur lätt som hälst.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Håller inte med dig riktigt.. visst är präster lite sega just p.g.a deras sköld men när den e nere är det piece a cake imo. Jag menar fear bryter man med trinket, sen flammar man på utav bara hel... sen när man ser att en heal e på gång e det bara att counterspella/silence och köra slut på han. går det åt helsike är det bara å köra en poly --> bandage/evocation

De präster jag mött (flesta i shadowform så jag antar de var shadow speccade) har inte varit några större probz. Men som sagt det beror mkt på vem som sitter bakom spakarna.

Håller dock med att mages ska bli lite kraftfullare då magi är deras enda vapen, nu är vi på tok för klena.

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
På den mounten så gäller inte såna regler Och om man dessutom har hästen så skyndar man sig nog järnet till 60.

Exakt. Eftersom den inte är klass "bunden" och alla kan använda den så skall ALLA rolla på den. ALLA i partyt har samma need. Även dom som redan har en köpt Epic mount. Den är helt enkelt en "trofe´" för alla.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

http://www.thottbot.com/?i=37064

Inte för att gnugga salt i såren men..=/

Han är iaf utesluten ur sin guild och ingen kommer vilja groupa me han nånsin igen.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Håller inte med dig riktigt.. visst är präster lite sega just p.g.a deras sköld men när den e nere är det piece a cake imo. Jag menar fear bryter man med trinket, sen flammar man på utav bara hel... sen när man ser att en heal e på gång e det bara att counterspella/silence och köra slut på han. går det åt helsike är det bara å köra en poly --> bandage/evocation

De präster jag mött (flesta i shadowform så jag antar de var shadow speccade) har inte varit några större probz. Men som sagt det beror mkt på vem som sitter bakom spakarna.

Håller dock med att mages ska bli lite kraftfullare då magi är deras enda vapen, nu är vi på tok för klena.

Ja, Priest vs Mage är ju easy mode vs hard men ingalunda omöjligt för någon av dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Inte för att gnugga salt i såren men..=/
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/ninja2.jpg
Han är iaf utesluten ur sin guild och ingen kommer vilja groupa me han nånsin igen.

En till bild;
http://img399.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot090905030...

"i got horse"

Girighet utan gränser.

Permalänk

Är testrealmen nere eller är de stängda? Jag komer inte in, den hittar inga servrar

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
En till bild;
http://img399.imageshack.us/my.php?image=wowscrnshot090905030...

"i got horse"

Girighet utan gränser.

eller hur tittar man på chatten så ser det ut som om han inte förstår felet med att han tog den, han tror att han är den rättsmätiga ägaren av hästen.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

World server is down på Bloodscalp.

EDIT: Uppe igen!

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .