Dell™ UltraSharp 2405FPW (MiniRecension + Bilder)

Permalänk
Medlem

fy *** vad den e enorm!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Dell™ UltraSharp 2405FPW -=( MiniRecension + Bilder)=-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
"Kortläsar-kabeln" är även kabeln till USB-hubben. Även om man inte har nytta av kortläsaren kanske USB-hubben kan vara av intresse. Bara att avaktivera kortläsaren i enhetshanteraren om man inte vill ha en massa onödiga enhetsbeteckningar skräpandes.

En liten lustig notis angående kortläsaren och enhetsbeteckningar. Har man USB-hubben (och då kortläsaren) inkopplad i datorn och påbörjar en installation av Windows så lägger sig vardera kortläsare (finns fyra stycken) på bokstäverna C, D, E och F så att den första partitionen får bokstaven G.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Dell™ UltraSharp 2405FPW -=( MiniRecension + Bilder)=-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
En liten lustig notis angående kortläsaren och enhetsbeteckningar. Har man USB-hubben (och då kortläsaren) inkopplad i datorn och påbörjar en installation av Windows så lägger sig vardera kortläsare (finns fyra stycken) på bokstäverna C, D, E och F så att den första partitionen får bokstaven G.

Bra att veta. Då ska kabeln inte vara i vid en ominstallation med andra ord.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Va!!! Trodde inte att mycket kunde pressa undan windows från att göra C till systemdisk, allra minst en simpel kortläsare. Låter lite väl överdrivet. Sån kringutrustning borde börja räkna nerifrån istället. Så att en kortläsare eller kamera går från Z och uppåt.

Hur e spelstödet för widescreen? Vet att man kan modda till de flesta titlar men hur många stöder riktig widescreen och inte bara stretchar bilden?

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Jag ger DELL`s skärm 7.5/10 poäng, alltså 24:an.

Undrar bara varför för själv har jag funderingar att skaffa mig en sån inom en snar framtid.
Skulle du kunna beskriva vad du anser är bra/dåligt.

Tack.

Permalänk

någon som vet om dell kommer ha ett sånt erbjudande snart som dom hade sist aså med 25% billigare?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
någon som vet om dell kommer ha ett sånt erbjudande snart som dom hade sist aså med 25% billigare?

Ja..du... Just nu får man en 2405FP (24") för 9880:-...........

om man köper två! Det är 25% rabatt. Men som vanligt med Dells rabatter så ljuger de så att tungan är "midnite grey"

När jag köpte min 2005:a för 5300:- så kostade 24 tummaren 11800:- Lägligt till den nya "kampanjen" så har priset höjts till 13200:-

Men är man två som ska beställa och bor nära varandra är väl ändå 9880:- ett bra pris på en 24", bara kolla vad andra märken i den storleken kostar

Visa signatur

Livet är för kort för att gå omkring och reta sig på folk... Ignorera dem istället - det gör jag.

ASUS A8V-DLX | AMD X2 3800+ | 2048MB Corsair TwinX XMS | Sapphire 9600XT 256MB | 2x250GB S-ATA | Dell 20.1" 2005FP Wide | And then some..

Permalänk
Inaktiv

Drösvis med tack för recensionen!
Jag sitter själv i valet och kvalet inför en ny företagsdator(tillval: skärm), och jag har haft lite funderingar över 24"arens kvalitet.. men den verkar ju Helt ok
Jag har suttit på 17" CRTs nu i typ tio års datoranvändande, vore skönt med en fin uppgradering.. Ser fram emot din uppdatering med spel också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prophetic
Drösvis med tack för recensionen!
Jag sitter själv i valet och kvalet inför en ny företagsdator(tillval: skärm), och jag har haft lite funderingar över 24"arens kvalitet.. men den verkar ju Helt ok
Jag har suttit på 17" CRTs nu i typ tio års datoranvändande, vore skönt med en fin uppgradering.. Ser fram emot din uppdatering med spel också!

Har också suttit med en 17" skärm nu hur länge som helst, blir troligtvis en sådana skärm när jag har fått ihop pengar.

Permalänk
Medlem

Diaz skriver imorgon. Han har jobbat några dagar nu.

Men jag har sett skärmen och den är s.s.suuperfiin. Så prophetic och trey, ni kan lugnt köpa en. Själv tänkte jag sno Diaz skärm men jag är orolig för vad det kan göra med vår vänskap.

PS: Jag har spelat lite WOW och GTA på den och det gick superfint. Va helt underbart. Diaz är extremt kräsen med sitt ET (speciellt eftersom han tävlar) så man ska nog inte lyssna på hans ET recension :D:D. Men han ska spela mer nu mån+tis och jag är övertygad om att han kommer att älska det.

Så, kaufen kaufen.

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
fy *** vad den e enorm!

Va precis vad frugan sa i dag är vi gifta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
Va precis vad frugan sa i dag är vi gifta

sysftade hon på din haemorrhoid eller ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Tack allihopa för alla snälla kommentarer. Det gör det verkligen skitroligt att skriva en recension om man vet att människor uppskattar den.

Jag ser att mitt tangentbord har väckt viss avundsjuka. Jag va rädd för det, he he Jo jag sitter och väntar på Logitechs nya G15 Då blir det andra bullar av.

Ska snart dra igång speltesten så får vi se vad 2405 kan

PS: Trauma... kräsen... jag... pffff

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Upptaget
Ja..du... Just nu får man en 2405FP (24") för 9880:-...........

om man köper två! Det är 25% rabatt. Men som vanligt med Dells rabatter så ljuger de så att tungan är "midnite grey"

När jag köpte min 2005:a för 5300:- så kostade 24 tummaren 11800:- Lägligt till den nya "kampanjen" så har priset höjts till 13200:-

Men är man två som ska beställa och bor nära varandra är väl ändå 9880:- ett bra pris på en 24", bara kolla vad andra märken i den storleken kostar

ja men tyvär har man ingen polare som ahr så pass mycke pengar och vill beställa men de e inget som vet om dom kommer säkna priserna eller nåt liknande snart igen?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

Recensionen uppdaterad med nya tester:

4 st filmer testade
1 st spel testat

-------------------------------------------------

Synd du missade deras kampanj. Ring och hör med dom. Kanske är dom snälla och säger vad som är planerat (OM nu något är planerat)

Annars kanske du nöjer dig med detta:
Enligt DigiTimes så kommer prisbilden för TFT LCD-monitorer sänkas rejält i fjärde kvartalet detta år. Det pratas om prissänkningar på cirka 20 procent. Detta gäller även 23/24-tumsmonitorer som troligen kommer öka i kvantitet då tillverkare som Dell kan hålla ett lågt pris på dem vilket gör att andra tillverkare också sänker priserna.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra recension!
Håller med dig till fullo på alla punkter.. Är även jag en stolt ägare av en 2405FPW

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Inaktiv

Fasen vad härligt med dina uppföljningar Diaz, jag är såld på att köpa en 2405FPW nu ^^ Än en gång, tack för recensionen!

Permalänk
Medlem

Visste e dom goa eller hur.

Väntar spänt på ET recensionen. Lirar det mkt och vill se vad du tycker

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk

Just nu kostar den 10600 kr inkl moms & frakt.

Permalänk
Inaktiv

Jag saknar din vidareuppdatering Diaz ;S
Kommer den att komma eller har du tröttnat?

Permalänk
Medlem

Re: Dell™ UltraSharp 2405FPW -=( MiniRecension + Bilder)=-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ·€ra•Ðiaz·
Ett tips är att om ni kan hämta den själva så sparar ni en dag eftersom Dell´s lager tar ca en dag på sig att ta emot den från schenker, sortera samt skicka vidare med bil.
[/B]

Vem ska man kontakta då? lokala schenker?

Permalänk
Medlem

beställde en 2405FPW igår som nu får ersätta min 21 Eizo Flexscan T962!
Hoppas den kan ta över Eizons kvalitet?

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

nu har även jag beställt en 2405a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_e
Kanske dags för ett matchande tangentbord nu med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag bytte från ett Keytronic som trådskaparen har till ett Logitech UltraX Flat av den anledningen

Och jag som vill köpa den där skärmen för att matcha mitt ultra flatx Har kommit på 100 andlednigar till varför jag behöver den, men ekonomin vill inte ge med sig. Snart säljer jag mitt kylskåp.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | ASUS 7800GTX & Zalman Fatal1ty FS-V7 | Asus A8N-E | Corsair TWINX 2048MB | Raptor 74GB | Samsung 250GB | Tagan 530W Easyconnect | AcoustiCase AC C6607B | X-Fi Xtreme Music | Dell 2405FPW

Permalänk

Kraftigt försenat, men dock

Nu har jag testat fler FPS spel med den nya skärmen. Känslorna är blandade. Läs under "spel".

Kommentera gärna om vad ni tycker om mina slutsatser.

Mer spel tester kommer...

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

Den e väl finfin, men du borde belyst skärmen med annat ljus än blixten från kameran. Blir kasst.

Permalänk

Ok, ska ta nya foton

Måste dock kasta ut en fråga för jag blir inte riktigt klok på detta...

Stöder 2405 uppdatering i 75 Hz eller inte? Och om den nu gör det, blir det 75 Hz eller begränsar DVI gränssnittet ändå uppdateringen till 60 Hz.

Har försökt reda ut detta innan jag tänkte testa spelkänslan "sense" i 75 Hz. Men jag blir inte riktigt klok. Kommer jag om jag anger 75 Hz i egenskaper att få 75 Hz till skärmen,och stödjer 2405 denna uppdatering?

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk
Medlem

2405 tror jag bara klarar 1920x1200 i 60Hz. Jag är desseutom lite småskeptisk till att bandbredden som DVI har inte klarar att köra den upplösningen i 75Hz. Vad jag vet så har de behövt bränna lite på marginalerna för att få in upplösningar högre än 1600x1200.

Sen kanske DVI är låst till 60Hz, det vet jag inte men är en möjlighet.

Permalänk
Medlem

Toppen !

Bra att få läsa hur den funkar i spel. Har köpt 20"aren, ej widescreen, men antar att det är liknande prestanda på dem :]

Finfin recension!

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll om en tft körs i 60hz eller 75hz?
Den uppdateras ju ändå inte på samma sätt som en crt