Låg tillverkningskostnad för Intels processorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvonS
Nu glömmer ni det viktigaste av allt! Vinsten! Vinsten till ägarna ska idag vara enorm! Det räcker inte idag med samma vinstmarginal som för 15-20år sedan. Det ska vara mångdubbelt mer, annars är det inte lönande:)

Om jag någonsin startar ett företag ska jag göra allt jag kan för att hålla det från börsen.

Är det någon som har siffror på hur många processorer intel sålt säg det senaste året? Då kan man ju räkna lite mer på marginaler vs utvecklingskostnader osv och se lite mer om det kan vara rimligt..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvonS
Nu glömmer ni det viktigaste av allt! Vinsten! Vinsten till ägarna ska idag vara enorm! Det räcker inte idag med samma vinstmarginal som för 15-20år sedan. Det ska vara mångdubbelt mer, annars är det inte lönande:)

Ta och köp aktier då, så blir du också en ägare. Får se hur roligt det är att säga att det bara är de där ägarna/akteispararna som roffsar åt sig pengar, när dina aktier rasar för fullt..

Ang artikeln så är det bra att tillverkningskostnaden är så låg, för det kan sänka priset på framtida enklare kretsar/chip. Det är ju inte precis alla chip som blir omoderna på "ett år" som till x86an.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Inkluderar tilllverkningskostnaden löner till fabriks arbetare och sånt?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Inkluderar tilllverkningskostnaden löner till fabriks arbetare och sånt?

Ja, annars vore det materialkostnaden.