Permalänk
Medlem

Delight, vad sägs om att låta ikonen i trayen vara kvar ett tag efter att uploaden har slutförts, säg 20 sekunder, under villken period man kan högerklicka på den, och välja en strängformatering på själva adressen, typ [.img]$[/img], [.url]$[/url] eller villka varianter nu kan vara intressanta.

Man bör också kunna högerclicka under uploaden, men då man ju ofta kommer att ladda upp mindre bilder som går på nolltid, så måste nog ikonen stanna kvar en stund.

Visa signatur
Permalänk

MYCKET smidigt program! Bra!

Som de andra vill jag dock efterlysa möjlighet att skicka filer till fler servrar.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

edavwal, får se om koden kan släppas. Kanske.
s.c.s.i., bra idér - kommer nog med i slutversionen.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Suck, sliter fortfarande mitt hår över att inte få det här superba programmet att fungera. Fortfarande det hemska felmeddelandet #12014 fastän att jag är 110% säker på att jag har rätt lösenord och användarnamn.

Väntar med spänning på den nya versionen.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

För er som känner för att scripa litegrann:

cmd.exe -> 'ftp.exe -s'

Permalänk
Medlem

Skitbra litet prog! verkligen.
Men när jag högerklickar på en fil och väljer "Dump File" så stannar progressbaren på 5% hela tiden.

Går jag sedan in på FTP'n manuellt och kollar så ser jag att den har skapat en 0 - bytes fil av den jag egentligen vill tanka upp.

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk

Ett riktigt grymt lite program som jag länge behövt tycker jag men aldrig hittat förens nu.

Rekommenderar alla att testa det!

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

Grymt smart idé! Tack så mycket

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

För er som inte får det att fungera kan ni ju prova detta:

http://reg.imageshack.us/content.php?page=quickload

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke
För er som inte får det att fungera kan ni ju prova detta:

Finns som tidigare nämnts också HotDrops i WS_FTP.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra program. Använde ett litet eget ihopplockat program förrut som dock inte var lika bra, så ditt program är uppskattat.

Är det nån ny version på väg snart?

Stöd för SSH vore fint också, om du orkar och vill.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Glömsk

För skojs skull skapade jag ett liknande program med Python (för FTP) och C/Win32 (för att sätta clipboarddata)

/* * setclipboard.exe data */ #include <windows.h> int WINAPI WinMain(HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR cmdstr, int) { int cmdlen = strlen(cmdstr); if(!OpenClipboard(NULL)) return 0; EmptyClipboard(); HANDLE hClipboardData = GlobalAlloc(GMEM_MOVEABLE, cmdlen + 1); char* cbdata = (char*)GlobalLock(hClipboardData); memcpy(cbdata, cmdstr, cmdlen); GlobalUnlock(hClipboardData); SetClipboardData(CF_TEXT, hClipboardData); CloseClipboard(); return 0; }

http://psionicist.online.fr/setclipboard.exe (4 kb)

# # dump2ftp.py filename # ftpserv = "ftp.b.c" ftpuser = "user" ftppass = "pass" ftppaste = "http://b.c/" from ftplib import FTP from os.path import split from os import system import sys if __name__ == "__main__": filename = sys.argv[1] fileobj = file(filename, "rb") path, filename = split(filename) ftp = FTP(ftpserv, ftpuser, ftppass) ftp.storbinary("STOR " + filename, fileobj) ftp.quit() system("setclipboard.exe " + ftppaste + filename); fileobj.close()

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Psionicist:

Ditt 'setclipboard' kan bli riktigt användbart om du anammar the "unix way", dvs använder stdin och stdout för all kommunikation.

ex: ls -l > setclipboard

Permalänk

Ehm, kanske en liten pinsam fråga men hur tar man bort det ? jag har raderat allting i mappen utom DLL filen som säger att den används av windows och det går inte ta bort helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
Ehm, kanske en liten pinsam fråga men hur tar man bort det ? jag har raderat allting i mappen utom DLL filen som säger att den används av windows och det går inte ta bort helt enkelt.

Gör en sökning i registret (start > kör > regedit) efter dump2ftp och ta bort foldern som hittas.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

1. Inaktivera högerklicksmenyn (detta gör att windows inte laddar dllen).
2. Stäng alla eventuella utforskarfönster (dom har laddat in dllen redan tidigare).
3. Öppna nytt utforskarfönster (denna gång utan inladdad dllfil).
4. Ta bort allt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Delight: Har du någon plan på att implementera scp eller sftp?

Permalänk
Relik 📜

Ett till problem, vetinte om det tagits upp.

jag har ett - med i adressen till min sida, och det gör den om till:
http://q%2Dzone.mine.nu/pub/Exempel.jpg

vilket inte går att använda :S

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

nystan: nej. går inte.
Lezziter: glömde ta med "-" i adress->htmlkonverteringsrutinen.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
1. Inaktivera högerklicksmenyn (detta gör att windows inte laddar dllen).

Hur gör jag det då ? Kör med WIN2K PRO.

Permalänk
Medlem

I programmet. Kryssrutan längst ner eller nått.

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
nystan: nej. går inte.
Lezziter: glömde ta med "-" i adress->htmlkonverteringsrutinen.

Ah, får se det i nästa version då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Eftersom det tydligen inte funkade att implementera scp/sftp i programmet så har jag skrivit ett script som gör det. Titta i denna tråden.

Permalänk
Medlem

Fan va klockrent! Riktigt smidigt.

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Musikälskare

hmm varför går de inte ?

Har ställt in allt rätt tror jag, sjuukt störigt :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Funkar bra, men jag hör inget "annoying sound" fast det är ikryssat, är det något inbyggt windowsljud som du använder eller?

Permalänk
Medlem

Jag sticker till afrika om en halvtimme och är borta i flera månader. Om ni har problem är det bättre om ni mailar lundeholm@gmail.com

flashen, svårt att säga varför det inte fungerar :-/ dubbelkollat alla katalognamn (stora bokstäver o.s.v)? Sen var det nån som inte kunde ladda upp via FTP om inte FTP-programmet ändrade attribut på filen när den är uppladdad, kan det vara nått liknande?

omega, det är ett standard windows-ljud. Har du nått ljudlöst tema på hörs det kanske inte. APIt MessageBeep() använder jag.

Visa signatur

Permalänk

Delight, Ge ut källkoden till någon som kan fortsätta utveckla medans du är borta?

*Edit
Varför kan jag inte ta bort detta inlägg då jag ville citera det här ovan?
Andra problemet jag stöttet på idag på forumet :S

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░ -= In Trance We Trust =- ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
38" LG 38GN950 | Intel i7 8086K Limited Edition | 32GB 3600DDR4 | RTX 3060 12GB | 2x1TB WD BLACK SN750 / 2x500GB 850 EVO | AUDIO PRO T8 ADDON

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megatomten
Delight, Ge ut källkoden till någon som kan fortsätta utveckla medans du är borta?

*Edit
Varför kan jag inte ta bort detta inlägg då jag ville citera det här ovan?
Andra problemet jag stöttet på idag på forumet :S

Tryck på ändra, kryssa i rutan "radera?" inlägg uppe till vänster, tryck på "radera nu" uppe till höger.
Fast nu har jag skrivit ett inlägg mellan, så nu kan du citera ändå.

Permalänk
Medlem

Varför får man adress som ser ut så här: http://hem.bredband.net/raglil/fil.txt
när jag dumpar fil.txt med instellning i programet att den ska hamna i en annan folder, filen hamnar i en rätt folder men man får inte med det i adressen iaf?!

och så var det, det där med att kunna deleta filerna också...

Visa signatur

------
hum?!