Permalänk

TB Belysning

Jaha...då var det dax att visa upp sitt bidrag för alla mörka kvällar/nätter framför datorn.

Ni som moddat förrut kommer säkert att undra vad i hela friden det skall föreställa.......
Det hela är inte så vackert (jag vet)...men det roliga var ju ändå att få prova sin ide genom byggandet.

Det hela gick ut på att såga ut en del av TB (den övre, svarta delen) och fästa belysning på delens undersida.

Delen eller luckan (som vi kan kalla den) sitter i stängt läge fast med hjälp av ett par små neo-magneter.
Med en lätt liten knuff med fingret så åker luckan upp.

Detta är verkligen inget "skön bygge"........ser mer ut som om allt håller på att rasa samman....men den funkar.

Strömmen tas ifrån TB och den lilla switchen sitter till höger på denna bild

Jaha...det var det......

//Patrik

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

Det är ytterst svårt att se vad det föreställer på grund av Bildernas storlek,
Försök att förminska dom genom tillexempel MS paint eller något annat bildbehandlings program.

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk

ser inga bilder öht

Permalänk

Nu har jag lyckats fixa bilder oxå....

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

skynda dej med belysningen!! hehe

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk
Medlem

lägg upp en bil på hur det ser ut i mörkret, jävligt smart om det lyser på bra.
annars så kommer det ju relativt bra ljus från skärmen

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Varför behöva lysa på tbordet? Kan du inte skriva utan o titta lilla pojk Skärmen lyser ju upp annars?

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Varför behöva lysa på tbordet? Kan du inte skriva utan o titta lilla pojk Skärmen lyser ju upp annars?

Nja....är inte den bästa på att skriva utan att titta....:rolleyes:

Tänkte bara att det var en kul grej att bygga.

//Patrik

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

Kan du ta några nightshots?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Kan du ta några nightshots?

Nja.....inte för tillfället, då TB är utlånat.

Det får väl bli lite bilder då jag får tillbaka det;)

//Patrik

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Utlånat? Jag skulle då aldrig få för mig att låna ut mina datorprylar

Edit: Stavfel värre..

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Utlånat? Jag skulle då aldrig få för mig att låna ut mina datorprylar

Edit: Stavfel värre..

sant men det beror lite gran på vad det är vi pratar om. ett tangentbord är inte så farligt.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddg33k
Utlånat? Jag skulle då aldrig få för mig att låna ut mina datorprylar

Edit: Stavfel värre..

dagens skratt

EDIT: suck, varför ändrade du?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds